Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMOD 105DESEN2 + 21. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Desen çalışmaları aracılığıyla görme, algılama ve çizme becerisi kazanmalarını, araç gereçleri kullanma, kompozisyon kurma, ritim, denge ve hareketi ifade etme, nokta, çizgi, leke ve dokuyu kullanma, oran-orantıyı ve ışık-gölgeyi ifade etme, algılama, nesnelerin yapısal özelliklerini etüt etme, üç boyutlu nesneleri iki boyutlu ifade etme, desen elemanlarını ve prensiplerini kullanma, form ve düzen oluşturma, perspektifi kullanma, birlik ve bütünlük oluşturma becerilerini kazanmalarını, desen çalışmalarını görsel bir iletişim biçimi olarak kullanmalarını, sanat kültürü birikimini sağlayarak bireysel anlayış kazanmalarını ve geliştirmelerini, sanatsal yaratıcılıklarını geliştirmelerini, sanat yapan üreticiler olarak yaşam boyunca yaşadıkları kültüre katkı sağlamalarını, özgün düşünme, deneme ve üretim kapasitelerini geliştirmelerini, sanat eseri üretebilmek amacıyla güven ve yeterlilik kazanmalarını, sanatın temel kavramlarından yararlanarak deney, gözlem ve araştırmalar yapmalarını, görsel sanatların topluma katkılarını değerlendirmelerini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği İnsan figürünün anatomik yapısını doğru olarak analiz edebilmesi, Parça-bütün ilişkisini kavrayabilmesi, İnsan figürünü mekanla ilişkilendirerek görselleştirebilmesi, Farklı ifade ve üslup arayışlarını deneyimlemesi, Işık-gölgeye dayalı hacimsel çözümlemeler yapabilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Desen çizmenin tasarım dünyasındaki önemi bilir ve açıklar.
2Çizgi, oran orantı, biçim, hareket, kompozisyon gibi desen öğelerini kavrar.
3Desen çiziminde bütün-parça ilişkisini geometrik formlar halinde gösterir.
4Gördüklerini göz ve el birlikteliği sağlayarak çizgisel ifadeyle aktarır.
5Canlı model ve nesnelerin gözlemlerine dayalı desen çalışmaları yapar.
6İmgeleme dayalı desen çalışmalarında üsluplaşma, yorum katma, deforme etme gibi bireysel yaklaşımlar geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0013 4 55554     
ÖK 0023 4 55554     
ÖK 0033 4 55554     
ÖK 0043 4 55554     
ÖK 0053 4 55554     
ÖK 0063 4 55554     
Ara Toplam18 24 3030303024     
Katkı30405555400000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Ödevler10880
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SEDAT GÖKÇE
Detay 2023-2024 Güz2SEDAT GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMOD 105 DESEN 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEDAT GÖKÇE sedatgokce@pau.edu.tr DTMYO D0009 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Desen çalışmaları aracılığıyla görme, algılama ve çizme becerisi kazanmalarını, araç gereçleri kullanma, kompozisyon kurma, ritim, denge ve hareketi ifade etme, nokta, çizgi, leke ve dokuyu kullanma, oran-orantıyı ve ışık-gölgeyi ifade etme, algılama, nesnelerin yapısal özelliklerini etüt etme, üç boyutlu nesneleri iki boyutlu ifade etme, desen elemanlarını ve prensiplerini kullanma, form ve düzen oluşturma, perspektifi kullanma, birlik ve bütünlük oluşturma becerilerini kazanmalarını, desen çalışmalarını görsel bir iletişim biçimi olarak kullanmalarını, sanat kültürü birikimini sağlayarak bireysel anlayış kazanmalarını ve geliştirmelerini, sanatsal yaratıcılıklarını geliştirmelerini, sanat yapan üreticiler olarak yaşam boyunca yaşadıkları kültüre katkı sağlamalarını, özgün düşünme, deneme ve üretim kapasitelerini geliştirmelerini, sanat eseri üretebilmek amacıyla güven ve yeterlilik kazanmalarını, sanatın temel kavramlarından yararlanarak deney, gözlem ve araştırmalar yapmalarını, görsel sanatların topluma katkılarını değerlendirmelerini amaçlamaktadır.
İçerik İnsan figürünün anatomik yapısını doğru olarak analiz edebilmesi, Parça-bütün ilişkisini kavrayabilmesi, İnsan figürünü mekanla ilişkilendirerek görselleştirebilmesi, Farklı ifade ve üslup arayışlarını deneyimlemesi, Işık-gölgeye dayalı hacimsel çözümlemeler yapabilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme.
2 Nokta ve çizgi ile ışık-gölge, ton, doku, yüzey ve biçim araştırmaları.
3 Nokta ve çizgi ile ışık-gölge, ton, doku, yüzey ve biçim araştırmaları.
4 Tasarım elemanları ve tasarım ilkelerinden kısaca bahsedilir, cansız nesne çizimi yapılır.
5 Canlı/cansız nesne çizimi üzerinden desen çizimi yapılır.
6 Hazır nesneler üzerinden kompozisyon ve oran/orantı anlatılır. Kompozisyon denemesi yapılır.
7 Canlı modelden çizim anlatılır ve deneme yapılır.
8 Ara sınav.
9 Canlı model çizimine devam edilir ve değerlendirmeler yapılır.
10 Özgün kompozisyon denemesi yapılır.
11 Desen çiziminde teknik anlatılır ve alternatif teknikler denenir.
12 Alternatif ve deneysel tekniklerle kompozisyon denemesi yapılır.
13 İmgesel tasarım anlatılır ve uygulanır.
14 Özgün bir desen tasarımı yaptırılır. Dersin değerlendirmesi ve sergi projesi hakkında bilgi alış verişi yapılır.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Parramon, J. (2012). İnsan Figürü Çizimi. Remzi Kitabevi, İstanbul.Türkçe
1. Elif Jülide Dereboy; “Moda ve Yüzyılın Moda Tasarımcıları”, Güzel Sanatlar-Moda Yayıncılık, Ankara, 2008Türkçe
MESLEKÎ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİNFOTOĞRAF GRAFİKBÖLÜMÜ, TORS ÇİZİM MODÜLÜ, HOGARTH Burne, Sanatsal Anatomi, Engin Yayıncılık,PARRAMON Jose M. İnsan Figürü, Remzi Kitabevi.SÖZEN Metin, TANYELİ Uğur, Sanat Kavramı ve Terimleri Sözlüğü,Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları