Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 442DEĞERLER EĞİTİMİ2 + 03. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste genel anlamıyla değerler eğitiminin anlamı, tabiatı ve çeşitleri tartışılacak, değerler eğitimi ile ilgili teoriler incelenecek, değerler eğitiminin tarihsel arka planı ve farklı ülkelerde yasal temelleri hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca bu derste değerler eğitiminde kullanılan belli başlı öğretim stratejileri ve öğretim yöntemleri ders konusu yapılacaktır.
Ders İçeriği 1 Kişisel Değerler ve Yaşantılar 2 Değerlerin Anlamı ve Doğası 3 Değerlerin Sınıflandırılması 4 Değerleme Süreçleri 5 Değerler eğitimi, değerler gelişimi, değerler berraklaşması ve karakter eğitimi terimlerinin tanımı 6 Belli Başlı Değerler eğitimi teorileri ve Savunucuları: Freud, Piaget, Bandura, Kohlberg 7 Belli Başlı Temel Değerler 8 Değerler Eğitimi Tipolojileri 9 Değerler Eğitimi Modelleri 10 Kohlberg'in Ahlak Gelişimi Evreleri ve Aşamaları 11 Değerler ve Çoğulculuk 12 Bir Değer Olarak Hoşgörü ve Eğitimi 13 Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri 14 Kayıplar ve Ölüm Olgusuna Anlam Vermede Değerlerin Rolü ve Önemi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Ahlak ve değerlerle ilgili kavramları tanımlar
2Değer ve eğitim ilişkisini açıklar
3Okulların değer öğretimindeki yerini ve fonksiyonunu değerlendirir
4Ahlak ile ilgili dini ve felsefi literatürü genel olarak değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12222
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13636
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)15050
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz4NAGİHAN ÖZKANCA ANDIÇ
Detay 2018-2019 Güz4ERSAN ÖZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 442 DEĞERLER EĞİTİMİ 2 + 0 4 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi NAGİHAN ÖZKANCA ANDIÇ nandic@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste genel anlamıyla değerler eğitiminin anlamı, tabiatı ve çeşitleri tartışılacak, değerler eğitimi ile ilgili teoriler incelenecek, değerler eğitiminin tarihsel arka planı ve farklı ülkelerde yasal temelleri hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca bu derste değerler eğitiminde kullanılan belli başlı öğretim stratejileri ve öğretim yöntemleri ders konusu yapılacaktır.
İçerik 1 Kişisel Değerler ve Yaşantılar 2 Değerlerin Anlamı ve Doğası 3 Değerlerin Sınıflandırılması 4 Değerleme Süreçleri 5 Değerler eğitimi, değerler gelişimi, değerler berraklaşması ve karakter eğitimi terimlerinin tanımı 6 Belli Başlı Değerler eğitimi teorileri ve Savunucuları: Freud, Piaget, Bandura, Kohlberg 7 Belli Başlı Temel Değerler 8 Değerler Eğitimi Tipolojileri 9 Değerler Eğitimi Modelleri 10 Kohlberg'in Ahlak Gelişimi Evreleri ve Aşamaları 11 Değerler ve Çoğulculuk 12 Bir Değer Olarak Hoşgörü ve Eğitimi 13 Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri 14 Kayıplar ve Ölüm Olgusuna Anlam Vermede Değerlerin Rolü ve Önemi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Değerler eğitimi metotları
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları