Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 216MATEMATİK EĞİTİMİ3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi dönemi çocuklarında matematiksel düşünceyi oluşturan, onlara sınıflama, eşleştirme, sıralama, karşılaştırma gibi çok önemli kavramları veren, matematiksel yapının temellerini atan, günümüz teknolojisini kullanarak çocukların matematikten zevk almasını ve endişe etmemelerini sağlayan öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır. .
Ders İçeriği Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitimde matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklar
2Aktif katılımı sağlayıcı ve düşünmeye teşvik edici matematik çalışmalarını içeren eğitim ortamını tanımlar
3Matematik eğitiminin genel amaçlarıyla okul öncesi eğitimi programında yer alan amaç-kazanımları ilişkilendirerek etkinlikler hazırlar.
4Okul öncesi dönemde matematikle ilgili temel kavramları ve bu kavramların gelişimini açıklar.
5Çocuk merkezli yaklaşımı kullanarak matematiksel kavramların gelişimini destekleyici etkinlikleri hazırlar ve uygular.
6Okul öncesi dönemde matematik öğrenimini çeşitli yöntemler kullanarak değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00145555555555555
ÖK 002  4555  55  5 
ÖK 0033    545455   
ÖK 004              
ÖK 005 555555  5    
ÖK 0064 555  55  5 5
Ara Toplam1110192020201415192010101010
Katkı22333323332222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)212
Ödevler51575
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2018-2019 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2018-2019 Bahar2ASİYE İVRENDİ
Detay 2017-2018 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2017-2018 Bahar2ASİYE İVRENDİ
Detay 2016-2017 Bahar3ASİYE İVRENDİ
Detay 2016-2017 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2015-2016 Bahar3ASİYE İVRENDİ
Detay 2015-2016 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Bahar5ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Bahar6ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Bahar5ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Bahar6ASİYE İVRENDİ
Detay 2012-2013 Bahar3ASİYE İVRENDİ
Detay 2012-2013 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2011-2012 Bahar3ASİYE İVRENDİ
Detay 2011-2012 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Bahar3ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Bahar3ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Bahar4ASİYE İVRENDİ
Detay 2008-2009 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2008-2009 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2008-2009 Bahar2ASİYE İVRENDİ
Detay 2007-2008 Yaz1FATMA TAHTA
Detay 2007-2008 Bahar1FATMA TAHTA
Detay 2007-2008 Bahar2FATMA TAHTA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 216 MATEMATİK EĞİTİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ATİYE ADAK ÖZDEMİR aadak@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Okul öncesi dönemi çocuklarında matematiksel düşünceyi oluşturan, onlara sınıflama, eşleştirme, sıralama, karşılaştırma gibi çok önemli kavramları veren, matematiksel yapının temellerini atan, günümüz teknolojisini kullanarak çocukların matematikten zevk almasını ve endişe etmemelerini sağlayan öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır. .
İçerik Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı: Konu başlıkları, projeler, ders kaynakları
2 Matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar
3 Matematiksel düşüncenin önemi Matematiksel düşünmeyi destekleme
4 Matematiğin zeka, cinsiyet, sosyo-ekonomik değişkenlerle ilişkisi
5 Başlangıçtan Başlamak: Matematiksel ilişkiler Nitelikli matematik eğitimi sağlamada öğretmenlerin sorumlulukları
6 Okul öncesi dönemde matematik eğitimini destekleyici öğrenme ortamlarını düzenleme Matematiğin diğer etkinliklerle bütünleştirilmesi
7 Okul öncesi eğitimi programında matematik ile ilgili amaç ve kazanımların incelenmesi
8 Ara sınav
9 0-3 yaş çocukları ve matematik eğitimi Matematik kavramları: Birebir eşleme, Daha çok/daha fazla…
10 3-6 yaş çocukları ve matematik eğitimi Sezgisel düşünme ve matematik Matematik kavramları: Sınıflandırma, karşılaştırma Etkinlik örnekleri
11 Sıralama Sayı kavramının kazanılması Etkinlik örnekleri
12 İşlem kavramı Uzaysal algının gelişimi
13 Geometrik düşüncenin gelişimi Ölçme ile ilgili kavramlar
14 Grafik Çalışmaları Matematiksel düşünceyi değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları