Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 204ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI2 + 24. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
Ders İçeriği Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim-öğretim ile ilgili temel kavramları kavrar
2Eğitim sürecinde eğitim teknolojisinin önemini/yararını açıklar
3İletişim sürecini açıklar
4 Öğretim programının ögeleri arasındaki dinamik ilişkileri açıklar
5 Alanıyla ilgili herhangi bir konuda ders planı hazırlar
6Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini kavrar
7 Öğretim materyali hazırlama ilkelerini açıklar
8 Çeşitli öğretim materyalleri için taslak hazırlar
9Kendi alanında gerekli öğretim materyallerini geliştirir
10Kendi alanında gerekli öğretim teknolojilerini kullanır
11Çeşitli öğretim materyallerinin öğretime katkılarını takdir eder
12Öğrenme-öğretme etkinliklerine katılmaktan zevk alır
13Kendi alanında kullanabileceği değişik materyalleri araştırmaya isteklidir
14Öğrenme-öğretme sürecinde etkili iletişim kurmanın önemini takdir eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155  555 45  55
ÖK 002  55       55 
ÖK 0034 5  5  55  55
ÖK 004 5  55  5   33
ÖK 005   4        44
ÖK 00644 5       344
ÖK 007   5    4 4444
ÖK 008          4444
ÖK 00944    44   555
ÖK 01044 44 5   5555
ÖK 01155  55   44444
ÖK 0124444444 4444 4
ÖK 01344      4  444
ÖK 014444444     44 
Ara Toplam383918312728184261821425651
Katkı33122210212344

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2018-2019 Bahar14İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar15ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2017-2018 Bahar5İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar6ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2016-2017 Bahar13İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar14EMEL SARITAŞ
Detay 2015-2016 Bahar16ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Bahar17İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar15EMEL SARITAŞ
Detay 2014-2015 Bahar16İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar17ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2013-2014 Bahar14İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar15EMEL SARITAŞ
Detay 2013-2014 Bahar16SİBEL DURU
Detay 2012-2013 Bahar6İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar7İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar5İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar6İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Yaz1TAYFUN TANYERİ
Detay 2010-2011 Bahar8BİRSEN DOĞAN
Detay 2009-2010 Yaz1EMEL SARITAŞ
Detay 2009-2010 Bahar3GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2009-2010 Bahar4AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2008-2009 Yaz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2008-2009 Bahar101İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2008-2009 Bahar102İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2007-2008 Yaz4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2007-2008 Bahar101İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2007-2008 Bahar102İZZET BAKİ KARAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 204 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI 2 + 2 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÜMRAN ŞAHİN usahin@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
İçerik Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme ve öğretim ilkeleri
2 Eğitimde hedefler
3 ÖTMT Temel Kavramlar Eğitim Teknolojisi Nedir? Sistem Yaklaşımı İletişim-Öğrenme-Öğretme
4 Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
5 Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
6 Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Yazılı Unsurlar Destekleyici Unsurlar
7 Sunum Materyallerinin Hazırlanması
8 Sınav haftası
9 Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar: Görsel Materyallerin Katkıları Araçları Sınıflandırma Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar
10 Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar: Resimler, Çizimler, Çizelgeler Kavram Haritaları ve Çalışma Yaprakları Görsel Araçlar: Grafikler Gerçek Eşyalar ve Modeller
11 Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar: Yansıtıcılar İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar, Teknoloji Destekli Araçlar
12 İnternet
13 konu tekrarı
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Yelken, Tuba, (2012) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayınları Türkçe
Sever, Ramazan( 2011) Öğretim Teknolojileri Materyal Tasarımı, Ankara: Anı YayınlarıTürkçe
Yelken, Tuba, (2012) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayınları Türkçe
Sever, Ramazan( 2011) Öğretim Teknolojileri Materyal Tasarımı, Ankara: Anı YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları