Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 434ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK DÖNEMİ2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde okuma-yazma gelişimini anlama; okuma-yazma için gerekli becerileri destekleme; okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Ders İçeriği 1- Okuma, önemi ve öğrenilmesi için gerekli beceriler 2- Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık 3- Yazma, önemi ve yazma gelişimi 4- Yazma öncesi beceriler ve geliştirilmesi 5- Okuma-yazma becerilerini desteklemede öğretmenin rolü 6- Okuma-yazma becerilerini destekleyici eğitim programının özellikleri 7- Okuma-yazma becerilerini destekleyici öğrenme ortamının özellikleri 8- Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar2ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK
Detay 2019-2020 Bahar1ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK
Detay 2018-2019 Bahar1ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK
Detay 2017-2018 Bahar1ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK
Detay 2016-2017 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2015-2016 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Bahar3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2012-2013 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 434 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK DÖNEMİ 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK cyesilyurt@pau.edu.tr EGT A0142 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Erken çocukluk döneminde okuma-yazma gelişimini anlama; okuma-yazma için gerekli becerileri destekleme; okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
İçerik 1- Okuma, önemi ve öğrenilmesi için gerekli beceriler 2- Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık 3- Yazma, önemi ve yazma gelişimi 4- Yazma öncesi beceriler ve geliştirilmesi 5- Okuma-yazma becerilerini desteklemede öğretmenin rolü 6- Okuma-yazma becerilerini destekleyici eğitim programının özellikleri 7- Okuma-yazma becerilerini destekleyici öğrenme ortamının özellikleri 8- Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin amaçları ve içeriğinin tanıtılması
2 Dil ile ilgili kavramlar ve dilin kazanımı ile ilgili kuramsal açıklamalar
3 Erken yıllarda dil gelişim aşamaları
4 Erken yıllarda kavram gelişimi
5 Erken çocukluk döneminde okuma-yazma çalışmalarının amacı ve içeriği
6 Okuma,önemi ve öğrenilmesi için gerekli beceriler
7 Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık
8 Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık
9 Yazma, önemi ve öğrenilmesi gereken beceriler
10 Yazma öncesi etkinlikler ve yazmaya hazırlık
11 Yazma öncesi etkinlikler ve yazmaya hazırlık
12 Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları (örnek uygulamalar)
13 Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları (örnek uygulamalar)
14 Dersin genel olarak değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kandır, A., Yazıcı, E. ve Uyanık, Ö. (2011). Eğlenceli etkinliklerle okuma yazmaya hazırlık çalışmaları. Ankara: Efil YayınlarıTürkçe
Üstün, E. (2007). Okul öncesi çocuklarının okuma yazma becerilerinin gelişimi. İstanbul: Morpa YayınlarıTürkçe
Cevher-Kalburan, N. (2010). Öykülerle alfabe: Erken çocuklukta ses farkındalığını geliştiren öyküler ve etkinlikler. Ankara: Eğiten Kitap YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları