Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 475MİMARLIKTA ESKİZ TEKNİKLERİ3 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin mimari düşünce ve tasarım yaklaşımlarını görsel ve çizgisel olarak ifade etme becerisi kazanmalarına katkıda bulunmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler133
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GAMZE SAYIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 475 MİMARLIKTA ESKİZ TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. GAMZE SAYIN gsayin@pau.edu.tr BUMYO B0010 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, Dersle ilgili genel bilgilerin verilmesi. Alınacaklar malzemelerin tanıtılması,
2 Eskizin tasarımdaki yerinin anlatılması. Tanınmış tasarımcıların eskiz çalışmalarının sunumu ve tasarıma kattığı değerin tartışılması,
3 Çizgi egzersizleri, Geometrik şekillerle çizim egzersizleri,
4 Perspektif çeşitleri (tek - çift - üç kaçışlı perspektif)
5 Perspektif çeşitleri (tek - çift - üç kaçışlı perspektif)
6 İç mekanda çizim uygulamaları ,
7 Ara sınav,
8 Geleneksel eski kent dokusunu ve yerleşimlerini gezerek anlamak ve eski yerleşimde eskiz yapmak,
9 Tonlama ışık gölge egzersizleri,
10 Kolaj ve çeşitli çizim materyallerinin birlikte kullanımı,
11 Farklı materyallerle eskiz denemeleri,
12 Uygulama, sergi, sunum
13 Uygulama, sergi sunum
14 Uygulama, sergi sunum
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
BALAMİR, A. 2012. Mimarlıkta Çizerek Düşünme, Düşünerek Çizme, Düşünmeden Çizme. Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme. Nemli Yayıncılık. İstanbul. 6-11Türkçe
NCEOĞLU, N. 2012. Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, İstanbul.Türkçe
SUWA, M. GERO, J.S. PURCELL, T. 1998. The Roles of Sketches in Early Conceptual Design Processes, In Proceedings of Twentieth Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 1043-1048.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Derse Devam/Katılım20Derse Devam/Katılım
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları