Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GRF 226REKLAMCILIK2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Reklam ve pazarlama kavramı, reklam dili ve grafik tasarımla ilişkileri, reklamın toplumsal etkileri, strateji ve uygulama taktikleri ile hedef kitle, müşteri ilişkileri reklam tasarım yöntemleri ve kullanılan malzeme çeşitliliği ,günümüz teknolojilerinin sağladığı olanaklar ve reklam tasarımı ilişkilerinin incelenmesi ve irdelenmesi, görsel iletişim tasarımı kapsamındaki çözüm aşamalarının öğretilmesini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Reklamcılığın tarihsel gelişimi, temel kavramlar, medya, toplum, reklama yönelik uygulama yöntemlerinde amaca uygun işlevsellik, reklamı yapılacak konuyla ilgili bilgilenmek için gereken hiyerarşik yapının oluşması, reklamın tanımı ve iletişim, reklamın konuya ve türüne göre sınıflandırılması, reklam grafiğinin üretim dili ve teknolojileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Görsel iletişimin temel kuramları hakkında bilgi sahibi olması
2Görsel İletişim Tasarımının çerçevesi ve kapsamı hakkında bilgiye sahip olması,
3Tasarım çalışmalarını inceleyerek içerik ve görsel yönden analiz edebilmesi,
4Görüntüdeki ayırtedici unsurları algılaması,
5Göstergebilim öğretisiyle görsel çözümleme yapabilmesi,
6Gestalt algı kuramıyla çözümleme yapabilmesi
7İletişim tasarımı ve iletişim tasarımcısının kitle ile ilişkisinin içeriğini ve sınırlarını bilmesi
8Görüntü ve dil arasındaki ilişkiyi kurabilmesi,

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001     5        
ÖK 002   55         
ÖK 003    4         
ÖK 004   3          
ÖK 005     34 4     
ÖK 006     3344     
ÖK 007              
ÖK 008       4      
Ara Toplam   8911788     
Katkı00011111100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz3TÜLAY CANDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GRF 226 REKLAMCILIK 2 + 0 3 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. TÜLAY CANDEMİR tcandemir@pau.edu.tr DTMYO B0106 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Reklam ve pazarlama kavramı, reklam dili ve grafik tasarımla ilişkileri, reklamın toplumsal etkileri, strateji ve uygulama taktikleri ile hedef kitle, müşteri ilişkileri reklam tasarım yöntemleri ve kullanılan malzeme çeşitliliği ,günümüz teknolojilerinin sağladığı olanaklar ve reklam tasarımı ilişkilerinin incelenmesi ve irdelenmesi, görsel iletişim tasarımı kapsamındaki çözüm aşamalarının öğretilmesini amaçlamaktadır.
İçerik Reklamcılığın tarihsel gelişimi, temel kavramlar, medya, toplum, reklama yönelik uygulama yöntemlerinde amaca uygun işlevsellik, reklamı yapılacak konuyla ilgili bilgilenmek için gereken hiyerarşik yapının oluşması, reklamın tanımı ve iletişim, reklamın konuya ve türüne göre sınıflandırılması, reklam grafiğinin üretim dili ve teknolojileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Reklam nedir, ne değildir
2 Reklamcılığın gelişimi
3 Reklam mecraları
4 Reklam ajansları
5 Araştırma, strateji, planlama
6 Medya planlama
7 Yaratıcılık
8 Ara Sınav
9 Değerlendirme
10 Reklam nasıl çalışır
11 Reklam üretim süreci
12 Reklamda etik
13 Değerlendirme
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları