Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 109OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi eğitim alanında öğrencilere okul öncesi eğitimin temel ilkelerini kavratmak, bu alanda uygulanan yöntemleri bilmelerini sağlamak, Türkiye ve diğer ülkelerde meydana gelen gelişmeleri öğrenmelerini sağlamaktır. Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri kavramalarını sağlamak.
Ders İçeriği Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bu günkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikler, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitiminin tanımı, önemini ve ilişkili olduğu bilim dallarını açıklar
2Okul öncesi eğitimine katkı sağlamış düşünürlerin görüşlerini açıklar.
3Okul öncesi eğitiminin temel ilkelerini açıklar.
4Okul öncesi eğitim ortamın fiziki özelliklerini açıklar.
5Okul öncesi eğitimi programının özelliklerini açıklar ve programda yer alan plan çeşitlerini ve etkinlikleri tanımlar
6Okul öncesi eğitimi sürecinde yer alan personelin görev ve sorumluluklarını t nımlar
7Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimiyle ilgili uygulamaları kıyaslar ve karşılaştırır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001 4 5554 55    
ÖK 00234555555554445
ÖK 00344545555544454
ÖK 0044  555        
ÖK 0053555   5 44455
ÖK 006   44434555555
ÖK 00744445 55544444
Ara Toplam1821193229242224252721212323
Katkı33354333443333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)8432
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1EMEL TOK
Detay 2020-2021 Güz3ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2019-2020 Güz2EMEL TOK
Detay 2018-2019 Güz2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2017-2018 Güz1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2017-2018 Güz2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2016-2017 Güz3ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2016-2017 Güz4ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2015-2016 Güz3EMEL TOK
Detay 2015-2016 Güz4EMEL TOK
Detay 2014-2015 Güz1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Güz2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Güz3ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2013-2014 Güz3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Güz5HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2012-2013 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2012-2013 Güz5NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2011-2012 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2011-2012 Güz4NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2010-2011 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Güz4NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2009-2010 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Güz4NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2008-2009 Güz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2008-2009 Güz2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2007-2008 Yaz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2007-2008 Güz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2007-2008 Güz2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2006-2007 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2006-2007 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2006-2007 Güz2NESRİN IŞIKOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 109 OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Okul öncesi eğitim alanında öğrencilere okul öncesi eğitimin temel ilkelerini kavratmak, bu alanda uygulanan yöntemleri bilmelerini sağlamak, Türkiye ve diğer ülkelerde meydana gelen gelişmeleri öğrenmelerini sağlamaktır. Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri kavramalarını sağlamak.
İçerik Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bu günkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikler, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken çocukluk eğitimin tanımı, amacı, önemi, ilkeleri
2 Erken çocukluk eğitimin tarihsel Gelişimi, okul öncesi eğitime temel olan eğitimci ve düşünürlerin görüşleri
3 Erken çocukluk eğitimine temel olan eğitimci ve düşünürlerin görüşleri
4 Çağdaş erken çocukluk eğitim modelleri
5 Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi
6 Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi
7 Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi
8 Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim Uygulamaları
9 Okul Öncesi Dönemde Gelişim - Okul öncesi çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri-Okul öncesi dönemde temel ihtiyaç ve gereksinimleri
10 Okul öncesi eğitim programı özellikleri
11 Okul öncesi eğitim program etkinlikler
12 Okul öncesi eğitim programı etkinlikler
13 Okul öncesi eğitim programı aile katılımı
14 Okul öncesi dönemde medya ve teknoloji - Okul öncesi dönemde çocuk hakları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oktay, Ayla. (2002) Yaşamın Sihirli Yılları: Okul öncesi Dönem. İstanbul:EpsilonTürkçe
Haktanır, Gelengül. (2008). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Uyanık-Balat, Gülden. (2011). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Pegem YayıncılıkTürkçe
Zembat, R. (2014). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Hedef YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları