Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLK 255PAZARLAMA İLETİŞİMİ3 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Hedef kitlelerin bilgi, tutum ve davranışlarını etkilemek suretiyle onları belli kavram, eylem, ürün ya da hizmetleri kabul etmeye ikna etmeye yönelik tüm pazarlama iletişimi araçlarını ele almak
Ders İçeriği Pazarlama İletişimi ve kapsamı; Pazarlama iletişimi süreci; Pazarlama İletişimindeki Yeni Eğilimler ve Uygulamalar; Bütünleşik Pazarlama İletişimi; Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama modelleri; Pazarlama karması-İletişim boyutu
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tutundurma faaliyetlerini gerçekleştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001255   5    5 
Ara Toplam255   5    5 
Katkı2550005000050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2022-2023 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2021-2022 Güz1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2020-2021 Güz1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2019-2020 Güz1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLK 255 PAZARLAMA İLETİŞİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ fersoz@pau.edu.tr ACMYO A0211 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Hedef kitlelerin bilgi, tutum ve davranışlarını etkilemek suretiyle onları belli kavram, eylem, ürün ya da hizmetleri kabul etmeye ikna etmeye yönelik tüm pazarlama iletişimi araçlarını ele almak
İçerik Pazarlama İletişimi ve kapsamı; Pazarlama iletişimi süreci; Pazarlama İletişimindeki Yeni Eğilimler ve Uygulamalar; Bütünleşik Pazarlama İletişimi; Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama modelleri; Pazarlama karması-İletişim boyutu
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Etkili İletişim Nedir? Pazarlama Nedir?
2 İkna Odaklı İletişim// Pazarlama İletişimi Planı
3 Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
4 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kampanyası İnceleme
5 Güncel azarlama Yaklaşımları
6 Destinasyon Pazarlama
7 Dijital Pazarlama
8 Spor Pazarlaması
9 Reklamla İletişim
10 Gerilla Pazarlamada İletişim
11 Gerilla Pazarlama Örnekleri
12 Satış Tutundurma /// Sosyal Medya Pazarlaması
13 Pazar Bölümlendirme ve Niş Pazarlama
14 Çağrı Merkezlerinin Pazarlama İletişimi İçin Önemi/ Yeşil Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Kennet E. Clow , Donald Baack, Nobel Yayıncılık, 2016Türkçe
Pazarlama - Yeni Pazarlama, Geleceğin Pazarlaması: Teori, Kanıt, Uygulama, Byron Sharp ,2021, The Kitap Türkçe
Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Küresel Markalar Bağlamında, Sarp Bağcan, Kriter Yayınevi, 2021, Türkçe
Masamızda Marka Sohbetleri, F. Müge Aslan, Beta Yayınları, 2022Türkçe
Pazarlama İletişimi, Editör Prof. Yavuz Odabaşı, Anadolu Ünv. Yayınları, 2019Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları