DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BYS 252HALKLA İLİŞKİLER2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Halkla ilişkilerin işletmeler açısından önemi, kazanımları, bu alanda yetişen kişilerde aranacak özellikler, problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanmasının amaçlanması. Kısaca "Müşteri Kraldır" sloganını yerleştirmek.
Ders İçeriği Çağdaş anlamda Halkla İlişkiler, Halkla ilişkiler ile yakın kavramlar, Halkla ilişkiler faaliyetleri, Halkla İlişkiler süreci, Halkla ilişkiler mesleği ve grev tanımları, Halka İlişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim teknikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve gelişimini öğrenir.
2Halkla ilişkilere yakın kavramlar ve disiplinleri tanır.
3Sosyal sorumluluk, Toplam kalite, Örgüt kültürü kavramlarının halkla ilişkilerle ilişkisini inceleme
4Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar, ilkeler, kurum kimliği, kurumsal imaj konularını öğrenme
5Halkla ilişkiler örgütlenmesi, yönetimi, kriz yönetimi ve hedef kitle arasındaki ilişkileri kavrar.
6Halkla ilişkilerde etkin iletişim, etkin sunuş tekniği, beden dili ve Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçlarını öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01     23       
ÖK 02 24 232       
ÖK 03 332 55 2    3
ÖK 04 4   55 2    4
ÖK 05  52 4 2     3
ÖK 0654 2 52525   5
Ara Toplam51312622417765   15
Katkı12210431110003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)2816
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1HİCRAN UTKUN DİNCER AYDIN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  BYS 252 Dersin Adı:  HALKLA İLİŞKİLER
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HİCRAN UTKUN DİNCER AYDIN E-Posta :  hutkund@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri BEMYO E0003,
Amaç : Halkla ilişkilerin işletmeler açısından önemi, kazanımları, bu alanda yetişen kişilerde aranacak özellikler, problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanmasının amaçlanması. Kısaca "Müşteri Kraldır" sloganını yerleştirmek.
İçerik : Çağdaş anlamda Halkla İlişkiler, Halkla ilişkiler ile yakın kavramlar, Halkla ilişkiler faaliyetleri, Halkla İlişkiler süreci, Halkla ilişkiler mesleği ve grev tanımları, Halka İlişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim teknikleri.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %75
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Halkla İlişkiler kavramı ve tarihsel gelişimi
2 Halkla ilişkilerin tanımı, Halkla İlişkiler mesleği
3 Halkla İlişkiler, insan ilişkileri, propaganda, pazarlama, reklam ve lobicilik ilişkisi
4 Halkla ilişkilerin amaçları ve ilkeleri
5 Halkla İlişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar
6 Halkla İlişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar
7 Örgütlenme açısından halkla ilişkiler
8 Halkla İlişkiler süreci
9 Halkla İlişkiler ve Hedef Kitle
10 Sanal ortamda Halkla İlişkiler
11 Kriz dönemlerinde Halkla İlişkiler
12 Kriz dönemlerinde Halkla İlişkiler
13 İmaj ve sosyal sorumluluk
14 Ders Tekrarı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Halkla İlişkiler - Doç. Dr. Cavit Yavuz Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2021 PAU