Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 137PAZARLAMA İLKELERİ4 + 11. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi. Pazarlamada stratejik planlama. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması. Tüketici davranışları, Hedef Pazar, Pazar Bölümlendirme ve Pazar Konumlandırma, Pazarlama faaliyetleri kapsamında yürütülen ürün,fiyat, dağıtım, tutundurma çalışmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İşletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve öğrenilen kavramların içselleştirilebilmesi becerisi
2Pazarlamanın diğer disiplinlerle olan ilgisini ve pazarlama içindeki planlama, organizasyon, kontrol mekanizmalarının işleyişini kavrayarak yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinciyle kendini sürekli yenileyebilme becerisi.
3Tüketici davranışlarını anlayabilir, yorumlayabilir ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilir hale gelir.
4 Pazarlama problemleri karşısında yararlanabileceği veri toplama teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve öğrendiği bilgileri uygulamaya döker.
5İşletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme, temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerini algılama ve pazarlama programlarını kurgulayabilme becerisi kazanırlar.
6Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayların ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001543 242  2   
ÖK 0025322 255 4   
ÖK 003 5    3  5   
ÖK 0042   52   5   
ÖK 00554  325 25   
ÖK 006 1    3535   
Ara Toplam17175210101810526   
Katkı3310223214000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Ödevler12020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2015-2016 Güz1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2014-2015 Güz1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2013-2014 Güz1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2012-2013 Güz1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2011-2012 Güz1ALİ ALPER AKGÜN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZR 137 PAZARLAMA İLKELERİ 4 + 1 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ALPER AKGÜN aakgun@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
İçerik Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi. Pazarlamada stratejik planlama. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması. Tüketici davranışları, Hedef Pazar, Pazar Bölümlendirme ve Pazar Konumlandırma, Pazarlama faaliyetleri kapsamında yürütülen ürün,fiyat, dağıtım, tutundurma çalışmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama konusu, kapsamı, Pazarlamanın gelişimi, pazarlamanın amaçları,
2 Pazarlama Çevresi,
3 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Araştırmasında Başlıca Veri Toplama Yöntemleri, Anket, Deney, Gözlem
4 Pazarlama Bilgi Sistemi
5 Tüketici Pazarları, Tüketici Davranışları ve Satın Alma Karar Süreci
6 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Pazarlarda Satın Alma Karar Süreci
7 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Stratejileri
8 Pazarlama Karması Unsurları, Ürün Kavramı, Ürün-Hizmet Farkı, Ürünlerin Sınıflandırılması,
9 Ürün Yaşam Eğrileri, Yeni Ürün Özellikleri ve Ürün Geliştirme Süreci,
10 Marka, Markanın Üreticilere ve Tüketicilere Sağladığı Yararlar, Ambalaj tanımı, Ambalajın Fonksiyonları ve Çeşitleri
11 Fiyat Kavramı ve Fiyatlandırmayı Etkileyen Faktörler, Fiyat Değişiklikleri ve Fiyatlandırma Yaklaşımları, Fiyatlandırma Stratejileri
12 Dağıtım, Dağıtım Kanalları ve Aracı Kavramları, İşletmelerin Aracı Kullanma Nedenleri, Doğrudan ve Dolaylı Dağıtım,
13 Aracı Türleri ve Dağıtım Politikaları
14 Tutundurma Kavramı, Tutundurmanın artan önemi ve etkileri, Tutundurma Yöntemleri ve Özellikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK, Türkmen KitabeviTürkçe
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK, Türkmen KitabeviTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları