Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 225KİŞİLİK KURAMLARI3 + 03. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerde eğitimde iletişimin ne olduğu, nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği konusunda bir farkındalık oluşturmak ve öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak.
Ders İçeriği  İletişim,tanım, amaç ve önemi  İletişen insana dair bir kavramsallaştırma  Etkili iletişim becerileri (empati,ben dili,sen dili,ego geliştirici dil, dinleme)  İletişimde etkili unsurlar (ihtiyaçlar, fenomonolojik alan, inançlar ve tutumlar, ebeveyn tutumları, aile yönetim biçimleri, dürüstlük)  Ebeveyn-çocuk iletişimi  İletişim engelleri  Kişilerarası iletişim çatışmaları ve çatışma çözme  Sözlerin ve seslerin ötesinde : beden dili (beden dili gölgeleri, elin dili, bakışlar, gözler, beden dili ile yalan, beden dili yanılgıları, beden dili ile erkek ve kadın flört hareketleri, el, kol ve bacak hareketleri, bedensel temas vb)  Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci (Kaynak, mesaj, kanal, alıcı, dönüt)
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kişilikle ile ilgili temel kavramları bilir, temel kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar
2Kişilik alanı ile ilgili tarihsel gelişimi bilir
3Kuramı tanımlar, kuram-uygulama ilişkisini kurar,
4Bireysel ve grup içinde davranışı gözlemler, kişilik ve durumsal davranış arasındaki farklılıkları görür, örnekler
5Kişiliğin yapısı ve işlevi konusundaki farklı kuramsal perspektifleri bilir, kuramlara eleştirel bakar
6Kuramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrar,
7Temel varsayımlar, ilkeler, genellemeler, kuramsal bakış açıları ve görgül araştırmalar doğrultusunda bir kişisel kişilik gelişimi anlayışı geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001544 5     4   
ÖK 0025 4 5         
ÖK 003    5         
ÖK 00444    43   444
ÖK 0055   5         
ÖK 006    5         
ÖK 007444 5     4444
Ara Toplam231212 30 43  8888
Katkı32204010001111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2018-2019 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2017-2018 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2016-2017 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2015-2016 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2014-2015 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2013-2014 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2012-2013 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2011-2012 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2010-2011 Güz2MUSTAFA BULUŞ
Detay 2009-2010 Güz2MURAT BALKIS
Detay 2008-2009 Yaz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2008-2009 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2007-2008 Güz1MUSTAFA BULUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 225 KİŞİLİK KURAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerde eğitimde iletişimin ne olduğu, nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği konusunda bir farkındalık oluşturmak ve öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak.
İçerik  İletişim,tanım, amaç ve önemi  İletişen insana dair bir kavramsallaştırma  Etkili iletişim becerileri (empati,ben dili,sen dili,ego geliştirici dil, dinleme)  İletişimde etkili unsurlar (ihtiyaçlar, fenomonolojik alan, inançlar ve tutumlar, ebeveyn tutumları, aile yönetim biçimleri, dürüstlük)  Ebeveyn-çocuk iletişimi  İletişim engelleri  Kişilerarası iletişim çatışmaları ve çatışma çözme  Sözlerin ve seslerin ötesinde : beden dili (beden dili gölgeleri, elin dili, bakışlar, gözler, beden dili ile yalan, beden dili yanılgıları, beden dili ile erkek ve kadın flört hareketleri, el, kol ve bacak hareketleri, bedensel temas vb)  Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci (Kaynak, mesaj, kanal, alıcı, dönüt)
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kişilik Kavramı
2 Sigmund Freud ve Psikanalitik Psikoloji
3 Carl Gustav Jung ve Analitik Psikoloji
4 Alfred Adler ve Bireysel Psikoloji
5 Karen Horney ve Bütüncül Psikoloji
6 Harry Stack Sullivan ve Kişiler Arası İlişkiler
7 Davranışçı Psikoloji
8 Gestalt Psikolojisi
9 Henry Murray ve Personoloji
10 Gordon Allport ve Personalistik Psikoloji
11 Organizmik ve İnsancıl Kuramlar: Goldstein ve Maslow
12 Tipoloji Kuramları ve Sheldon
13 Ayırıcı-Özellik Kuramları: Eysenck ve Cattell
14 Carl Rogers ve Fenomenolojik Benlik Kuramı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Burger, M. J. (2006). Kişilik (Çeviren, İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu). Kaknüs yayınları. İstanbul. Türkçe
2. Yanbastı, G. (1990). “Kişilik Kuramları” EÜY.İzmir.Türkçe
3. İnanç, B.Y. (2008). Kişilik Kuramları, PEGEM AKADEMİ. Ankara Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Burger, M. J. (2006). Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, (Çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Türkçe
Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve Sonrası, Mentis Yayınları, İstanbul. Türkçe
Yanbastı, G. (1990). “ Kişilik Kuramları” Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları