Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 414ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİMİ 2 + 08. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Düşünme becerilerinin neler olduğu, bu becerilerin günlük ve mesleki yaşamda ne şekilde uygulayacağının kavranması, erken çocukluk eğitiminde düşünme becerilerine yönelik uygulamaların kavranması ve bu konularda örnek çalışmalar oluşturulması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Düşünme becerilerinin tanımı, düşünme becerilerinin türleri, düşünme becerilerine yönelik kuramsal görüşler, düşünme becerilerine dayalı eğitim programları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Düşünme becerilerini mesleki ve günlük yaşamda önemini kavrar.
22. Düşünme becerilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrar.
3Düşünme becerilerine ilişkin eğitim programlarını açıklar.
4Düşünme becerilerini eğitim ortamlarında geliştirmek için etkinlik örnekleri hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)22040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11919
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar2EMEL TOK
Detay 2019-2020 Bahar1EMEL TOK
Detay 2018-2019 Bahar2EMEL TOK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 414 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr EGT A0332-11 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Düşünme becerilerinin neler olduğu, bu becerilerin günlük ve mesleki yaşamda ne şekilde uygulayacağının kavranması, erken çocukluk eğitiminde düşünme becerilerine yönelik uygulamaların kavranması ve bu konularda örnek çalışmalar oluşturulması amaçlanmaktadır.
İçerik Düşünme becerilerinin tanımı, düşünme becerilerinin türleri, düşünme becerilerine yönelik kuramsal görüşler, düşünme becerilerine dayalı eğitim programları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Düşünme ve düşünme becerileri Düşünme becerilerinin gelişimi
2 Düşünme ve Beyin
3 Eleştirel düşünme
4 Problem Çözme
5 Yaratıcı Düşünme
6 Beş Zihin Tipi- Howard Gardner
7 Beş Zihin Tipi- Howard Gardner
8 Başarılı Zeka Kuramı-Robert Sternberg
9 Başarılı Zeka Kuramı-Robert Sternberg
10 Duygusal- Sosyal Zeka
11 Dünyada uygulanan düşünme becerileri programları
12 Dünyada uygulanan düşünme becerileri programları
13 Düşünme becerilerine dayalı etkinlikler
14 Düşünme becerilerine dayalı etkinlikler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları