Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 203ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Ders İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim- öğretim ile ilgili temel kavramları tanımlar
2Öğretim ile ilgili temel kavramlar arasında ilişki kurarak kavram haritası oluşturur
3Öğrenme ve öğretim ilkelerini örneklerle açıklar
4Öğretim programının öğeleri arasında ilişki kurar
5Öğretim hizmetinin niteliğini artıran değişkenleri açıklar
6Öğrenme –öğretme yaklaşım ve modellerin özelliklerini açıklar
7Öğretim ve öğrenme stratejilerini açıklar
8Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini açıklar
9Kendi alanında örnek plan hazırlar
10Kendi alanındaki bir öğretmenin, sahip olması gereken yeterliklerini açıklar
11Öğretim araç ve gereçlerini tanır
12Planlamanın önemini fark eder
13Kendi öğrenme stratejisinin farkına varır
14Öğretimde materyal (araç-gereç) kullanmanın önemini fark eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144 444 444  4 
ÖK 002343434434 34 4
ÖK 003 4   4 4 4 5  
ÖK 004 52   212 22  
ÖK 005    55  434   
ÖK 006121 2 43444   
ÖK 007 33 3 3  34   
ÖK 008 454   55    4
ÖK 00944     555  55
ÖK 01034 33  4445555
ÖK 01155      5 5555
ÖK 012          5555
ÖK 01344  555    55 
ÖK 014         55555
Ara Toplam2443141525221829373237363433
Katkı23112212323322

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)199
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz3GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2020-2021 Güz12AHMET KANMAZ
Detay 2019-2020 Güz5AHMET KANMAZ
Detay 2018-2019 Güz18İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Güz19İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Güz10İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Güz11İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Güz18İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Güz19İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2015-2016 Güz7İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2015-2016 Güz8İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Güz10İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Güz11İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Güz12VESİLE ALKAN
Detay 2013-2014 Güz11İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2013-2014 Güz12EMEL SARITAŞ
Detay 2013-2014 Güz13AHMET KANMAZ
Detay 2012-2013 Güz19İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2012-2013 Güz20VESİLE ALKAN
Detay 2011-2012 Güz10İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2011-2012 Güz11İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Yaz2SİBEL DURU
Detay 2010-2011 Güz10İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Güz11İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz2EMEL SARITAŞ
Detay 2009-2010 Güz14İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Güz15İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2008-2009 Yaz1EMEL SARITAŞ
Detay 2008-2009 Güz101İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2008-2009 Güz102İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2007-2008 Yaz3SİBEL DURU
Detay 2007-2008 Yaz4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2007-2008 Güz101İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2007-2008 Güz102İZZET BAKİ KARAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3 + 0 3 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM ÇATALBAŞ catalbas@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
İçerik Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretimle İlgili Temel Kavramlar Eğitim Programı ve Öğeleri / Kavram Haritası
3 Öğretim Programı ve Öğeleri
4 Öğrenme ve Öğretim İlkeleri / Tam Öğrenme/ Programlı Öğretim/
5 Gagne Öğretim Durumları Modeli / Çoklu Zeka Kuramı
6 Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı / İşbirliğine Dayalı Öğrenme
7 Proje ve Probleme Dayalı Öğrenme
8 Öğretim Stratejileri Öğrenme Stratejileri
9 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
12 Öğretimin Planlanması Öğretim Hizmetinin Niteliği
13 Öğretimin Planlanması Öğretim Hizmetinin Niteliği
14 Öğretim Araç ve Gereçleri Öğretmen Yeterlilikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB YayıneviTürkçe
Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks. Türkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks. Türkçe
Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (6. Baskı). Ankara: Nobel Türkçe
Sönmez, V. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları