Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 221ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri,oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler.
Ders İçeriği Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişiminde bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun, Türk kültüründe oyun ve oyuncak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyun tanımı ve özelliklerini açıklar
2Oyunla ilgili kuramsal yaklaşımları anlar.
3Oyunun okul öncesi çocuğun gelişimine etkisini ifade eder
4Oyun evrelerini ve çeşitlerini tanımlar.
5Okul öncesi eğitimde oyun etkinliklerinin uygulanması ile ilgili aşamaları açıklar.
6Okul öncesi eğitimde uygulanacak oyun etkinliğini planlar
7Farklı kültürlerdeki oyunların özelliklerini karşılaştırır.
8Farklı ihtiyaçlara sahip (Özel eğitim, hastanede yatan çocuklar gibi) çocuklara göre oyun etkinliklerini planlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0013             
ÖK 0023             
ÖK 0032          2  
ÖK 0043          2  
ÖK 0051 1           
ÖK 0061  1  1 1 1111
ÖK 007     4        
ÖK 0081  1  1 1 1111
Ara Toplam14 12 42 2 2622
Katkı20000100000100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler8756
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2714
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz4FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2018-2019 Güz5FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2017-2018 Güz1FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2017-2018 Güz2FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2016-2017 Güz4EMEL TOK
Detay 2016-2017 Güz5EMEL TOK
Detay 2015-2016 Güz4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2015-2016 Güz5HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Güz1HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Güz2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Güz3HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2013-2014 Güz3HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2013-2014 Güz4EMEL TOK
Detay 2013-2014 Güz6EMEL TOK
Detay 2012-2013 Güz3EMEL TOK
Detay 2012-2013 Güz4EMEL TOK
Detay 2011-2012 Güz3EMEL TOK
Detay 2011-2012 Güz4EMEL TOK
Detay 2010-2011 Yaz1EMEL TOK
Detay 2010-2011 Güz3EMEL TOK
Detay 2010-2011 Güz4EMEL TOK
Detay 2009-2010 Yaz1EMEL TOK
Detay 2009-2010 Güz3SİBEL DURU
Detay 2009-2010 Güz4SİBEL DURU
Detay 2008-2009 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2008-2009 Güz1FATMA TAHTA
Detay 2008-2009 Güz2FATMA TAHTA
Detay 2007-2008 Yaz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2007-2008 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2007-2008 Güz2MUSTAFA BULUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 221 ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ 2 + 0 4 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ TÜRKSEVEN fturkseven@pau.edu.tr EGT A0332-11 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri,oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler.
İçerik Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişiminde bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun, Türk kültüründe oyun ve oyuncak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Oyun nedir ? Oyunun okul öncesi dönem çocuğu için önemi
2 Okul öncesi dönemde oyun gelişimi
3 Oyunun gelişime etkisi
4 Oyun türleri
5 Oyun ortamları, oyun etkinliklerinin planlanması
6 Farklı özellikteki çocuklarda oyun
7 Oyun kuramları-Oyun için gerekli malzemeler, araçlar
8 ARA SINAV
9 Oyun oynatırken dikkat edilmesi gereken noktalar
10 Oyun uyarlama
11 Oyun uyarlama
12 Oyun geliştirme
13 Oyun geliştirme
14 Türk kültüründe oyun ve oyuncak
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oyun-Müzeyyen Sevinç-Morpa YayınlarıTürkçe
Okul öncesinde oyun ve oyun örnekleri-Hatice Poyraz-Anı yayıncılıkTürkçe
Çocuklar için oyun-Elif Çelebi Öncü-Esra Özbay-Kök yayıncılıkTürkçe
Çocuk ve Oyun- Berka Özdoğan-Anı yayıncılıkTürkçe
Geçmişten günümüze Türkiye’de geleneksel çocuk oyunları-Handan Asude Başal-Morpa YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları