Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 219YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ2 + 23. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Yaratıcılığın tanımı ve ilgili kuramları kavrama, çeşitli materyallerle algı ve kavram gelişimi, artık materyaller ve diğer malzemeleri kullanarak yaratıcı etkinlikler oluşturmak.
Ders İçeriği Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yaratıcılık kavramını açıklar
2Yaratıcı düşünmenin yaşamdaki önemini açıklar.
3Okul Öncesi Eğitimde yaratıcı eğitimi ortamlarını tanımlar
4Yaratıcı beceriye sahip okul öncesi öğretmeninin özelliklerini açıklar
5Yaratıcı düşünceyi geliştiren teknik ve yöntemleri anlatır
6Okul Öncesi eğitimde hazırlanacak yaratıcı beceriyi geliştirici uygulamaların özelliklerini açıklar.
7Yaratıcı düşünme becerisini geliştirici etkinlikler yapar.
8Yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve teknikleri okul öncesi eğitim etkinliklerine uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0013 4  4        
ÖK 0023 2  3        
ÖK 0031         111 
ÖK 00421        11 1
ÖK 0051       1  11 
ÖK 006  12      111 
ÖK 007 11   1 1     
ÖK 0081    2 2  1111
Ara Toplam11282 9122 4542
Katkı10100100001110

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler236
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)22040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1EMEL TOK
Detay 2018-2019 Güz3EMEL TOK
Detay 2018-2019 Güz4EMEL TOK
Detay 2017-2018 Güz1EMEL TOK
Detay 2017-2018 Güz2EMEL TOK
Detay 2016-2017 Güz3EMEL TOK
Detay 2016-2017 Güz4EMEL TOK
Detay 2015-2016 Güz4EMEL TOK
Detay 2015-2016 Güz5EMEL TOK
Detay 2014-2015 Güz1EMEL TOK
Detay 2014-2015 Güz2EMEL TOK
Detay 2014-2015 Güz3EMEL TOK
Detay 2013-2014 Güz3EMEL TOK
Detay 2013-2014 Güz4EMEL TOK
Detay 2013-2014 Güz6EMEL TOK
Detay 2012-2013 Güz3EMEL TOK
Detay 2012-2013 Güz4EMEL TOK
Detay 2011-2012 Güz3EMEL TOK
Detay 2011-2012 Güz4EMEL TOK
Detay 2010-2011 Yaz1EMEL TOK
Detay 2010-2011 Güz3EMEL TOK
Detay 2010-2011 Güz4EMEL TOK
Detay 2009-2010 Güz3EMEL TOK
Detay 2009-2010 Güz4EMEL TOK
Detay 2008-2009 Yaz1HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2008-2009 Güz2FATMA TAHTA
Detay 2008-2009 Güz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2007-2008 Yaz1FATMA TAHTA
Detay 2007-2008 Güz1FATMA TAHTA
Detay 2007-2008 Güz2FATMA TAHTA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 219 YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ 2 + 2 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr EGT A0138 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; Yaratıcılığın tanımı ve ilgili kuramları kavrama, çeşitli materyallerle algı ve kavram gelişimi, artık materyaller ve diğer malzemeleri kullanarak yaratıcı etkinlikler oluşturmak.
İçerik Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 • Yaratıcılık ve Yaratıcı düşünmeye İlişkin Kavramlar • Yaratıcı düşünce süreci, Yaratıcı bireylerin özellikleri.
2 • Yaratıcı Düşünceye ilişkin temel yaklaşımlar • Yaratıcı Düşünme ve Analitik Düşünme arasındaki ilişki
3 • Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme arasındaki ilişki
4 • Yaratıcılık ve Zeka
5 • Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi
6 Yaratıcılık ve eğitim •Eğitim Ortamlarının Hazırlanması •Öğretmenin rolleri
7 •Programın Hazırlanması •Yaratıcılığı Engelleyen Etmenler
8 • Yaratıcı düşünmeyi geliştiren Yöntem ve Stratejiler -SCAMPER, Zorlanan İlişkiler
9 –Yaratıcı Organizasyonlar –Sıfat Listeleme
10 -Beyin Fırtınası
11 • Yaratıcı Düşüncenin değerlendirilmesi Etkinlik Uygulamaları
12 •Etkinlik Uygulamaları
13 •Etkinlik Uygulamaları
14 Etkinlik Uygulamaları Dersin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları