Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 428OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MODELLERİ2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tarihsel bir çerçeve içinde toplumlarda gözlemlenen okul öncesi eğitimi özelliklerini kavrayabilme. Erken çocukluk eğitimin farklı ülkelerdeki statüsünü kavrayabilme. Çağdaş erken çocukluk eğitim modellerini açıklayarak tartışabilme. Türkiye ve değişik toplumlarda kullanılan erken çocukluk eğitim modellerini karşılaştırabilme.
Ders İçeriği Okul öncesi eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi. Okul öncesi eğitiminin güncel temelleri. Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi. Türkiye’ de kullanılan erken çocukluk eğitim modelleri. Ev ve kurum merkezli eğitim, mobil anaokulları. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimi (Amerika, Rusya, İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Japonya, İran). Bir Çocuk Büyüyor: Emile. Farklı okul öncesi eğitim modelleri. Montessori modeli. Head Start. Yapılandırıcılık; DAP. Reggio Emilia Modeli. High Scope. Waldorf yaklaşımı. Çok kültürlülük ve önyargısız eğitim. Piramit yaklaşımı. Çocuk yetiştirmede toplumlar arası kültürel farklar ve ortak amaçlar. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitiminin tarihsel temellerini ve felsefesini açıklar
2Dünyada okul öncesi eğitimin durumunu açıklar
3Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitimi modellerini karşılaştır
4Okul öncesi eğitimi modellerini analiz eder
5Ülkemizde uygulanan eğitim modeli ile diğer eğitim modellerini karşılaştır
6Okul öncesi eğitim modelleri ile ilgili akademik makaleleri takip eder
7Farklı eğitim modellerinin üstünlük ve eksikliklerini değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00145            
ÖK 002    52  3     
ÖK 003    5         
ÖK 00433         2  
ÖK 0052       2     
ÖK 0065             
ÖK 0073       2     
Ara Toplam178  102  7  2  
Katkı21001000100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar2EMEL TOK
Detay 2015-2016 Bahar2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2009-2010 Bahar2NESRİN IŞIKOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 428 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MODELLERİ 2 + 0 2 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr EGT A0232-10 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Tarihsel bir çerçeve içinde toplumlarda gözlemlenen okul öncesi eğitimi özelliklerini kavrayabilme. Erken çocukluk eğitimin farklı ülkelerdeki statüsünü kavrayabilme. Çağdaş erken çocukluk eğitim modellerini açıklayarak tartışabilme. Türkiye ve değişik toplumlarda kullanılan erken çocukluk eğitim modellerini karşılaştırabilme.
İçerik Okul öncesi eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi. Okul öncesi eğitiminin güncel temelleri. Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi. Türkiye’ de kullanılan erken çocukluk eğitim modelleri. Ev ve kurum merkezli eğitim, mobil anaokulları. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimi (Amerika, Rusya, İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Japonya, İran). Bir Çocuk Büyüyor: Emile. Farklı okul öncesi eğitim modelleri. Montessori modeli. Head Start. Yapılandırıcılık; DAP. Reggio Emilia Modeli. High Scope. Waldorf yaklaşımı. Çok kültürlülük ve önyargısız eğitim. Piramit yaklaşımı. Çocuk yetiştirmede toplumlar arası kültürel farklar ve ortak amaçlar. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul Öncesi Eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi
2 Okul öncesi eğitimin güncel temelleri
3 Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi
4 Farklı Ülkelerde okul öncesi eğitimi
5 Farklı Ülkelerde okul öncesi eğitimi
6 Farklı okul öncesi eğitim modelleri Montessori modeli
7 Reggio Emilia Modeli
8 VİZE
9 Waldorf
10 High Scope
11 Bank Street
12 Head Start
13 Çok kültürlülük
14 Piramit Yaklaşımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları