Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 202HALKLA İLİŞKİLERDE TEORİ VE UYGULAMALAR3 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini artırmak
Ders İçeriği Halkla ilişkiler teorileri, halkla ilişkiler süreci, hedef kitle, halkla ilişkiler araç ve yöntemleri, kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurum içi halkla ilişkiler, kriz yönetimi, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi, İtibar Yönetimi, Sorun Yönetimi, Sosyal Sorumluluk, Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Gündem/Konu Yönetimi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler kuramlarını analiz edebilir
2Halkla ilişkiler sürecini açıklayabilir
3Halkla ilişkilerin farklı alanlardaki uygulamalarını analiz edebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2022-2023 Bahar2CEVAT SERCAN ÖZER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 202 HALKLA İLİŞKİLERDE TEORİ VE UYGULAMALAR 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CEVAT SERCAN ÖZER csozer@pau.edu.tr ACMYO A0211 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini artırmak
İçerik Halkla ilişkiler teorileri, halkla ilişkiler süreci, hedef kitle, halkla ilişkiler araç ve yöntemleri, kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurum içi halkla ilişkiler, kriz yönetimi, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi, İtibar Yönetimi, Sorun Yönetimi, Sosyal Sorumluluk, Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Gündem/Konu Yönetimi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin, ders planın ve işleyişinin tanıtılması, Halkla İlişkiler Kavramı, Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
2 Halkla İlişkiler Modelleri
3 Hedef Kitle Kavramı
4 Halkla İlişkiler ve Reklam
5 Halkla İlişkiler ve Propaganda
6 Halkla İlişkiler ve Pazarlama
7 Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi
8 Kurumsal İtibar, Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj
9 Kriz kavramı, Kriz Türleri ve Krizin Özellikleri
10 Krizin örgüt dışı kaynakları ve Krizin örgütsel kaynakları
11 Krizin evreleri ve Kriz dönemi
12 Kriz Dönemi ve Medya
13 Kriz yönetimi ve aşamaları
14 Kriz ve halkla ilişkiler, Kriz Dönemlerinde İletişim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Halkla İlişkiler ve İletişim - Fatma GEÇİKLİTürkçe
Kriz Yönetimi : Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme Çisil Sohodol Türkçe
Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Nilay Başok Yurdakul, Prof. Dr. Ahmet Bülend GökselTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları