Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 431SANAT VE ESTETİK3 + 07. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olma
Ders İçeriği Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık, eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ÖÇ1 Sanat, sanat alanları, estetik, sanat ve estetik eğitimi kavramlarının farkına varır.
2ÖÇ2 Yaratıcılık kavramını, yaratıcı bireyin özelliklerini ve yaratıcılık ile sanatın ilişkisini açıklar.
3ÖÇ3 Bireysel ve mesleki gelişiminde sanatın öneminin farkında olur.
4ÖÇ4 Sanat ve estetik ile ilgili farklı bakış açılarını değerlendirir.
5ÖÇ5 Sanat tarihi, sanatçı ve sanat eserleriyle ilişkili olarak eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
6ÖÇ6 Farklı sanat alanları ve çağdaş sanat etkinliklerine ilgi duyar.
7ÖÇ7 Yaratıcılığını geliştirerek özgün çalışmalar ortaya koymaya isteklidir.
8ÖÇ8 Çevreye karşı duyarlılığını arttırır ve çevrenin güzelleştirilmesinde etkin rol alır.
9ÖÇ9 Sanat ve estetik anlayışını mesleki bilgi ve becerileri ile bütünleştirir.
10ÖÇ10 Bireylerin sanat ve estetik gelişimini desteklemek için gerekli yöntem ve stratejileri kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001       1 1  3 
ÖK 002     1 1 2  34
ÖK 003       1 2  4 
ÖK 004     2 1      
ÖK 005     2 1      
ÖK 006     3      1 
ÖK 007 11   4       
ÖK 008  2   45  2   
ÖK 009555  33   41 3
ÖK 0105553 3  3 51 3
Ara Toplam1011133 141110351121110
Katkı11100111011011

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler3824
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Güz2FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2011-2012 Güz4NURAY MAMUR
Detay 2010-2011 Yaz1SAFİ AVCI
Detay 2010-2011 Güz2EMEL TOK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 431 SANAT VE ESTETİK 3 + 0 2 Türkçe 2011-2012 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FERYAL BEYKAL ORHUN fbeykal@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olma
İçerik Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık, eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar,
2 Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanat Nedir? Sanat dünyasındaki üç unsurun tanımı(Sanat Eseri-Sanatçı- Sanat Alıcısı), Sanatın Doğuşu (İlk Sanatsal Örnekler), Sanatın Sınıflandırılması
3 Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanatın İşlevi Nedir?, Sanat ve Estetik Toplum ve İnsan için Neden Gereklidir? Estetik Nedir?, Estetik Değer ve Estetik Yargı
4 Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- İlkçağ Sanat Felsefesi
5 Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- Ortaçağ Sanat Felsefesi, Rönesans Sanat Felsefesi, Gerçekçilik ve Toplumcu Gerçekçilik, 19. Yüzyılda Sanat ve Toplum
6 Sanat Kuramları: Anlatımcı Sanat Kuramı, Biçimci Sanat Kuramı, İşlevsel Sanat Kuramı
7 Sanatın Dili: Bir Sanat Eseri Üzerinden Felsefi Değerlendirme Çalışması Sanatın Kültürle İlişkisi
8 Ara Sınav
9 Sanatta Yaratıcılık: Yaratıcılıkla İlgili Araştırmalar, Sanatsal Yaratma Süreci
10 Sanatta Yaratıcılık: Çocukta Yaratıcılık Özellikleri, Yaratıcı Tipler
11 Okul Öncesinde Sanat Eğitimi: Sanat Eğitiminin Çocuğun Zihinsel, Devinimsel, Duygusal ve Sosyal Gelişimine Katkısı
12 Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Çocuk Resmi ve Özellikleri, Çocuğun Resimsel Gelişim Evreleri, Çocuğun Estetik Gelişim Evreleri
13 Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Okul Öncesi Çocukların Sanatsal Yönelimleri ve Sanatı Öğrenme Biçimleri Sanat Eğitiminde Öğretim Alanları, Sanat Etkinlikleri Yapılandırma
14 Okul Öncesinde Sanat Eğitimi: Sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Artut, Kazım (2007). Okul Öncesinde Resim Eğitimi, Anı Yayınları, Ankara, Balcı, Yusuf Baytekin (2004). Estetik, Gündüz Eğitim Yayıncılık, AnAkalın, Birol (2008). Güzel Sanatlar Ders Notları, Detay Yayıncılık, Ankara karaTürkçe
Turgut, İhsan (1993). Sanat Felsefesi, Üniversite Yayınları, İzmirTürkçe
Kırışoğlu, Olcay (2009). Sanat Kültür ve Yaratıcılık, Pegem A Yayınları, AnkaraTürkçe
Abacı, Oya (2005). Çocuk ve Müze, Morpa Yayınları, İstanbulTürkçe
Zilcioğlu, Şule (2008). Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, (Editör: Bekir Onur), Ürün Yayınları: AnkaraTürkçe
Yavuzer, Haluk (1992). Resimleriyle Çocuk, (6. Baskı), Remzi Kitabevi: İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları