Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMOD 118TEMEL TASARIM 2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Süreç olarak tasarımın anlamını ve işlevini öğrenmeyi hedeflemekte, bir tasarım probleminde çözümü tanımlama, bilgi toplama, yaratıcılık ve buluş, çözüm bulma ve uygulama aşamalarının ilkelerini öğrenme. Tasarımın beş temel öğesini; denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, bütünlük ve vurgulamayı kavrayabilmeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını tasarım yoluyla ifade edebilme, görsel tasarım ilkelerini kavratarak estetik eğitimi verebilme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tasarım elemanlarını ve ilkelerini amaca uygun alanlarda kullanabilme
2Farklı ilkeler doğrultusunda tasarım problemine çözüm bulabilme
3Temel tasarım ilke ve prensiplerini tanıma
4Temel tasarım ilke ve prensiplerini uygulama
5Tasarım ile güncel teknoloji, içerik ve ürünün gerçeğe dönüşümü arasındaki ilişkileri fark edebilme
6Temel Tasarım ile ilgili profesyonel çalışma süreç ve aşamalarını tanıma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001   5          
ÖK 002       5      
ÖK 003   5          
ÖK 004     55       
ÖK 005           5  
ÖK 006            55
Ara Toplam   10 555   555
Katkı00020111000111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1NEZLA ÜNAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMOD 118 TEMEL TASARIM 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NEZLA ÜNAL nezlaunal@pau.edu.tr DTMYO E0006 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Süreç olarak tasarımın anlamını ve işlevini öğrenmeyi hedeflemekte, bir tasarım probleminde çözümü tanımlama, bilgi toplama, yaratıcılık ve buluş, çözüm bulma ve uygulama aşamalarının ilkelerini öğrenme. Tasarımın beş temel öğesini; denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, bütünlük ve vurgulamayı kavrayabilmeyi amaçlamaktadır.
İçerik Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını tasarım yoluyla ifade edebilme, görsel tasarım ilkelerini kavratarak estetik eğitimi verebilme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma. Tasarım nedir? Tasarım ögeleri ve ilkeleri nelerdir? Tasarım felsefesi nedir? Estetik ve Sanatın Tasarımla ilişkisi nedir?
2 asarım elemanları nedir? Nokta ve çizgi nedir? Görsel anlatım elemanı olarak nokta ve çizgi örnekleri sunumu.
3 Nokta ve çizgi ile ışık-gölge, ton, doku, yüzey ve biçim araştırmaları.
4 Nokta ve çizgi ile ışık-gölge, ton, doku, yüzey ve biçim araştırmaları.
5 Işık gölge ve form anlatımı, örnek sunumlar. Çizgi ile form araştırmaları
6 Doku ve strüktür nedir? Sunumlar ve örnekler. Uygulama yapılması.
7 Lekenin tanımı görsel anlatım elemanı olarak leke, yüzey çalışmaları: açık orta, koyu, ton ve dokusal yüzey araştırmaları.
8 Çizgi, nokta, leke elemanlarını kullanarak özgün biçim oluşturma denemesi. Kompozisyon anlatımı.
9 Vize Sınavı
10 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim ve boyut düzenlemeleri
11 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim ve boyut düzenlemeleri
12 Elde edilen birim formdan büyüklük-küçüklük ilişkisi kurarak mekân düzenlemesi.
13 Üç boyutlu veya iki boyutlu özgün tasarım çalışmaları.
14 Genel değerlendirme ve sergi projesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları