Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 114EĞİTİM FELSEFESİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim felsefesinin tanımını yapabilme kritik düşünme ve felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilme, felsefedeki, teolojideki, bilim ve sanattaki içerik ve metodlar arasındaki farklılıkları anlayabilme.
Ders İçeriği Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir
3Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir.
4Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir.
5Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001  5 5         
ÖK 002  5 5         
ÖK 003  5 5         
ÖK 004345 54   4555 
ÖK 005345 54  455554
Ara Toplam6825 258  491010104
Katkı12505200122221

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)18118
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ORHAN KUMRAL
Detay 2018-2019 Bahar1HASRET KÖKTEN
Detay 2017-2018 Bahar1HASRET KÖKTEN
Detay 2017-2018 Bahar2HASRET KÖKTEN
Detay 2016-2017 Bahar4HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2016-2017 Bahar5HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2015-2016 Bahar4HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2015-2016 Bahar5ORHAN KUMRAL
Detay 2014-2015 Bahar4HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2014-2015 Bahar5HASRET KÖKTEN
Detay 2014-2015 Bahar6HASRET KÖKTEN
Detay 2013-2014 Bahar4HASRET KÖKTEN
Detay 2013-2014 Bahar5HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2013-2014 Bahar6HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2012-2013 Bahar4HASRET KÖKTEN
Detay 2012-2013 Bahar5HASRET KÖKTEN
Detay 2012-2013 Bahar6HASRET KÖKTEN
Detay 2011-2012 Bahar3ORHAN KUMRAL
Detay 2011-2012 Bahar4KENAN ÇÖLGEÇEN
Detay 2010-2011 Bahar3HASRET KÖKTEN
Detay 2009-2010 Bahar3HASRET KÖKTEN
Detay 2008-2009 Bahar1AFET YILMAZ
Detay 2008-2009 Bahar2AFET YILMAZ
Detay 2007-2008 Yaz1AFET YILMAZ
Detay 2007-2008 Bahar1HASRET KÖKTEN
Detay 2007-2008 Bahar2HASRET KÖKTEN
Detay 2006-2007 Yaz1HASRET KÖKTEN
Detay 2006-2007 Bahar1HASRET KÖKTEN
Detay 2006-2007 Bahar2HASRET KÖKTEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 114 EĞİTİM FELSEFESİ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ORHAN KUMRAL okumral@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim felsefesinin tanımını yapabilme kritik düşünme ve felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilme, felsefedeki, teolojideki, bilim ve sanattaki içerik ve metodlar arasındaki farklılıkları anlayabilme.
İçerik Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları Epistemoloji-
2 Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık
3 Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları
4 Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı
5 Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim
6 Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması
7 J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı
8 Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim
9 VİZE HAFTASI
10 Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik
11 Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi
12 Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi
13 Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault
14 Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları