Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMT 115TASARIMDA ESTETİK VE ESNEKLİK2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı iç mekan tasarımında estetik ve esneklik kavramlarının örnekler ile anlatılması, iç mekanda özelleşme, çok fonksiyonluluk, temel tasarım ögeleri kullanarak estetik ve esnek mekanlar oluşturma, statik ve dinamik iç mekanlar, fonksiyonel ve modüler donatı elemanları ile mekanı her ihtiyaca uygun uyarlayabilme vb. bakımlardan incelenmesi yoluyla estetik ve esnek tasarım yapabilme yeterliliği kazandırmaktır.
Ders İçeriği Mekanda fonksiyonellik, mekanı maksimum verimlilikte kullanabilme, modüler sistemleri uygulayabilme becerilerini geliştirmek.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mekanları daha estetik ve fonsiyonel tasarlayabilme becerilerini geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001555555555111  
Ara Toplam555555555111  
Katkı55555555511100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SEDAT GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMT 115 TASARIMDA ESTETİK VE ESNEKLİK 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEDAT GÖKÇE sedatgokce@pau.edu.tr DTMYO D0011 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı iç mekan tasarımında estetik ve esneklik kavramlarının örnekler ile anlatılması, iç mekanda özelleşme, çok fonksiyonluluk, temel tasarım ögeleri kullanarak estetik ve esnek mekanlar oluşturma, statik ve dinamik iç mekanlar, fonksiyonel ve modüler donatı elemanları ile mekanı her ihtiyaca uygun uyarlayabilme vb. bakımlardan incelenmesi yoluyla estetik ve esnek tasarım yapabilme yeterliliği kazandırmaktır.
İçerik Mekanda fonksiyonellik, mekanı maksimum verimlilikte kullanabilme, modüler sistemleri uygulayabilme becerilerini geliştirmek.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında giriş yapılır.
2 Tasarım ve estetik nedir? İlişkisi nasıldır?
3 Estetik varlık tabakaları nelerdir?
4 Estetik obje ve estetik süje nedir? Tasarımla ilişkisi nasıldır?
5 Estetik ve esneklik sorunsalı üzerinde durulur.
6 Esneklik konusu, tasarımda karşılığı irdelenir. Estetik konularına devam edilir.
7 Estetik, yaratıcılık ve tasarım süreci ilişkisi anlatılır ve tartışılır. Esneklik konusuna devam edilir.
8 Ara Sınav.
9 Tasarım felsefesi, estetik tavır, sanat tavrı kavramları tartışılır. Tasarım ilkeleri anlatılır.
10 Sanat nesnesi, tasarım nesnesi ve estetik nesne nedir? Anlatılır ve tartışılır.
11 Tasarım ve sanat yapıtları üzerinden estetik okumalar yapılır.
12 Tasarım örnekleri sunulur, estetik ve esneklik konusu bunlar üzerinden örneklenir.
13 Güzel ve çirkin kavramları estetik bir problem olarak tartışılır.
14 Klasik, modern ve postmodern kavramları nedir? Tasarım ve estetikle ilişkisi nasıldır? Anlatılır ve tartışılır. Genel Değerlendirme yapılır.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Harris, P. ve Ambrose G. (2019). Yaratıcı Tasarımın Temelleri. Literatür Yayıncılık, İstanbul Türkçe
Timuçin, A. (2008). Estetik (8. Basım). İstanbul: Bulut Yayınları.Türkçe
Tunalı, İ. (2010). Estetik (12. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.Türkçe
Yılmaz, M. (2009). Sanatın felsefesi felsefenin sanatı (2. Basım). Ankara: Ütopya Yayınevi.Türkçe
Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü (4. Basım). (B. Cömert Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları