Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMT 208MEKAN VE SERGİLEME 2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı mekanın temsil etmeye yönelik kurgulanışını sergileme özelinde ele almaktır. Özellikle kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının fuarlar, bienaller ve özellikle müzeler gibi sergileme mekanlarında nasıl sunulduğu ve bu bağlamda bu mekanların nasıl temsiliyet araçları haline geldiği irdelenecektir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında, ilk örneklerden günümüze kadar üretilmiş sergi yapıları ve içerikleri, arşiv, koleksiyon oluşumu, sergi nesnelerinin seçimi ve sergilerin kurgulanış biçimi bu üretim sürecinin alt yapısını oluşturan ideolojik temeller özelinde tartışmaya açılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının sergilerde ele alınış biçimlerini değerlendirebilmek.
2Kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının fuarlar, bienaller ve özellikle müzeler gibi sergileme mekanlarında nasıl sunulduğunu öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler11414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1SEDAT GÖKÇE
Detay 2021-2022 Bahar1SEDAT GÖKÇE
Detay 2021-2022 Güz1SEDAT GÖKÇE
Detay 2020-2021 Bahar1SEDAT GÖKÇE
Detay 2020-2021 Güz1SEDAT GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMT 208 MEKAN VE SERGİLEME 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEDAT GÖKÇE sedatgokce@pau.edu.tr DTMYO D0009 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı mekanın temsil etmeye yönelik kurgulanışını sergileme özelinde ele almaktır. Özellikle kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının fuarlar, bienaller ve özellikle müzeler gibi sergileme mekanlarında nasıl sunulduğu ve bu bağlamda bu mekanların nasıl temsiliyet araçları haline geldiği irdelenecektir.
İçerik Bu ders kapsamında, ilk örneklerden günümüze kadar üretilmiş sergi yapıları ve içerikleri, arşiv, koleksiyon oluşumu, sergi nesnelerinin seçimi ve sergilerin kurgulanış biçimi bu üretim sürecinin alt yapısını oluşturan ideolojik temeller özelinde tartışmaya açılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders tanıtımı ve bilgilendirme.
2 Mekan ve sergi kavramları.
3 Sergileme tasarımı ve tarihsel gelişimi.
4 Sergileme tasarımı ve tarihsel gelişimi.
5 Türkiye'de sergi kavramı, tarihsel gelişimi.
6 Sergi tasarımı ve mekan ilişkisi.
7 Güncel sanat uygulamaları ve sergi mekanları.
8 Ara Sınav.
9 Sergilerin ve mekan elemanları. Sergi mekanlarının sergilenmesi.
10 Yaratıcı sergi mekanları ve alternatif bakış açıları.
11 Sergi incelemesi.
12 Sergi değerlendirmesi.
13 Sergi mekanı tasarlama.
14 Dönem sonu değerlendirme.
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir Oral, Bülent (2018). İstanbul’da Gerçekleştirilen Çağdaş Sergiler Üzerinden Sanatçı, Yapıt, Mekân ve İzleyici İlişkisine Yönelik DeğerlendirmelerTürkçeİSTANBUL’DA GERÇEKLEŞTİRİLEN.pdf16.01.2023 11:51:05
Dosya İndir Oral, Bülent (2018). İstanbul’da Gerçekleştirilen Çağdaş Sergiler Üzerinden Sanatçı, Yapıt, Mekân ve İzleyici İlişkisine Yönelik DeğerlendirmelerTürkçeİSTANBUL’DA GERÇEKLEŞTİRİLEN.pdf16.01.2023 11:51:05
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oral, Bülent (2018). İstanbul’da Gerçekleştirilen Çağdaş Sergiler Üzerinden Sanatçı, Yapıt, Mekân ve İzleyici İlişkisine Yönelik Değerlendirmeler, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ANARSAN Sempozyumu Özel Sayısı, Ekim 2018, Cilt 11 Sayı 2, ss. 991-1018Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları