Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 422İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türkiye`de ilköğretim uygulamaları ve karşılaşılan sorunları kavrayabilme. İlköğretim okulu ders programlarının uygulama ilkelerini kavrayabilme. Okulöncesi eğitimin ilköğretime entegrasyonu konusunda rapor hazırlayabilme.
Ders İçeriği Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler, ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, özbakım becerileri), okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlik hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitimde okuma-yazma çalışmalarının kapsamı ile okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamaları anlatır.
2İlköğretime hazırlıkta okul öncesi eğitim programlarının, öğretmenlerin ve öğrenme ortamlarının öneminin farkında olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00143  4     444 
ÖK 002   44    35555
Ara Toplam43 48    39995
Katkı22024000025553

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)3824
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar2İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar2İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar2İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar5İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar6İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar5İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar6İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Bahar4İZZET BAKİ KARAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 422 İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İZZET BAKİ KARAOĞLU ibkaraoglu@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türkiye`de ilköğretim uygulamaları ve karşılaşılan sorunları kavrayabilme. İlköğretim okulu ders programlarının uygulama ilkelerini kavrayabilme. Okulöncesi eğitimin ilköğretime entegrasyonu konusunda rapor hazırlayabilme.
İçerik Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler, ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, özbakım becerileri), okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlik hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, dersin hedefleri, içerik ve yöntem.
2 Türkiye'de ilköğretim uygulamaları. İlköğretim ders programlarında yapılan değişiklikler.
3 Okul öncesi eğitim programının temel özellikleri
4 Yeni ilkokul Türkçe dersi programı ve öğretimi..
5 Yeni İlkokul "İlkokuma-yazma" programı ve öğretimi.
6 Yeni İlkokul "Matematik" dersi programı ve öğretimi.
7 Yeni İlkokul "Fen Bilimleri " dersi programı ve öğretimi.
8 Yeni İlkokul "Görsel sanatlar" dersi programı ve öğretimi.
9 Yeni İlkokul "Müzik" dersi programı ve öğretimi. Yeni İlkokul "Beden Eğitimi" dersi programı ve öğretimi.
10 Yeni İlkokul "Hayat Bilgisi" dersi programı ve öğretimi. Yeni İlkokul "Sosyal Bilgiler" dersi programı ve öğretimi.
11 Birleştirilmiş sınıflar programı ve öğretim ilkeleri.
12 İlkokula hazıroluş / okul olgunluğu.
13 İlkokula uyum süreci .
14 Okul öncesi eğitimin ilköğretime entegrasyonuna yönelik çalışmalar.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Daşcan,Özer.,2018,İlkokul Programı 1-4 sınıflar, Anı Yayıncılık, AnkaraTürkçe
meb.gov.tr /Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı/ Yenilenen öğretim programlarıTürkçe
Erdoğan, Tolga. (Ed.) (2013). İlkokula (İlköğretime) Hazırlık ve ilkokul Programları. Eğiten Kitap, Ankara.Türkçe
Oktay, Ayla. (Ed.) (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Pegem Akademi, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları