Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GRF 227TIPOGRAFI II2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öncelikli olarak öğrencinin metni oluşturan temel yapıları öğrenmesi amaçlanmaktadır. Metni oluştururken kullanacağı paragraf sistemleri ve metnin düzenlenmesini sağlayan yapılar üzerine odaklanılır. Metni doğru okumamızı sağlayan ve okumamızı kolaylaştıran hiyerarşik düzenlerin, `sayfayı bölme-yapılandırma, görsel-metin ilişkisi, negatif-pozitif alan değerlendirmesi gibi konuların öğrenilmesi dersin amaçları arasındadır.
Ders İçeriği Verilen bir dergi sayfasının yeniden yapılandırılması. Metnin düzenlenmesini sağlayan yapılar ve paragraf sistemleri üzerinde örneklerle anlatım.Bir kitabın ilk 30 sayfasının yeniden düzenlenmesi / Bir şiir kitabının yeniden düzenlenmesi. Yazı karakteri seçimi ve tasarıma uygun yazı karakterinin kullanılması konusu üzerinde örneklerle durulur ve pekiştirmek için bir proje verilir. Bir gazetenin yeniden tasarlanması. Okuturluk ve okunurluk üzerinde durulur. Tasarlanacak yüzeyi bölme ve yapılandırma, sayfada vurgu oluşturma, bilginin hiyerarşik olarak düzenlenmesi ve görsel-metin ilişkisi örneklerle irdelenir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Metni oluştururken kullanılabilecek tüm yapıların bilgisine sahip olması ve pratikte uygulayabilmesi
2tasarımda hiyerarşik düzenleme (bilgiyi yapılandırabilme) yapabilmesi
3Tasarımda okunurluk ve okuturluk kavramını uygulamada gösterebilmesi
4Bir tasarımı farklı kılabilmek için sayfayı en doğru ve yaratıcı bir şekilde yapılandırabilmesi
5Tasarıma uygun yazı karakteri seçimi yapabilmesi ve mesajı vurucu bir şekilde aktarabilmesi
6Verilen Projeleri edindiği bilgiler doğrultusunda yaratıcı bir şekilde çözüp, sonlandırabilmesi, bitirmiş olduğu projeleri doğru ve beklenmedik bir şekilde sunuma hazırlayabilmesi
7Edindiği bilgileri hem mesleki hem sanatsal çalışmalarda yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi ve bunu yaşam boyu sürdürebilmesi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155 5          
ÖK 0024  55 5       
ÖK 0035  55         
ÖK 004  34555 5     
ÖK 005 5 5    5     
ÖK 006              
ÖK 007              
Ara Toplam141032415510 10     
Katkı21032110100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Ödevler8324
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TÜLAY CANDEMİR
Detay 2023-2024 Bahar2TÜLAY CANDEMİR
Detay 2022-2023 Bahar1TÜLAY CANDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1TÜLAY CANDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1TÜLAY CANDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1TÜLAY CANDEMİR
Detay 2019-2020 Güz1GÜLDEREN ÇAVUŞ
Detay 2018-2019 Güz1TÜLAY CANDEMİR
Detay 2017-2018 Güz1TÜLAY CANDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GRF 227 TIPOGRAFI II 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. TÜLAY CANDEMİR tcandemir@pau.edu.tr DTMYO E0006 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öncelikli olarak öğrencinin metni oluşturan temel yapıları öğrenmesi amaçlanmaktadır. Metni oluştururken kullanacağı paragraf sistemleri ve metnin düzenlenmesini sağlayan yapılar üzerine odaklanılır. Metni doğru okumamızı sağlayan ve okumamızı kolaylaştıran hiyerarşik düzenlerin, `sayfayı bölme-yapılandırma, görsel-metin ilişkisi, negatif-pozitif alan değerlendirmesi gibi konuların öğrenilmesi dersin amaçları arasındadır.
İçerik Verilen bir dergi sayfasının yeniden yapılandırılması. Metnin düzenlenmesini sağlayan yapılar ve paragraf sistemleri üzerinde örneklerle anlatım.Bir kitabın ilk 30 sayfasının yeniden düzenlenmesi / Bir şiir kitabının yeniden düzenlenmesi. Yazı karakteri seçimi ve tasarıma uygun yazı karakterinin kullanılması konusu üzerinde örneklerle durulur ve pekiştirmek için bir proje verilir. Bir gazetenin yeniden tasarlanması. Okuturluk ve okunurluk üzerinde durulur. Tasarlanacak yüzeyi bölme ve yapılandırma, sayfada vurgu oluşturma, bilginin hiyerarşik olarak düzenlenmesi ve görsel-metin ilişkisi örneklerle irdelenir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tipografinin tanımı, Arts&Carfts ve Art Nouvea sanat akımlarının tipografik yaklaşımlar.
2 Glasgow okulu ve Jugenstil ve yeni yesil sanat akımlarının tipografik yaklaşımları.
3 Kubizim ve Fütürizm sanat akımlarının tipografiye etkisi.
4 Dadaizim ve Sürrealizm sanat akımlarının tipografiye etkisi.
5 Süprematizim ve Konstrüktivizm sanat akımlarının tipografiye etkisi.
6 De-Stijl ve Bauhaus sanat akımlarının tipografiye etkisi
7 Sayfa düzenlemesi altın oran ve Fibonacci dizilimin uygulaması
8 Ara Sınav
9 Sayfa düzenlemesinde ızgara dizilimi, simetrik dizilim ve asimetrik dizilimin uygulaması.
10 Deneysel tipografi tanımı, uygulama teknik ve yöntemleri hakkında bilgi.
11 Deneysel tipografik uygulama poster çalışmaları.
12 Dergi, kitap tasarımında tipografik unsurların kullanımı, ve dikkat edilecek unsurlar hakkında bilgi.
13 dergi ve kitap tasarımında deneysel tipografi kullanımı uygulama çalışmalarının kontrolü.
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Becer, Emre. “Modern Sanat ve Yeni Tipografi”. Dost Kitabevi. Ankara, 2008. Türkçe
Sarıkavak, N. Kemal. “Tipografinin Temelleri”. Doruk Yayınları. Ankara, 1997. Türkçe
Sarıkavak, N. Kemal. “Görsel İletişim ve Grafik Tasarımında Çağdaş Tipografinin Temelleri”. Seçkin Yayıncılık. Ankara, 2009. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları