Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 218ÇOCUK RUH SAĞLIĞI3 + 04. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler, ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını, nedenlerini öğrenmektedirler. .
Ders İçeriği Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini sıralar.
2Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikleri betimler.
3Çocuklarda ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenleri açıklar
4Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenlerine ve düzeltilmesine ilişkin görüşlerini açıklar; bu yaklaşımların birbirlerinden farklılıklarını tartışır.
5Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunları değerlendirme yöntemlerini betimler.
6Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtilerini betimler.
7Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenlerini açıklar.
8Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların düzeltilmesine yönelik tıbbi ve psikolojik tedavi yöntemlerini açıklar
9Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır.
10Sınıfta çocuklarda görülen sorun davranışların kontrolü konusunda uygulamalı davranış analizinin ilke ve yöntemlerini uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00133 4  5   5555
ÖK 002          55 5
ÖK 003          54 5
ÖK 0044   5     55  
ÖK 005             5
ÖK 006        4 55 5
ÖK 0075          5  
ÖK 008           5 5
ÖK 009        5544 4
ÖK 0105     3 5545 5
Ara Toplam173 45 8 14103343539
Katkı20001010113414

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler22040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2019-2020 Bahar1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2018-2019 Bahar1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2018-2019 Bahar2SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2017-2018 Bahar1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2017-2018 Bahar2SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2016-2017 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2016-2017 Bahar5SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Bahar5SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Bahar5SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2012-2013 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2012-2013 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2011-2012 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2011-2012 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2010-2011 Yaz1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2010-2011 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2010-2011 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2009-2010 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2009-2010 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2008-2009 Bahar1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2008-2009 Bahar2SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2007-2008 Bahar1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2007-2008 Bahar2SEVGİ KÜÇÜKER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 218 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler, ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını, nedenlerini öğrenmektedirler. .
İçerik Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ruh sağlığının tanımı, Ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özellikleri, Normal ve normal dışı davranış ölçütleri
2 Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikler, Çocuklarda ruh sağlığını etkileyen etmenler
3 Temel psikoloji kuramlarına göre duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenleri ve düzeltilmesi
4 Çocuklarda ruhsal bozuklukları ve uyum sorunlarını değerlendirme yöntemleri
5 Alışkanlık bozukluklarının (parmak emme, tırnak yeme) tanımı; nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
6 Çocuklarda uyku sorunlarının belirtileri, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
7 Çocuklarda yeme sorunlarının belirtileri, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
8 Dışa atım bozukluklarının (enurezis, enkomprezis) tanımı; nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
9 Tik bozukluklarının tanımı, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
10 Davranış bozukluklarının (yalan söyleme, çalma, saldırganlık, söz dinlememe/karşı gelme) tanımı, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
11 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun belirtileri, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
12 Çocuklarda kaygı bozukluklarının ve fobilerin belirtileri, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
13 Çocukluk çağı depresyonunun belirtileri, nedenleri, tanı ve tedavisi, bu bozuklukların önlenmesi / düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
14 Otizm spekturum bozukluğunun belirtileri, nedenleri, tanısı ve sağaltım yöntemleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Austin, V.L. ve Sciarra, D.T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. (Çev.Ed.Mustafa Özekes). İstanbul: Nobel Akademik YayıncılıkTürkçe
Kuzucu, Y. (2008). Küçükler için Büyüklere: Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı. İstanbul: Nobel Yayın Türkçe
Erbaş, D. (2010). Problem Davranışları Azaltmada Olumlu Davranışsal Destek Uygulamaları: Aile ve Öğretmen Eğitimi El Kitabı. Ankara: Maya Akademi.Türkçe
Sargın, N. (2001). Çocuklarda Ruh Sağlığı. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.Türkçe
Diken, İ.H. (2009). Erken Çocukluk Döneminde Davranış Problemleri ile Baş etme. Ankara: Maya Akademi.Türkçe
Selçuk, Z. (2002). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktif Çocuklar. Ankara: Pegem Yayıncılık.Türkçe
DSM-IV Tanı Ölçütleri Başvuru El kitabıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları