Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 430SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İletişim süreci içinde sosyal becerinin önemini ortaya koyarak öğrencilere bireylerdeki sosyal becerilerin belirlenip eğitim programlarıyla geliştirilebileceğini öğretmek.
Ders İçeriği Sosyal beceriyle ilgili temel kavramlar; sosyal zeka, sosyal yeterlik, Sosyal beceri modelleri: Motor sosyal beceri modeli, üretici sosyal beceri modeli, üç sistem yaklaşımı, kendini sunma yaklaşımı. Sosyal beceri öğeleri: Sözel, sözsüz, motor-jest öğeleri. Sosyal beceri ölçeklerinin tanıtılması ve bir sosyal beceri eğitim programının hazırlanması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ÖÇ1 Okul öncesi dönemdeki sosyal gelişim ilkelerini açıklar.
2ÖÇ2 Sosyal beceriyi tanımlar.
3ÖÇ3 Sosyal becerileri sınıflandırır.
4ÖÇ4 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin önemini, kısa ve uzun süreli sonuçlarla açıklar.
5ÖÇ5 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörleri açıklar.
6ÖÇ6 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin gelişimini yaşlara göre açıklar.
7ÖÇ7 Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerilerinin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
8ÖÇ8 Sosyal beceri yetersizliklerinin nedenlerini ve türlerini açıklar.
9ÖÇ9 Okul öncesi dönem çocukları için sosyal beceri eğitim programlarından örnekler sunar.
10ÖÇ10 Okul öncesi dönem çocukları için sosyal beceri eğitim programı oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001 4  45        
ÖK 002  2           
ÖK 003  3           
ÖK 004    5     5   
ÖK 005       2  5   
ÖK 006              
ÖK 007      4       
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
Ara Toplam 45 9542  10   
Katkı00101100001000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)16232
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2013-2014 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2012-2013 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2010-2011 Yaz1HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2010-2011 Bahar2EMEL TOK
Detay 2009-2010 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 430 SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
EGT A0233-09 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç İletişim süreci içinde sosyal becerinin önemini ortaya koyarak öğrencilere bireylerdeki sosyal becerilerin belirlenip eğitim programlarıyla geliştirilebileceğini öğretmek.
İçerik Sosyal beceriyle ilgili temel kavramlar; sosyal zeka, sosyal yeterlik, Sosyal beceri modelleri: Motor sosyal beceri modeli, üretici sosyal beceri modeli, üç sistem yaklaşımı, kendini sunma yaklaşımı. Sosyal beceri öğeleri: Sözel, sözsüz, motor-jest öğeleri. Sosyal beceri ölçeklerinin tanıtılması ve bir sosyal beceri eğitim programının hazırlanması. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtılması.
2 Sosyal gelişim nedir ? Okul öncesi dönemde sosyal gelişim
3 Sosyal beceri nedir ? Sınıflandırılması
4 Sosyal becerilerle ilgili kavramlar
5 Sosyal becerilerin önemi
6 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin gelişimi
7 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörler
8 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörler
9 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörler
10 Sosyal beceri yetersizliği
11 Sosyal becerilerin değerlendirilmesi
12 Grup sunumları
13 Grup sunumları
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler-Hülya Gülay-Berrin Akman-Pegem YayıncılıkTürkçe
Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler-Hülya Gülay-Berrin Akman-Pegem YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları