Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 408TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ2 + 08. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Eğitim sistemini ve Türk eğitim sistemini anlamak; yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmaktır.
Ders İçeriği Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve özelliklerini kavrama.
2Türk Eğitim Sistemi’nin sorunlarını kavramak ve çözüm önerileri geliştirmek.
3Yönetim kuramlarını kavramak.
4Yönetim kuramlarını okul sorunlarına uyarlayabilmek.
5Yönetim süreçlerini anlamak.
6Yönetim süreçlerinin okullarda uygulanmasını değerlendirmek.
7Okularda insan kaynağının önemini kavrama.
8Okul işletmesinin tüm yönlerini kavramak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144 44   55    
ÖK 00255 555 5      
ÖK 003 5   5  5     
ÖK 00444 44  444    
ÖK 005 4    544     
ÖK 006 4    444     
ÖK 00754  55  55    
ÖK 008 4            
Ara Toplam1834 1318159172714    
Katkı24022212320000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar2AYDAN ORDU
Detay 2019-2020 Bahar13GÖKHAN TUZCU
Detay 2019-2020 Bahar14GÖKHAN TUZCU
Detay 2018-2019 Bahar17HÜSEYİN KIRAN
Detay 2018-2019 Bahar18HÜSEYİN KIRAN
Detay 2017-2018 Bahar7HÜSEYİN KIRAN
Detay 2017-2018 Bahar8HÜSEYİN KIRAN
Detay 2016-2017 Bahar15HÜSEYİN KIRAN
Detay 2016-2017 Bahar16HÜSEYİN KIRAN
Detay 2015-2016 Bahar16ALİ RIZA ERDEM
Detay 2015-2016 Bahar17AYDAN ORDU
Detay 2015-2016 Bahar17HÜSEYİN KIRAN
Detay 2014-2015 Bahar14HÜSEYİN KIRAN
Detay 2014-2015 Bahar15HÜSEYİN KIRAN
Detay 2013-2014 Bahar17AYDAN ORDU
Detay 2012-2013 Bahar9GÖKHAN TUZCU
Detay 2011-2012 Bahar8HÜSEYİN KIRAN
Detay 2011-2012 Bahar9HÜSEYİN KIRAN
Detay 2010-2011 Yaz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2010-2011 Bahar3HÜSEYİN KIRAN
Detay 2010-2011 Bahar4HÜSEYİN KIRAN
Detay 2009-2010 Yaz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2009-2010 Bahar6MUAMMER KUNT
Detay 2009-2010 Bahar7AYTEKİN ÇERMİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 408 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYDAN ORDU akursunoglu@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, Eğitim sistemini ve Türk eğitim sistemini anlamak; yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmaktır.
İçerik Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar
2 Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar
3 Açık bir sistem olarak okul
4 Açık bir sistem olarak okul
5 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
6 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
7 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
8 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
9 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
10 Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve ilkeleri
11 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve örgüt yapısı
12 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve örgüt yapısı
13 Liderlik Kuramları
14 Yönetim Süreçleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Celal Gülşen - Necmi Gökyer (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
İlköğretim Kurumları YönetmeliğiTürkçe
Milli Eğitim Temel KanunuTürkçe
Şükrü Ada - Rıdvan Küçükali (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Ruhi Sarpkaya (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Hasan Basri Memduhoğlu Kürşad Yılmaz (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Türkçe
Vehbi Çelik (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Mehmet Şişman (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Kadir Keskinkılıç (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Türkçe
Musa Gürsel (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Konya: Eğitim KitabeviTürkçe
Servet Özdemir (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım Türkçe
İbrahim Ethem Başaran (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ekinoks YayıneviTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları