Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 426DİL VE KAVRAM ÖĞRETİMİ2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde dil ve okuma-yazma gelişimi, okuma öncesi ve yazma öncesi etkinlikler, öğretmenin rolü, okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama, okuma-yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Ders İçeriği Dil kazanımı ile ilgili kuramsal yaklaşımlar, okul öncesi dönemde dil ve kavram gelişimi, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, kapsamı ve öğretmenin rolü, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının eğitim programına dahil edilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişimini, etkileyen faktörleri ve öğretmenin rolünü açıklar.
2Okul öncesi eğitimde okuma-yazma çalışmalarının kapsamı ile okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamaları anlatır.
3Okuma-yazma becerisini geliştirmede okul öncesi eğitim programlarının, öğretmenlerin ve öğrenme ortamlarının öneminin farkında olur.
4Okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin uygulama örneklerini değerlendirir.
5Okuma-yazma becerisini geliştirmeye yönelik eğitim programları ve eğitim ortamları hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001322 212 223335
ÖK 0024432322 334445
ÖK 0034433543 454445
ÖK 00455335332555555
ÖK 00555555553555555
Ara Toplam212016132015155192021212125
Katkı44334331444445

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12560
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2010-2011 Yaz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2010-2011 Bahar2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2009-2010 Bahar2MUSTAFA BULUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 426 DİL VE KAVRAM ÖĞRETİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2011-2012 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Erken çocukluk döneminde dil ve okuma-yazma gelişimi, okuma öncesi ve yazma öncesi etkinlikler, öğretmenin rolü, okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama, okuma-yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
İçerik Dil kazanımı ile ilgili kuramsal yaklaşımlar, okul öncesi dönemde dil ve kavram gelişimi, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, kapsamı ve öğretmenin rolü, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının eğitim programına dahil edilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin amaçları ve içeriğinin tanıtılması
2 Dil ile ilgili kavramlar ve dilin kazanımı ile ilgili kuramsal açıklamalar
3 Erken yıllarda dil gelişim aşamaları
4 Erken yıllarda kavram gelişimi
5 Erken çocukluk döneminde okuma-yazma çalışmalarının amacı ve içeriği
6 Okuma,önemi ve öğrenilmesi için gerekli beceriler
7 Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık
8 Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık
9 Yazma, önemi ve öğrenilmesi gereken beceriler
10 Yazma öncesi etkinlikler ve yazmaya hazırlık
11 Yazma öncesi etkinlikler ve yazmaya hazırlık
12 Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları (örnek uygulamalar)
13 Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları (örnek uygulamalar)
14 Dersin genel olarak değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kandır, A., Yazıcı, E. ve Uyanık, Ö. (2011). Eğlenceli etkinliklerle okuma yazmaya hazırlık çalışmaları. Ankara: Efil YayınlarıTürkçe
Üstün, E. (2007). Okul öncesi çocuklarının okuma yazma becerilerinin gelişimi. İstanbul: Morpa YayınlarıTürkçe
Cevher-Kalburan, N. (2010). Öykülerle alfabe: Erken çocuklukta ses farkındalığını geliştiren öyküler ve etkinlikler. Ankara: Eğiten Kitap YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları