Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 427İLERİ DRAMA EĞİTİMİ2 + 07. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Davranış sorunları, engel durumları ve/veya özel durumlar karşısında beceri kazandırmak ve sorunu ortadan kaldırmak adına drama tekniğinden yararlanma becerilerini kazandırmak.
Ders İçeriği Drama yönteminin okul öncesi eğitim açısından önemi Dramanın okul öncesi eğitimle ilgili farklı alanlarda kullanım şekilleri. Davranış sorunları karşısında, drama yönteminin kullanılması. Kaynaştırma uygulamalarında drama yönteminin kullanılması. Özel durumlarda (boşanma, kardeş kıskançlığı, taşınma v.b.) drama yönteminin kullanılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dramanın okul öncesi dönem çocukları açısından önemini anlatır.
2Dramanın farklı alan ve konularda nasıl kullanılacağına ilişkin örnekler verir.
3Davranış sorunları karşısında, drama yönteminin nasıl kullanılacağına ilişkin örnekler geliştirir.
4Kaynaştırma uygulamalarında drama yönteminin nasıl kullanılacağına ilişkin örnekler geliştirir.
5Özel durumlarda (boşanma, kardeş kıskançlığı, taşınma v.b.) drama yönteminin nasıl kullanılacağına ilişkin örnekler geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001 5   45       
ÖK 002      454  5  
ÖK 003          55 4
ÖK 004             4
ÖK 005           5  
Ara Toplam 5   4954 515 8
Katkı01000121101302

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13678
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2019-2020 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2018-2019 Güz2TUNAY ONURSAL
Detay 2017-2018 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2016-2017 Güz2RAMAZAN TEGİZ
Detay 2015-2016 Güz2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Güz1HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2013-2014 Güz2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2011-2012 Güz2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2010-2011 Yaz1HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2010-2011 Güz2NECLA KÖKSAL
Detay 2009-2010 Yaz1HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2009-2010 Güz2HÜLYA GÜLAY OGELMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 427 İLERİ DRAMA EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Davranış sorunları, engel durumları ve/veya özel durumlar karşısında beceri kazandırmak ve sorunu ortadan kaldırmak adına drama tekniğinden yararlanma becerilerini kazandırmak.
İçerik Drama yönteminin okul öncesi eğitim açısından önemi Dramanın okul öncesi eğitimle ilgili farklı alanlarda kullanım şekilleri. Davranış sorunları karşısında, drama yönteminin kullanılması. Kaynaştırma uygulamalarında drama yönteminin kullanılması. Özel durumlarda (boşanma, kardeş kıskançlığı, taşınma v.b.) drama yönteminin kullanılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Yaratıcı Drama’ya ilişkin genel bilgi, tanışma çalışmaları, canlandırma, değerlendirme.
2 2. Tanışma çalışmaları, fotoğrafla çalışma, donuk imgeler, değerlendirme.
3 3. Isınma çalışması-uyum çalışmaları, zaman mekan ilişkisi, flash back tekniği, değerlendirme
4 4. Isınma çalışması- uyum çalışmaları, cıbırış tekniği, ritüel çalışması, değerlendirme.
5 5. Isınma çalışması- duyu çalışmaları, dedikodu halkası, süreç draması, değerlendirme.
6 6. Isınma çalışması-duygu çalışmaları, sıcak sandalye çalışması, süreç draması, değerlendirme.
7 7. Isınma çalışması-görsel algı çalışmaları, pandomim tekniği, heykel çalışması, değerlendirme.
8 8. Ara sınav haftası
9 9. Yaratıcı Dramanın tanımı ve özellikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- dikkat çalışmaları, gerçek an, forum tiyatrosu, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
10 10. Yaratıcı Dramanın aşamaları, drama türleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- denge çalışmaları, bölünmüş ekran çalışması, sanat eğitiminde maske çalışması, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
11 11. Yaratıcı Drama öğretmeninin özellikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması - duyu çalışmaları, yarım kalmış materyal çalışması, karakter yaratma, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
12 12. Yaratıcı Drama ve tiyatro ilişkisi, drama ilkeleri, (teorik bilgi), Isınma çalışması- imgelem çalışması, bilinç koridoru, istasyon tekniği, rol kartları, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
13 13. Yaratıcı Dramanın bileşenleri, drama teknikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- görsel algı çalışmaları, müze çalışması, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
14 14. Yaratıcı drama teknikleri (teorik bilgi), mektup çalışması, içsel monologlar, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları