Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STA 121OSMANLI TÜRKÇESİNE GİRİŞ - I2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, Sanat Tarihi disiplinin temel amaçlarına konu olan Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin incelenebilmesi için Arap alfabesinin öğretilmesi, bu alfabeyle oluşturulmuş kültür varlıklarının çözümlenmesidir.
Ders İçeriği Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çeşme, Cami gibi mekânlarda karşılaştığı kitabeleri okuyabilme becerisi kazanır.
2Hat yazısını okuyabilme becerisini kazanır.
3Sanatsal malzemesinin tarihsel süreç içersindeki oluşum ve değişim evrelerini açıklayabilecektir.
4Kültürel miras ürünlerinin değerini kavrar.
5Yapıların ve eserlerin tarihlerini tespit edebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0013 23  2    
ÖK 0023 23  2    
ÖK 003515  1433  
ÖK 004 3        4
ÖK 0054 3   3    
Ara Toplam154126 11133 4
Katkı31210021101

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz2CEMAL BAYAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STA 121 OSMANLI TÜRKÇESİNE GİRİŞ - I 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. CEMAL BAYAK cbayak@pau.edu.tr FEN A0217 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin amacı, Sanat Tarihi disiplinin temel amaçlarına konu olan Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin incelenebilmesi için Arap alfabesinin öğretilmesi, bu alfabeyle oluşturulmuş kültür varlıklarının çözümlenmesidir.
İçerik Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
2 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
3 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
4 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
5 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
6 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
7 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
8 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
9 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
10 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
11 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
12 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
13 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
14 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması, Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları