2381 SANAT TARİHİ

GENEL BİLGİLER
1992 yılında üniversitenin kuruluşunda Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde açılan bölümler arasında olmasına rağmen, Aralık 1997’de Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü olarak faaliyete geçmiştir. 8 Mayıs 2002 yılında Üniversitelerarası Kurul tarafından Sanat Tarihi Bölümü olarak ayrılmıştır. 2003-2004 eğitim öğretim yılında ilk lisans öğrencilerini almış, 2007 yılında ilk mezunlarını vermiştir. Lisans, yüksek lisans ve 2009 yılından itibaren de doktara programlarında eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. açıktır. Bölümüzde 2 profesör, 4 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 3 araştırma görevlisi doktor, 1 öğretim görevlisi doktor, 1 araştırma görevlisi ve 1 öğretim görevlisi görev yapmaktadır.

Amaçlar
Tarihin hemen her döneminde önemli uygarlıkların merkezi konumunda olan Anadolu, bu uygarlıkların bize miras bıraktığı tarihi ve kültür varlıkları yönü ile tüm dünyanın en zengin bölgesidir. Bu önemli potansiyeli öncelikle ülkemiz insanlarının değerlendirerek bilim alemine ve ülkemizin kültür politikalarına çağdaş katkılarda bulunması gerekmektedir. Programımız bunu yapabilecek kalifiye eleman yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca Anadolu’da Roma döneminden itibaren önemli yerleşim birimlerinin kurulduğu Ege Bölgesinde Ortaçağ ve sonrasına ait yerleşim merkezlerinin kazılması, araştırılması, belgelenmesi, arşivlenmesi amaçlanmaktadır. Sanat tarihi bölümünün hedefi, belirli bir kültür birikimi içerisinde öğrencilerine belli bir bakış açısıyla sanat görüşü kazandırarak ülkemizdeki sanat tarihi bilincini geliştirmek ve mezun ettiği öğrencilerle üniversitemizi en iyi şekilde tanıtmaktır.


Kabul Koşulları
Gerekli asgari mezuniyet ortalamasına sahip olmak ve ALES ile Yabancı Dil sınavlarından yeterli puanı almış olmak.

Mezuniyet Koşulları
Gerekli miktarda (120 AKTS) kredilik ders almış olmak, bir seminer ve bir tez hazırlamak.

İstihdam Olanakları
Bölüm mezunları, Kültür Bakanlığı’na bağlı müzelerde ve koruma kurullarında, Kültür ve Turizm Baklanlığı bünyesinde uzman olarak çalışabilir, turizm alanında rehberlik hizmetleri verilebilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Sanat Tarihi alanında Yüksek Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Gerekli miktarda (120 AKTS) kredilik ders almış olmak, bir seminer ve bir tez hazırlamak.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. YASEMİN BEYAZIT  ybeyazit@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Sanat eserlerini yorumlama ve analiz etme becerisi.
2Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.
3Lisans düzeyinde edinilen bilgilerin pekiştirilmesi ve genişletilmesi.
4Alandaki çalışmalarının kaynak ve sorunlarının araştırılması, formüle edilmesi ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilme.
5Alan çalışmalarında, bağımsız olarak kendi başına bir alan araştırmasının tüm aşamalarını planlayarak uygulama ve sonuçların yazılı ve sözlü sunabilme.
6Sanat eserlerini sistematik olarak belgeleme, imge ve simgeleri görme, tanımlama ve yorumlama becerisi.
7Sahip olduğu bilgi ve becerileri disiplinler arası ve uluslararası çalışmalarda uygulayabilme.
8Sanat Tarihi alanında mesleğin gerektirdiği teknolojileri kullanabilme.
9Sanat Tarihi alanında uzmanlık düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi.
10Sanat Tarihi alanında güncel tartışmalar, yeni görüş ve yöntemler hakkında bilgili olmak.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
STA 509 ARAŞTIRMA METOTLARI I 3+0 7,5 Zorunlu
- Sanat Tarihi Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Sanat Tarihi Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Sanat Tarihi Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sanat Tarihi Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
STA 550 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0+2 6 Zorunlu
STA 510 ARAŞTIRMA METOTLARI II 3+0 6 Zorunlu
- Sanat Tarihi Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- Sanat Tarihi Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- Sanat Tarihi Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sanat Tarihi Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
STA 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
STA 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
STA 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
STA 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ARAŞTIRMA METOTLARI IZ**********
ARAŞTIRMA METOTLARI IIZ******* **
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ          
UZMANLIK ALAN DERSİZ**********
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİZ******** *
YÜKSEK LİSANS TEZİZ**********
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ANADOLU ANTİK KENT. IS**** **  *
ANADOLU ANTİK KENT. IIS**** ** * 
ANADOLU BEYLİKLER DEVRİ MİM. IS**** *  **
ANADOLU BEYLİKLER DEVRİ MİM. IIS******  **
ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ IS********* 
ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ IIS******* **
BATI SANATI TARİHİ IS**********
BATI SANATI TARİHİ IIS******* **
BATILILAŞMA DÖNEMİ OSMANLI RESİM SANATI-IS**** ** **
BATILILAŞMA DÖNEMİ OSMANLI RESİM SANATI-IIS******* **
BİZANS MİMARİ ÜSLUPLARI-IS******* **
BİZANS MİMARİ ÜSLUPLARI-IIS******  **
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK HEYKEL SANATI-IS******* **
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK HEYKEL SANATI-IIS**** *  **
ESTETİK IS**** ** **
ESTETİK IIS******* **
GELENEKSEL TÜRK KONUT MİMARİSİ ARAŞTIRMALARI-IS          
GELENEKSEL TÜRK KONUT MİMARİSİ ARAŞTIRMALARI-IIS          
MİMAR SİNAN VE ÇAĞI IS**********
MİMAR SİNAN VE ÇAĞI IIS**********
OSM. MİM. İÇ MEK. VE ÖRTÜ SİS. IS******  **
OSM. MİM. İÇ MEK. VE ÖRTÜ SİS. IIS****** ***
OSMANLIDA RESİM VE SİYASET İLİŞKİSİ IS******  * 
OSMANLIDA RESİM VE SİYASET İLİŞKİSİ IIS**** ** * 
SANAT TARİHİNDE ÜSLUP ANALİZİ IS******* **
SANAT TARİHİNDE ÜSLUP ANALİZİ IIS******  * 
SİT ÇALIŞMASI IS****** ***
SİT ÇALIŞMASI IIS**********
TÜRKİYE MÜZELERİNDEKİ BİZANS ESERLERİ - IS**********
TÜRKİYE MÜZELERİNDEKİ BİZANS ESERLERİ - IIS**********
YAYIN ELEŞTİRİSİ IS******* **
YAYIN ELEŞTİRİSİ IIS******* **
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi