Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 436ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğretmenin, eğitim ortamının ve programın rolü ile ilgili bilgi ve farkındalık geliştirme; çevre eğitimi temelli eğitim programları ve uygulamalarını değerlendirme ve okul öncesi dönemde çevre eğitimini destekleyici uygulamalar geliştirme becerilerini destekleme
Ders İçeriği 1-Çevre kavramı ve ilgili tanımlamalar 2- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin önemi ve amaçları 3- Çevre eğitimi yaklaşımları 4- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin kapsamı, içeriği 5- çevre eğitiminde yetişkinlerin rolü 6- Çevre eğitiminde eğitim ortamlarının rolü 7-Çevre eğitiminde programın rolü 8-Çevre eğitimi temelli uygulamalar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2018-2019 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2017-2018 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2016-2017 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2012-2013 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 436 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğretmenin, eğitim ortamının ve programın rolü ile ilgili bilgi ve farkındalık geliştirme; çevre eğitimi temelli eğitim programları ve uygulamalarını değerlendirme ve okul öncesi dönemde çevre eğitimini destekleyici uygulamalar geliştirme becerilerini destekleme
İçerik 1-Çevre kavramı ve ilgili tanımlamalar 2- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin önemi ve amaçları 3- Çevre eğitimi yaklaşımları 4- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin kapsamı, içeriği 5- çevre eğitiminde yetişkinlerin rolü 6- Çevre eğitiminde eğitim ortamlarının rolü 7-Çevre eğitiminde programın rolü 8-Çevre eğitimi temelli uygulamalar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı- Çevre eğitiminin felsefesi ve amaçları
2 Çevre eğitiminin felsefesi ve amaçları
3 Ekolojik temeller
4 Ekolojik temeller
5 Çevre ile ilgili kavramlar
6 Okul öncesi dönemde çevre eğitimi
7 Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
8 Çevre eğitimi etkinliklerinin eğitim programı ile bütünleştirilmesi
9 Çevre eğitimini değerlendirme yöntemleri
10 Dünyada ve Türkiye’de uygulanan Çevre eğitim modelleri/programları
11 Çevre eğitim programı hazırlama (Amaçların belirlenmesi)
12 Çevre eğitim programı hazırlama (Eğitim durumlarının planlanması)
13 Çevre eğitim programı hazırlama (Uygulama)
14 Çevre eğitim programı hazırlama (Uygulama)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları