Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMT 212MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli işletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin (MİY) çalışanlar, müşteriler ve yöneticiler açısından anlamını, içeriğini, özelliklerini ve önemini kavratmaktır.
Ders İçeriği Müşteri ilişkileri, müşteri değeri, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati, analitik ve operasyonel MİY, MİY’in işletmeler için yararları, MİY stratejileri ve kuralları, çeşitli işletmelerde MİY uygulamaları, tüketici davranışları ve MİY.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müşteri memnuniyetini ölçebileceklerdir.
2İşletmelerde MİY ile ilgili temel bilgileri tanımlayabileceklerdir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler11414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1VELİTTİN KALINKARA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMT 212 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. VELİTTİN KALINKARA vkalinkara@pau.edu.tr DTMYO B0001-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli işletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin (MİY) çalışanlar, müşteriler ve yöneticiler açısından anlamını, içeriğini, özelliklerini ve önemini kavratmaktır.
İçerik Müşteri ilişkileri, müşteri değeri, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati, analitik ve operasyonel MİY, MİY’in işletmeler için yararları, MİY stratejileri ve kuralları, çeşitli işletmelerde MİY uygulamaları, tüketici davranışları ve MİY.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi (Üretim anlayışı, Ürün anlayışı, Satış anlayışı, Modern pazarlama anlayışı, Toplumsal pazarlama anlayışı
2 İlişkisel Pazarlama Kavramı (İlişkisel pazarlamanın kapsamı)
3 İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY - CRM) Kavramı
5 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi, Müşteri İlişkileri Yönetimi Türleri
6 Müşteri İlişkileri Yönetimine İlişkin Yanlış Kanılar Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları
7 MİY Mimarisi: Operasyonel, Analitik ve işbirlikçi MİY
8 Operasyonel MİY Müşteri ilişkilerinin yaşam döngüsüne göre operasyonel MİY’in aşamaları Operasyonel MİY uygulama aşamaları
9 Analitik MİY Analitik MİY’in faydaları İşbirlikçi MİY
10 Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati ve İşletme Performansı (Müşteri Memnuniyeti )
11 Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati ve İşletme Performansı (Müşteri Sadakati, Müşteri Tatmini ile Sadakati Arasındaki İlişki, İşletme Performansı)
12 Müşteriler ile İlişkilerin İşletmeler Açısından Yararları (Müşteri Tutma Oranının Artması, Pazarlama Maliyetlerinin Azalması, Daha İyi Müşteri İçgörüsü Elde Etme)
13 İşletmelerin Müşteriler ile İlişki Kurmaktan Kaçınma Nedenleri (Kontrolü Kaybetme Korkusu; Çıkış Maliyeti, Kaynak Taahhüdü, Fırsat Maliyetleri)
14 Müşteri İlişkilerinin Müşteriler Açısından Avantajlı Olduğu Durumlar; Müşterilerin İşletmeler ile İlişki Kurmaktan Kaçınma Nedenleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları