Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 433ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ YÖNETİMİ2 + 07. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı çocukların davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri anlama ve olumlu davranışlar geliştirmelerine rehberlik etmektir.
Ders İçeriği Davranış sorunlarının oluşumunu engelleyici ve olumlu davranışları destekleyici eğitim ortamı oluşturma, olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknikler, istenmeyen davranışların nedenleri ve yönetimi, ebeveynlerle işbirliği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler14570
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2016-2017 Güz2ASİYE İVRENDİ
Detay 2015-2016 Güz2ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2012-2013 Güz2ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 433 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı çocukların davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri anlama ve olumlu davranışlar geliştirmelerine rehberlik etmektir.
İçerik Davranış sorunlarının oluşumunu engelleyici ve olumlu davranışları destekleyici eğitim ortamı oluşturma, olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknikler, istenmeyen davranışların nedenleri ve yönetimi, ebeveynlerle işbirliği
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı: Dersin içeriği ve dönem içinde yapılacak çalışmalar
2 Etkili okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin özellikleri Sınıfta istenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi
3 Davranış yönlendirme ile ilgili genel ilkeler
4 Sınıf yönetimini etkileyen faktörler
5 Eğitim ortamı düzenlemeleri ile ilişkili konular: *Öğrenmeyi destekleyici bir şekilde sınıf ortamını düzenleme
6 *Etkinlikler arası geçişler *Büyük grup zamanı etkili bir şekilde başlatma, sürdürme ve sonlandırma
7 Ara-sınav
8 SInıf kuralları ve prosedürler
9 Sınıfta topluluk ruhunu geliştirme: *Karar vermeyi öğrenme *Diğerlerinin bakış açısını anlama *Duyguları kontrol etmeyi ve rahatlamayı öğrenme
10 *Kişiler arası problem çözme becerilerini geliştirme
11 *Devam eden oyuna katılabilmeyi öğrenme *Sınıf toplantıları düzenleme
12 Olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknikler
13 Olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknikler
14 Ebeveynlerin disiplin anlayışı ve işbirliği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Aktaş, Y. (2008). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Anakara: KÖK yayıncılıkTürkçe
• Uyanık, G. B. Ve Bilgin, H. (2011). Okul Öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Eğiten Kitap.Türkçe
• Yavuzer, H. (2003). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstabul: Remzi Kitabevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları