Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 416ERKEN ÇOCUKLUKTA KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ2 + 07. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi modellerini, yöntemlerini, tekniklerini kuramsal çerçevede değerlendirerek, erken çocukluk döneminde farklı özel gereksinimli çocuklara yapılacak kaynaştırma düzenlemelerini, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini, öğretimsel uyarlamaları ve destek özel eğitim hizmetlerini düzenleyerek karşılaşılabilecek sorunlara özgün çözümler üretebilmek.
Ders İçeriği Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler;Kaynaştırma etkinlikleri esnasında karşılaşılabilecek problemler ve olumlu davranış öğretimi, sosyal beceri öğretimi, kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde kaynaştırma eğitiminin amaçlarını açıklama.
2Erken çocukluk döneminde uygulanan kaynaştırma eğitimi modelleri, yöntemleri, teknikleri hakkında bilgi sahibi olma.
3Farklı gereksinimleri olan çocuklara göre kaynaştırma eğitimi düzenlemeleri oluşturabilme
4Kaynaştırma eğitimi etkinlikleri esnasında karşılabilecek problemlere hazır olma ve özgün çözümler üretme
5Kaynaştırma eğitimine uygun programlar düzenleyebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)22040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11919
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2019-2020 Güz1FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2018-2019 Güz2FİLİZ TÜRKSEVEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 416 ERKEN ÇOCUKLUKTA KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ TÜRKSEVEN fturkseven@pau.edu.tr EGT A0232-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi modellerini, yöntemlerini, tekniklerini kuramsal çerçevede değerlendirerek, erken çocukluk döneminde farklı özel gereksinimli çocuklara yapılacak kaynaştırma düzenlemelerini, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini, öğretimsel uyarlamaları ve destek özel eğitim hizmetlerini düzenleyerek karşılaşılabilecek sorunlara özgün çözümler üretebilmek.
İçerik Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler;Kaynaştırma etkinlikleri esnasında karşılaşılabilecek problemler ve olumlu davranış öğretimi, sosyal beceri öğretimi, kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitim ve Kaynaştırma tanımları
2 Erken çocukluk döneminde kaynaştırma eğitiminin amaçları
3 Türkiye'de ve Dünyada kaynaştırma uygulamaları
4 Kaynaştırma eğitiminde modeller
5 Kaynaştırma eğitiminde yöntemler
6 Okul Öncesinde performans değerlendirme ve BEP hazırlanması
7 Okul öncesinde öğretimin bireyselleştirilmesi
8 Okul öncesinde öğretimsel uyarlamalar
9 Ara sınav
10 Okul öncesinde problem davranışların önlenmesi
11 Okul öncesinde problem davranışların kontrol edilmesi
12 Okul öncesi kaynaştırma ortamlarında doğal öğretim
13 Okul öncesi kaynaştırma ortamlarında dil ve konuşmanın desteklenmesi
14 Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarında ailelerle iletişim ve işbirliği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları