Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 223EĞİTİM SOSYOLOJİSİ2 + 03. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim sosyolojisini tanımlamak, sosyolojik perspektifleri ve eğitim çalışmalarını anlamak, eylem perspektifini, etiketleme teorisini ve yaşam şansını anlatmak, çatışma perspektifini- formel ve enformel eğitimi karşılaştırmak, toplumda eğitimin sosyal işlevlerini açıklamak, toplumda yabancılaşma ve eğitimi tartışmak, toplumda eğitim ve sosyal hareketlilik ilişkisini açıklamak, sosyal tabakalaşma teorilerini, sosyal sınıf ve eğitim ilişkisini kavramak, anne-baba, göç, kitle iletişim araçları, küreselleşme gibi faktörlerin eğitim sistemine etkisini açıklamak, bir sosyal sistem olarak okulu, okul ve sosyal çevre ilişkisini, okul ve şiddeti tartışmak.
Ders İçeriği Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimi sosyolojik açıdan ele alarak, eğitime sosyal bir anlam ve öz kazandırır.
2Eğitimin sosyal yönünü, sosyolojik bulgularla birleştirir ve kesinliği olan sentez bir uygulama olduğunu kavrar.
3Eğitim sosyolojisinin eğitim ve öğretimden doğan her türlü sorunun çözümüne yönelen teknik bir disiplin olduğunu öğrenir.
4Öğrencilere eğitim sosyolojisi alanında yapılmış bilimsel araştırmaları tarayarak onlar hakkında kendi görüş ve değerlendirmesini içeren bilimsel bir rapor hazırlar.
5Hazırladığı raporu sınıf içinde etkili biçimde sunma bilgi ve becerisi kazanır
6Öğrenciler sosyal sorumluluk bilgi ve becerisi kazanarak grup çalışması yaparlar.
7Türk toplumunun eğitim sistemini objektif olarak analiz eder.
8Ulusal ve küresel düzeydeki eğitim sorunlarını eleştirel bir bakış açısıyla ele alır.
9Ulusal ve küresel düzeydeki eğitim sorunlarına uygun çözüm yolları önerir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001  5   55 5 5  
ÖK 002  5 5 55   5  
ÖK 003  53 4555     
ÖK 004  555 44 3 533
ÖK 005 555 35 5  4 5
ÖK 006 535335553 54 
ÖK 007222  533  3  3
ÖK 0082225553333 4  
ÖK 009 55 522 2  5 4
Ara Toplam4193723232237302014333715
Katkı02433243220412

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31442
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2020-2021 Güz2AYSUN DOĞUTAŞ
Detay 2019-2020 Güz1FEYYAZ KARACA
Detay 2018-2019 Güz5FEYYAZ KARACA
Detay 2018-2019 Güz6FEYYAZ KARACA
Detay 2017-2018 Güz1FEYYAZ KARACA
Detay 2017-2018 Güz2FEYYAZ KARACA
Detay 2016-2017 Güz4HASAN TÜZEN
Detay 2015-2016 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2015-2016 Güz5FEYYAZ KARACA
Detay 2014-2015 Güz1FEYYAZ KARACA
Detay 2014-2015 Güz2FEYYAZ KARACA
Detay 2013-2014 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2013-2014 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2012-2013 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2012-2013 Güz4FEYYAZ KARACA
Detay 2011-2012 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2010-2011 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2009-2010 Güz3FEYYAZ KARACA
Detay 2008-2009 Güz1AFET YILMAZ
Detay 2008-2009 Güz2AFET YILMAZ
Detay 2007-2008 Yaz1FEYYAZ KARACA
Detay 2007-2008 Güz1FEYYAZ KARACA
Detay 2007-2008 Güz2FEYYAZ KARACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 223 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYSUN DOĞUTAŞ adogutas@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Eğitim sosyolojisini tanımlamak, sosyolojik perspektifleri ve eğitim çalışmalarını anlamak, eylem perspektifini, etiketleme teorisini ve yaşam şansını anlatmak, çatışma perspektifini- formel ve enformel eğitimi karşılaştırmak, toplumda eğitimin sosyal işlevlerini açıklamak, toplumda yabancılaşma ve eğitimi tartışmak, toplumda eğitim ve sosyal hareketlilik ilişkisini açıklamak, sosyal tabakalaşma teorilerini, sosyal sınıf ve eğitim ilişkisini kavramak, anne-baba, göç, kitle iletişim araçları, küreselleşme gibi faktörlerin eğitim sistemine etkisini açıklamak, bir sosyal sistem olarak okulu, okul ve sosyal çevre ilişkisini, okul ve şiddeti tartışmak.
İçerik Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derin amacı, içeriği, işlenişi ve kaynakların tanıtımı
2 Eğitim Sosyolojisi Nedir?
3 Eğitim Sosyolojisinin Gelişimi ve Kuramları
4 Eğitimin Toplumsal İşlevleri
5 Toplumsal Kurumlar ve Süreçler
6 Okul ve Toplum
7 Toplumsal Hareketlilik, Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıflar 1
8 Toplumsal Hareketlilik, Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıflar 2
9 Kültür ve Eğitim 1
10 Kültür ve Eğitim 2
11 Aile ve Akran Grupları
12 Eğitimde Fırsat Eşitliği
13 Film İzleme
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları