Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GRF 228MARKA VE YÖNETİMİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Markalaşma, pazarlamada başarı elde etmek ve bunu sürdürmek için çok kritik bir araç haline gelmiştir. Bu ders, stratejik marka yönetimi sürecine odaklı olarak tasarlanmıştır ve marka değerini oluşturma, ölçme ve yönetme ile ilgili konseptleri/konuları/yaklaşımları ele alacaktır. Dersin amacı, markalaşmayı, stratejik marka yönetimini ve bunların pratikte uygulanmasını derinlemesine anlamaktır. Ders, markalaşma stratejilerini ve kararlarını oluştururken ve uygularken temel konular için gerekli olan bilgi ve beceriyi geliştirmektedir. Ders, öğrencilere etkili bir stratejik marka yönetimi ve planlama süreci için sistematik bir yapı sunmaktadır. Diğer amacımız ise analiz yapma ve mantık yürütme, grup etkileşimi, yazılı ve sözlü sunum uygulaması ve karar verme becerilerini kazandırmaktır.
Ders İçeriği Modern pazarlamanın gelişimi ve marka kavramına giriş, Markanın pazarlama açısından önemi,marka ile ilgili kavramlar, Markanın tescili,stratejik marka yönetim sürecinin planlanması, Marka denkliği unsurları ve denkliği oluşturma, Diğer marka unsurları, Marka yaratma stratejileri, Marka yaratma stratejileri, Markanın Konumlandırılması ,Farklılaşma, Markanın görsel ve işitsel unsurları, Marka iletişimi,itme ve çekme stratejileri, Global marka yönetimi, Pazarlama programının hazırlanması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1öğrencilerin kuramsal bilgi ve uygulama becerilerini birleştirerek marka yönetiminde karşılaşacakları sorunları çözme kapasitelerini oluşturacak.
2Pazar araştırmalarını, mevcut araçları tanımak programın önemli çıktılarından biri olacak. Türkiye, ülkede yaşanan değişim, yaşam biçimleri ve tüketim alışkanlıkları üzerinden okunacak.
3Tüketici içgörüsü geliştirmek programın ana çıktılarından biri olacak. öğrencilerin pazarlamanın öncüleri, liderleriyle buluşturacak, marka yönetimini bilimden öte, bir sanat olarak icra edebilmeyi öğretecek.
4Program pazarlama alanındaki güncel konuları, dijital dönüşüm başta olmak üzere tartışma olanağını sağlayacak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155            
ÖK 002         55  5
ÖK 003              
ÖK 004         5    
Ara Toplam55       105  5
Katkı11000000031001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1NEŞE ARDA ONAR
Detay 2021-2022 Bahar1NEŞE ARDA ONAR
Detay 2020-2021 Bahar1NEŞE ARDA ONAR
Detay 2019-2020 Bahar1NEŞE ARDA ONAR
Detay 2019-2020 Güz1NEŞE ARDA ONAR
Detay 2018-2019 Güz1GÜLDEREN ÇAVUŞ
Detay 2017-2018 Güz1TÜLAY CANDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GRF 228 MARKA VE YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NEŞE ARDA ONAR nesea@pau.edu.tr DTMYO AB115 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Markalaşma, pazarlamada başarı elde etmek ve bunu sürdürmek için çok kritik bir araç haline gelmiştir. Bu ders, stratejik marka yönetimi sürecine odaklı olarak tasarlanmıştır ve marka değerini oluşturma, ölçme ve yönetme ile ilgili konseptleri/konuları/yaklaşımları ele alacaktır. Dersin amacı, markalaşmayı, stratejik marka yönetimini ve bunların pratikte uygulanmasını derinlemesine anlamaktır. Ders, markalaşma stratejilerini ve kararlarını oluştururken ve uygularken temel konular için gerekli olan bilgi ve beceriyi geliştirmektedir. Ders, öğrencilere etkili bir stratejik marka yönetimi ve planlama süreci için sistematik bir yapı sunmaktadır. Diğer amacımız ise analiz yapma ve mantık yürütme, grup etkileşimi, yazılı ve sözlü sunum uygulaması ve karar verme becerilerini kazandırmaktır.
İçerik Modern pazarlamanın gelişimi ve marka kavramına giriş, Markanın pazarlama açısından önemi,marka ile ilgili kavramlar, Markanın tescili,stratejik marka yönetim sürecinin planlanması, Marka denkliği unsurları ve denkliği oluşturma, Diğer marka unsurları, Marka yaratma stratejileri, Marka yaratma stratejileri, Markanın Konumlandırılması ,Farklılaşma, Markanın görsel ve işitsel unsurları, Marka iletişimi,itme ve çekme stratejileri, Global marka yönetimi, Pazarlama programının hazırlanması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 GİRİŞ
2 MARKA NEDİR
3 İSİM SEMBOL SLOGAN
4 İSİM SEMBOL SLOGAN
5 MARKA TÜRLERİ
6 MARKA TÜRLERİ
7 ARA SINAV
8 KİŞİ MARKA KAVRAMI
9 ÜLKE MARKA KAVRAMI
10 HEDEF KİTLE
11 HEDEF KİTLE
12 DEĞERLENDİRME
13 DEĞERLENDİRME
14 DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları