Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZA 222MARKA YÖNETİMİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı marka, markanın önemi ve markalama stratejileri ile ilgili bilgi vermek
Ders İçeriği Markalama kurallarında yayılma, daralma, tanıtım, reklam, kelime, referans kuralı, kalite kuralı, gelişmeler kuralı, arkadaşlık kuralı, jenerik kuralı, şirket kuralı, alt marka kuralı, biçim kuralı, renk kuralı, sınırlar kuralı, istikrar kuralı, tekillik kuralı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1marka stratejilerini öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 00135       5 4 
Ara Toplam35       5 4 
Katkı3500000005040

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZA 222 MARKA YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ fersoz@pau.edu.tr ACMYO A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Dersin amacı marka, markanın önemi ve markalama stratejileri ile ilgili bilgi vermek
İçerik Markalama kurallarında yayılma, daralma, tanıtım, reklam, kelime, referans kuralı, kalite kuralı, gelişmeler kuralı, arkadaşlık kuralı, jenerik kuralı, şirket kuralı, alt marka kuralı, biçim kuralı, renk kuralı, sınırlar kuralı, istikrar kuralı, tekillik kuralı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Marka ve Marka Yönetimi Kavramları
2 Pazarlama Biriminin İş Görev Tanımlamaları ve Pazarlama Planı Marka Yönetimi İlişkisi
3 Pazarlama Planı Süreci
4 Marka Yönetiminde Pazar Analizi
5 TEMEL MARKA ARAŞTIRMALARI ve Örnek İnceleme
6 Markada Bölümleme, Hedefleme
7 Markada Konumlandırma Nedir? Nasıl Yapılır? Önemi, Süreci
8 Marka Yönetiminde Değer Kavramı... Değer Nasıl Yaratılır?
9 Marka Kimlik ve Kişiliği/Marka Adı, İsim Çalışmasının Marka Stratejisi ile Uyumu,
10 Marka Mimarisi,Marka Portföyü, Kilit- Gümüş Nişan- Sagmal İnek
11 Marka Portföy Rolleri, Marka Hiyerarşi Ağacı
12 MARKA MİMARİSİ MODELLERİ ve Örnek İnceleme, Değerlendirme
13 Marka Yönetiminin Uygulanabileceği Farklı ( Kişi, Şehir, Spor vb.) Alanlar
14 Türkiye Patent ve Marka Kurumu'nun incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
MARKA VE YÖNETİMİ, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI , Yazar Güven BORÇA, Editör Prof.Dr. Ferruh UZTUĞ, Ocak 2019Türkçe
Masamızda Marka Sohbetleri, Editör: Prof. F. Müge Arslan, Beta, 2015Türkçe
Marka Yönetimi, Prof. Uğur Batı, Alfa, 2018Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları