Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMOD 267SANAT VE ESTETİK2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bireylerin sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, bireysel ve mesleki gelişimlerinde yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini sağlamak.
Ders İçeriği Felsefe açısından sanat nedir, güzellik, doğa güzelliği ve sanat güzelliği, güzelliğin nitelikleri: orantı ve simetri, uyum (harmoni), güzellik- hakikat- iyi- hoş- yüce ilişkisi, estetiğin temel sorunlarına yaklaşımlar, estetik yargıların yapısı ve özellikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanat ve estetikle ilgili temel kavramların tanımını yapabilir.
2Kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın yeri ve önemini kavrayabilir.
3Sanat ile yaratıcılık, duyarlılık ve kültür arasındaki ilişkiyi söyleyebilir.
4Sanat ve estetik anlayışı mesleki bilgi ve davranışlara yansıtır.
5Yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi geliştirir.
6Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015  5          
ÖK 002   55         
ÖK 003     55       
ÖK 004     5        
ÖK 005       55     
ÖK 006              
Ara Toplam5  10510555     
Katkı10021211100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler2816
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2816
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SEDAT GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMOD 267 SANAT VE ESTETİK 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEDAT GÖKÇE sedatgokce@pau.edu.tr DTMYO D0009 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bireylerin sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, bireysel ve mesleki gelişimlerinde yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini sağlamak.
İçerik Felsefe açısından sanat nedir, güzellik, doğa güzelliği ve sanat güzelliği, güzelliğin nitelikleri: orantı ve simetri, uyum (harmoni), güzellik- hakikat- iyi- hoş- yüce ilişkisi, estetiğin temel sorunlarına yaklaşımlar, estetik yargıların yapısı ve özellikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma. Sanat ve estetik nedir? Sorunsalına giriş.
2 Sanatta ve estetikte temel problemler nelerdir?
3 Felsefe, sanat ve estetik ilişkisi nedir?
4 Estetiğin varlık tabakaları nelerdir? (Estetik obje ve estetik süje)
5 Sanat kavramı nedir? Sanatın varlık tabakaları nelerdir? (sanatçı, sanat eseri ve izleyen)
6 Sanatın tarihsel dönüşümü ve sanat kuramları.
7 Sanat kuramları. (yansıtmacı, biçimci, dışavurumcu, duygusal etki, işlevsel, avangart)
8 Ara sınav.
9 Sanat eseri, sanat- zanaat ilişkisi. Toplumsal değişim ve zanaatçının/sanatçının değişen konumu.
10 Estetik sorunsalı nedir? Estetik değer ve güzel kavramı.
11 Klasik ve yeni estetik olgusu.
12 Sanat yapıtları üzerinden estetik değer okuması.
13 Yaratıcılık, sanat ve estetik ilişkisi.
14 Sanatsal yaratma süreci ve estetik.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Timuçin, A. (2008). Estetik (8. Basım). İstanbul: Bulut Yayınları. Türkçe
Arthur C. Danto, (2015), Sanat Nedir, Sel YayıncılıkTürkçe
Tunalı, İ. (2010). Estetik (12. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.Türkçe
May, R. (2005). Yaratma cesareti (9. Basım). (A. Oysal Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 1975). Türkçe
Yılmaz, M. (2009). Sanatın felsefesi felsefenin sanatı (2. Basım). Ankara: Ütopya Yayınevi. Türkçe
Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü (4. Basım). (B. Cömert Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. Türkçe
Erinç, S. M. (2004). Kültür sanat-sanat kültür (2. Basım). Ankara: Ütopya Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları