Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 214ÇOCUK EDEBİYATI2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste, çocuklar için anlamlı olan edebiyatın özelliklerine ve niteliklerine duyarlılığın şiir ve kitap inceleyerek, okuyarak, dinleyerek, kullanarak ve üreterek geliştirilmesi; çocuk edebiyatını değerlendirmek üzere kriterler oluşturulması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk edebiyatı nedir? Çocuk edebiyatının eğitsel Önemi
2Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi
3Türk ve Dünya Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Genel Özellikleri Çocuk Yayınlarında Aranan Nitelikler
4Çocuk Edebiyatı Türleri, Ninni, Mani, Tekerleme, Parmak Oyunları,Masal,Hikâye ve Roman, Efsane ve Destanlar, Fabl ve Şiir, Anılar, Günlük, Biyografi, Otobiyografi, Gezi Yazıları, Doğa ve Fen Olaylarını Anlatan Eserler, Bilmece

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001444     4 555 
ÖK 002    54  3     
ÖK 0035 4     4 5   
ÖK 004          543 
Ara Toplam948 54  11 1598 
Katkı21201100304220

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)236
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1HAVVA ERGÜR
Detay 2018-2019 Bahar1ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK
Detay 2018-2019 Bahar2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar3ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar4ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2015-2016 Bahar3ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2015-2016 Bahar4ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Bahar4ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Bahar5ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Bahar6ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2013-2014 Bahar4HAVVA ERGÜR
Detay 2013-2014 Bahar5HAVVA ERGÜR
Detay 2013-2014 Bahar6HAVVA ERGÜR
Detay 2012-2013 Bahar3HAVVA ERGÜR
Detay 2012-2013 Bahar4HAVVA ERGÜR
Detay 2011-2012 Bahar3HAVVA ERGÜR
Detay 2011-2012 Bahar4HAVVA ERGÜR
Detay 2010-2011 Bahar3HAVVA ERGÜR
Detay 2010-2011 Bahar4HAVVA ERGÜR
Detay 2009-2010 Bahar3ELİF EMİNE ÖZER
Detay 2008-2009 Bahar1ELİF EMİNE ÖZER
Detay 2008-2009 Bahar2ELİF EMİNE ÖZER
Detay 2007-2008 Bahar1ELİF EMİNE ÖZER
Detay 2007-2008 Bahar2ELİF EMİNE ÖZER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 214 ÇOCUK EDEBİYATI 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ATİYE ADAK ÖZDEMİR aadak@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu derste, çocuklar için anlamlı olan edebiyatın özelliklerine ve niteliklerine duyarlılığın şiir ve kitap inceleyerek, okuyarak, dinleyerek, kullanarak ve üreterek geliştirilmesi; çocuk edebiyatını değerlendirmek üzere kriterler oluşturulması amaçlanmaktadır.
İçerik Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi.
2 Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi.
3 Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi.
4 Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması.
5 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar.
6 Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
7 a)Ninniler b)Maniler c)Parmak Oyunları d)Tekerlemeler, e)Bilmeceler
8 Masal ve parodiler Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
9 Ara Sınav
10 Fabl Şiir Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
11 Efsane ve Destan Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
12 Hikaye ve Roman Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
13 Gezi yazıları, Doğa ve Fen olaylarını anlatan kitaplar; Biyografi Otobiyografi Çizgi Hikaye ve Çizgi roman Taşıması gereken nitelikler, Hangi yaş grubuna yönelik olduğu ve çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
14 Anı , Günlük , Mizahi fıkralar Dramatizasyon Çocuk tiyatrosu, çocuk piyesleri Çocuk Gazeteleri ve Çocuk Dergileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oğuzkan, A . Ferhan. Çocuk Edebiyatı. Anı Yay. Ankara 2001 Editörler: Ömer Yılar- Lokman Turan, Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı. Pegem A Yayıncılık. Ank. 2007Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları