Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
LOJ 106PAZARLAMA İLKELERİ3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel pazarlama kavramlarının öğretilmesi.
Ders İçeriği Temel Kavramlar, Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar Seçimi, Mamül, Fiyat, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Tutundurma, Pazarlama Araştırması, Pazarlama Yönetimi ve Uluslar arası Pazarlama kavramının tanımlanması .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
2Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
3Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
4Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme
5Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayların ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14444
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AYÇA KARAHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
LOJ 106 PAZARLAMA İLKELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYÇA KARAHAN akarahan@pau.edu.tr KMYO A0101 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Temel pazarlama kavramlarının öğretilmesi.
İçerik Temel Kavramlar, Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar Seçimi, Mamül, Fiyat, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Tutundurma, Pazarlama Araştırması, Pazarlama Yönetimi ve Uluslar arası Pazarlama kavramının tanımlanması .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4 Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 büyüme stratejileri
7 hedef pazar stratejileri
8 tüketici davranışları
9 arasınav
10 ürün ve hizmet
11 fiyat
12 Dağıtım
13 tutundurma
14 Uluslararası Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
pazarlama ilkeleri Vasfi Nadir TekinTürkçe
pazarlama ilkeleri Vasfi Nadir TekinTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları