Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMT 210TASARIMDA EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mimari tasarım sürecinde sürdürülebilirlik kriterleri hakkında öğrencilere temel bilgileri vermek, eğitim ve sağlık amaçlı bina tiplerinde sürdürülebilirlik kriterlerini değerlendirmek.
Ders İçeriği Ekoloji kavramı ve tasarıma yansımaları üzerine teorik yaklaşım; yeşil ve sürdürülebilir mimari kavramları; mimaride ekolojik tasarımın gelişimi; Türkiye ve diğer ülkelerde ekolojik bakış açısı ile yapılmış farklı örnekler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tasarımda sürdürülebilirlik ilkelerini tanımlayabilir.
2İç mekan tasarımının sürdürülebilirlik ilkelerini yapı tipi üzerinden örnekleyebilir.
3Örnek tasarımları sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde irdeleyebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler11414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1HATİCE NİLÜFER SÜZEN
Detay 2021-2022 Güz1HATİCE NİLÜFER SÜZEN
Detay 2020-2021 Güz1HATİCE NİLÜFER SÜZEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMT 210 TASARIMDA EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. HATİCE NİLÜFER SÜZEN hsuzen@pau.edu.tr DTMYO E0006 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Mimari tasarım sürecinde sürdürülebilirlik kriterleri hakkında öğrencilere temel bilgileri vermek, eğitim ve sağlık amaçlı bina tiplerinde sürdürülebilirlik kriterlerini değerlendirmek.
İçerik Ekoloji kavramı ve tasarıma yansımaları üzerine teorik yaklaşım; yeşil ve sürdürülebilir mimari kavramları; mimaride ekolojik tasarımın gelişimi; Türkiye ve diğer ülkelerde ekolojik bakış açısı ile yapılmış farklı örnekler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çevre Sorunları ve Algısı: Çevre sorunlarına kısa bir bakış, çevre sorunlarının ortaya çıkış nedenleri, ekolojik ayak izi
2 Çevreci Yaklaşımların Tarihsel Arkaplanı: Toplumsal ve Mekansal Bir Perspektif…Çevreciliğin tarihsel bağlamı, tarihsel perspektifte çevre kavramların değişimi, çevre tartışmaları
3 Çevre, İnsan, Doğa: İlişkilerarası Bir Sorgulama ; doğa, insan, kaynak, zaman boyutu
4 İnsan Doğa İlişkisi Ve Felsefi Yaklaşımlar (Mekanist Dünya Görüşü, Ekolojik Yaklaşımlar) Çevrenin İnsan Üzerine Etkileri, İnsanın Çevre Üzerine Etkileri
5 Ekolojik tasarımın genel ilkeleri ve yaşam döngüsü tasarımı
6 Sürdürülebilir Ürün Tasarımının Temel İlkeleri, Tasarımcının Rolü ve Sorumlulukları. Değişen Tasarım Süreci
7 ARA SINAV
8 Art Nouveau
9 Modernizmin ortaya çıkması: Futurism, De Stijl, Konstrüktivizm
10 Bauhaus
11 Ürün tasarımında bilinç(üretici ve tüketici)
12 Ürün Tasarımı ve uygulama
13 ürün tasarımı ve uygulama
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ciravoğlu, A., (2006), “Sürdürülebilirlik Düşüncesi Üzerine Yorumlar: Eyüp Simtel Fabrikası ve Bir Stüdyo Deneyi”, mimar.ist, no.22, pp.87-93, Aralık, 2006.Türkçe
Madge, P., (1993), “Design, Ecology, Technology: A Historiographical Review”, Journal of Design History, 6 (3): 149-166.Türkçe
Tekeli, İ, (2009), Kültür Politikaları ve İnsan Hakları Bağlamında Doğal ve Tarihi Çevreyi Korumak, Tarih Vakfı Yurt YayınlarıTürkçe
Haber, W., 1993, Ecological Principles of Environmental Protection, Economica Publishing, Bonn.Türkçe
May, R., 1994, Yaratma Cesareti (the courage to create), çev. Oysal, A., Metis Yayınları.Türkçe
Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. 1997. Çevre ve Ekoloji, İstanbul: Remzi KitabeviTürkçe
Akın, Galip (2009), Ekoloji Çevrebilim ve Çevre Sorunları, Tiydem Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları