153 KİMYA

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü 1994 yılında kurulmuştur. Aynı yıl ilk öğrencilerini almıştır ve 2 öğretim üyesi ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmüştür. 2021-2022 eğitim-öğretim yılı itibariyle bölümümüzde görev yapan 9 profesör, 5 doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi ve 3 Araştırma görevlisi bulunmaktadır. Kimya Bölümü dinamik öğretim kadrosunu sürekli güçlendirerek, eğitim-öğretim ve bilimsel faaliyetlerini; modern laboratuvar olanakları, teknik donanımı ve fiziksel alt yapısıyla devam ettirmektedir. Kimya Bölümü; lisans, yüksek lisans ve doktora programları ile kaliteli, çağdaş bilim adamları ve sanayinin ihtiyaç duyduğu Kimyagerleri yetiştirmektedir.

Amaçlar
Lisans ve Lisansüstü düzeyde verdiği eğitim-öğretimle, •başarılı öğrenciler tarafından öncelikle tercih edilen •sağlam kimya bilgisine sahip, topluma yararlı olan, teknolojinin hızla geliştiği bir ortamda kendini sürekli yenileyen, etik sorumluluk taşıyan ve yenilikçi, girişimci, sorgulayıcı, ortak çalışmaya yatkın ve çevreye duyarlı kimyagerler yetiştiren; Yürüttüğü temel ve uygulamalı araştırmalarla, •kimya ile ilgili sorunlara çözüm üreten, •ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma etkinlikleri sürdürerek bilim ve teknolojinin gelişmesine, yaygınlaşmasına ve ülkemizde yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunan, bir bölüm olmaktır. •Alanında yeterli donanıma sahip, •Gelişen çağın gerektirdiği profesyonellik ve etiğe sahip •Bilim ve teknolojik gelişmeleri izleyen, yaşam boyu eğitim felsefesi gereği kendini sürekli yenileyen, •Sağlık, güvenlik ve çevre hassasiyetini ön planda tutan, toplumun güncel ihtiyaçlarına cevap veren, •Özgün araştırma-geliştirme faaliyetleri gerçekleştiren, elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojik uygulamaya dönüştürebilen Lisans ve Lisansüstü öğrenciler yetiştirmek, •Bilimsel aktiviteleriyle ulusal ve uluslararası saygınlık kazanmaktır.


Kabul Koşulları
Lisans öğretimine alınacak öğrenci sayıları ve giriş koşulları, ilgili kurulun önerisi ve Senatonun kararı doğrultusunda YÖK tarafından belirlenir. Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile alınır.

Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve 30 iş günü staj yapmak mezuniyet için gerekli koşullardır.

İstihdam Olanakları
Kimyacıların Çalışma Alanları: Maddelerin yapılarını araştıran ve insanların yararına yeni bileşikler üreten kimyacılar, ilaç, gübre, sentetik lif, plastik endüstrisi, boya sektörü, çimento gibi pek çok alanda kullanılan malzemelerin de üreticileridirler. Kimyacılar, çevre, gıda, ilaç,tekstil, boya, cam, sabun, yağ, deterjan, içecek, demir ve çelik üreten özel veya devlet kurumlarının, araştırma , geliştirme ve/veya kalite kontrol bölümlerinde çalışabilirler. Bilimsel araştırma merkezleri ve hastane laboratuvarlannda da iş imkanı bulabilirler. Dört yıllık lisans eğitimini tamamlayan kimyacılar tezsiz yüksek lisans eğitimi ile Pedagoji Sertifikası alarak eğitim sektöründe de öğretmen olarak çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Kimya alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve 30 iş günü staj yapmak mezuniyet için gerekli koşullardır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. EMİN KARAPINAR  ekarapinar@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi SEVİL SÖYLEYİCİ  szencir@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi KORAY ŞARKAYA  ksarkaya@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Analitik kimya, anorganik kimya, biyokimya, fizikokimya ve organik kimya gibi kimya biliminin ana bilim dallarının temel prensiplerini kullanır ve anabilim dalları arasında ilişki kurar.
2Kimya bilimi ile ilgili güncel literatürü takip eder, kütüphane ve diğer her türlü bilgi kaynağını ve bilgi teknolojilerini ihtiyaçları doğrusunda etkili bir şekilde kullanır.
3Kimya bilimini hayatın her aşamasında ve her sektörde varlığını benimseyen bir düşünce sistemi oluşturur.
4Çeşitli endüstriyel firmalardaki (biyokimya, ilaç, gıda, savunma sanayisi, çevre, polimer, deri, kozmetik, deterjan, boya, sağlık vb.) arge laboratuarlarındaki temel sorunları çözer analiz eder ve konu ile ilgili enstrümantal cihazları kullanarak cihazlardan alınan sonuçları yorumlayabilecek ileri düzeyde bilgilere sahip olurlar.
5Laboratuar çalışmalarında kullanılan kimyasalların güvenlik ile ilgili kurallarını açıklar, kuralları uygular ve kimyasalların çevreye olan etkilerini tanımlar.
6Kimyasal reaksiyonları yazar, reaksiyon yazma mantığını bilir, yazılan reaksiyonları yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları üç boyutlu olarak düşünür, tartışır.
7Kuantum kimyası, kimyasal kinetik, elektrokimya ve ileri teknolojiler (nanoteknoloji, biyoteknoloji, vb) konularında güncel problemleri çözer.
8Modern metod ve cihazları kullanarak bileşikleri sentezler, ayırır ve karakterize eder.
9Kimya ile ilgili bazı özel bilgisayar yazılımlarını etkili şekilde kullanır, basit moleküler modellemesi ve kimyasal hesaplamalar yapar.
10Kimya bilimindeki yeni gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde mesleki İngilizce bilgisine sahip olur.
11Temel kimya branşıyla (organik, fizikokimya, analitik, anorganik, biyokimya) ile ilgili kimyasal maddeleri tanımlar ve bunları birbiriyle ilişkilendirir, laboratuar ekipmanlarını kullanır, laboratuarda tek başına ve grup çalışmasıyla bilimsel araştırma yapar.
12Matematiğin ve fiziğin temel prensiplerini öğrenir ve bu prensipleri kimyasal problemlerin çözümünde kullanır.
13Öğrenciler Kimya ile ilgili matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi birikimine ulaşırlar. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kimya alanındaki sorunlarını çözmede kullanırlar.
14Öğrenciler Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
15Öğrenciler bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi gerçekçi kısıtlamaları dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahip olurlar; bu amacı yerine getirmek için çağdaş tasarım yöntemlerini uygulama becerisini kazanırlar.
16öğrenciler tarih, edebiyat,sosyoloji, arkeoloji, felsefe, sanat tarihi, biyoloji gibi bölüm dışı dersler ile kimya biliminin diğer alanlardaki sorumluluklarını öğrenirler.
17öğreciler bölüm dışında isteğe bağlı olarak dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitlerini geliştiriler.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
KIM 101 GENEL KİMYA - I 6+0 7 Zorunlu
KIM 103 GENEL KİMYA LABORATUARI - I 0+4 2 Zorunlu
KIM 129 LABOR. TEK.VE GÜVENLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
FIZ 113 GENEL FİZİK - I 4+0 6 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 6 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
KIM 102 GENEL KİMYA - II 6+0 7 Zorunlu
KIM 116 KİMYACILAR İÇİN MATEMATİK 2+0 3 Zorunlu
KIM 104 GENEL KİMYA LABORATUARI - II 0+4 2 Zorunlu
FIZ 114 GENEL FİZİK - II 4+0 6 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 6 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 201 ANALİTİK KİMYA - I 4+0 7 Zorunlu
KIM 203 ORGANİK KİMYA - I 4+0 7 Zorunlu
KIM 205 ANORGANİK KİMYA - I 4+0 7 Zorunlu
KIM 209 ANALİTİK KİMYA LABORATUARI - I 0+4 3 Zorunlu
KIM 217 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ 2+2 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 1 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 202 ANALİTİK KİMYA - II 4+0 7 Zorunlu
KIM 204 ORGANİK KİMYA - II 4+0 7 Zorunlu
KIM 206 ANORGANİK KİMYA - II 4+0 7 Zorunlu
KIM 210 ANALİTİK KİMYA LABORATUARI - II 0+4 2 Zorunlu
KIM 213 FİZİKOKİMYAYA GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 2 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 325 FİZİKOKİMYA - I 4+0 7 Zorunlu
KIM 327 ORGANİK KİMYA LABORATUARI - I 0+4 3 Zorunlu
KIM 347 ALETLİ ANALİZ 4+0 7 Zorunlu
KIM 310 FİZİKOKİMYA LABORATUARI - I 0+4 2,5 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 336 FİZİKOKİMYA - II 4+0 7 Zorunlu
KIM 338 ORGANİK KİMYA LABORATUARI - II 0+4 2 Zorunlu
KIM 329 KOORDİNASYON KİMYASI 2+0 3 Zorunlu
KIM 301 ORGANİK REAK. MEKANİZMALARI 2+0 3 Zorunlu
KIM 309 ANORGANİK KİMYA LABORATUARI - I 0+4 2,5 Zorunlu
KIM 407 FİZİKOKİMYA LABORATUARI - II 0+4 2 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 401 BİYOKİMYA - I 2+0 3 Zorunlu
KIM 403 ENDÜSTRİYEL KİMYA - I 2+0 3 Zorunlu
KIM 451 ALETLİ ANALİZ LABORATUARI 0+4 3 Zorunlu
KIM 453 FİZİKOKİMYA - III 2+0 3 Zorunlu
KIM 314 ANORGANİK KİMYA LABORATUARI - II 0+4 2 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 402 BİYOKİMYA - II 2+0 3 Zorunlu
KIM 404 ENDÜSTRİYEL KİMYA - II 2+0 3 Zorunlu
KIM 408 BİYOKİMYA LABORATUARI 0+4 3 Zorunlu
KIM 462 ENDÜSTRİYEL KİMYA LAB 0+4 3 Zorunlu
KIM 400 STAJ 0+0 5 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-4 2+0 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-4 2+0 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-4 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ALETLİ ANALİZZ* **   ** **     
ALETLİ ANALİZ LABORATUARIZ*  * * *  *      
ANALİTİK KİMYA - IZ* ** *     *     
ANALİTİK KİMYA - IIZ*   ***   **     
ANALİTİK KİMYA LABORATUARI - IZ* ****    **     
ANALİTİK KİMYA LABORATUARI - IIZ*  * *  * *      
ANORGANİK KİMYA - IZ *   *          
ANORGANİK KİMYA - IIZ  *  **          
ANORGANİK KİMYA LABORATUARI - IZ* ****    *      
ANORGANİK KİMYA LABORATUARI - IIZ* ****    *      
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                 
BİYOKİMYA - IZ* **  *          
BİYOKİMYA - IIZ *           
BİYOKİMYA LABORATUARIZ******    **     
ENDÜSTRİYEL KİMYA - IZ **             
ENDÜSTRİYEL KİMYA - IIZ* ***            
ENDÜSTRİYEL KİMYA LABZ****** *  *      
FİZİKOKİMYA - IZ* **  *   **     
FİZİKOKİMYA - IIZ********* **     
FİZİKOKİMYA - IIIZ*   **   *      
FİZİKOKİMYA LABORATUARI - IZ*******   **     
FİZİKOKİMYA LABORATUARI - IIZ* * *     *      
FİZİKOKİMYAYA GİRİŞZ* *        *     
GENEL FİZİK - IZ**** ***  *** ** 
GENEL FİZİK - IIZ*********  **  * 
GENEL KİMYA - IZ******    *      
GENEL KİMYA - IIZ* ****    *      
GENEL KİMYA LABORATUARI - IZ*   ** *  *      
GENEL KİMYA LABORATUARI - IIZ*   ** *  *      
GENEL MATEMATİK - IZ   * * **  ** ** 
GENEL MATEMATİK - IIZ   * ****  ** ** 
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ          * *    
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ          * *    
KARİYER PLANLAMAZ  **   **        
KİMYACILAR İÇİN MATEMATİKZ* *        *     
KOORDİNASYON KİMYASIZ* ** *    **     
LABOR. TEK.VE GÜVENLİĞİZ*****     *      
ORGANİK KİMYA - IZ***********      
ORGANİK KİMYA - IIZ********* *      
ORGANİK KİMYA LABORATUARI - IZ**    *  *      
ORGANİK KİMYA LABORATUARI - IIZ***  * *  *      
ORGANİK REAK. MEKANİZMALARIZ**** * *  *      
STAJZ************     
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİZ **  ***        
TÜRK DİLİ - IZ                 
TÜRK DİLİ - IIZ                 
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
AKADEMİK TÜRKÇE - IS                 
AKADEMİK TÜRKÇE - IIS                 
ALMANCA - IS * *** ***  **** 
ALMANCA - IIS   *         *** 
AMETALLER KİMYASIS****             
ANALİTİK BİYOKİMYAS*  *      *      
ANORGANİK MALZEMELERS*****            
ANORGANİK YAPI ANALİZİNE GİRİŞS******           
AROMATİK BİLEŞİKLERS**  * *  *      
ATLETİZMS                *
AYIRMA TEKNİKLERİS** *     *       
BEDEN EĞİTİMİ IS                *
BEDEN EĞİTİMİ IIS                *
BESİN KİMYASIS* *   *   *      
BİLİM TARİHİS***              
BİREYSEL ÇALGIS                *
BİTİRME TEZİ - IS                 
BİTİRME TEZİ - IIS* ***  ** *      
BİYOAKTİF ORGANİK BİLEŞİKLERS***  *  *        
BİYOANORGANİK KİMYAS***       *      
BİYOLOJİK MEMBRANLAR VE FONKSİYONLARIS****             
BİYOSENSÖRLERE GİRİŞS*****            
BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞS* *** *          
BOYAR MADDELERS* ****    *      
CANLILAR ARASI İLETİŞİMS          * ** 
ÇEKİRDEK KİM. VE RADYOAK.S*****            
ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİS****             
ÇEVRE KİMYASIS* *              
DOĞA VE ÇEVRES***     ***  
DOĞA, FİZİK VE GÖKYÜZÜS           *   * 
DOĞADAKİ GEOMETRİS                 
DÜNYAYI DEĞİŞTİREN MATEMATİKÇİLERS                 
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS                 
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES                 
EĞİTİME GİRİŞS                 
ELEKTROANALİTİK KİMYAS*  *      *      
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİS*  *      *      
ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARIS  ** **    ** ** 
ENZİMOLOJİS*****            
ESER ELEMENT ANALİZİS****             
EVCİL HAYVANLARS** ***     * ** 
FİZİK VE TEKNOLOJİS **** *  * ** ** 
FİZİKTE TEMEL KAVRAMLARS      *    ** ** 
FOTORAFÇILIKS                *
FRANSIZCA - IS             *** 
FRANSIZCA - IIS   *         *** 
GİZEMLİ SAYILARS                 
HAYATIMIZDAKİ MATEMATİKS                 
HETEROSİKLİK BİLEŞİKLERS**      *      
HÜCRE VE YAŞAMS****      *  
IŞIĞIN DOĞASIS  **   *  *    * 
İLAÇ KİMYASIS               
İLAÇ METABOLİZMASIS****             
İNGİLİZCE - IS                 
İNGİLİZCE - IIS                 
JİMNASTİKS                *
KALİTATİF ORGANİK KİMYAS**   **         
KATALİZ VE ADSORPİSYONS* *       *      
KATI HAL KİMYASIS *******         
KİMYADA BİLGİSAYAR UYG.S  *     *        
KİMYASAL ANALİZDE ÖRNEKLEME VE ÖN İŞLEMLERS                 
KİMYASAL KİNETİKS* ** **          
KİMYASAL TERMODİNAMİKS  **  *          
KORO (TÜRK HALK MÜZİĞİ)S                *
KORO (TÜRK SANAT MÜZİĞİ)S                *
KROMATOĞRAFİK YÖNTEMLERS*      *  *      
KUANTUM KİMYASINA GİRİŞS      * *  *     
MATEMATİK VE TEKNOLOJİS                 
MATEMATİK VE SANATS                 
MESLEKİ YABANCI DİL - I (İNGİLİZCE)S* ** **  ***     
MESLEKİ YABANCI DİL - II (İNGİLİZCE)S* ** **  ***     
METAL KİMYASIS **        *     
MÜZİK IS                *
MÜZİK IIS                *
ORGANİK SENTEZ TASARIMIS**        *      
ORGANİK YAPISAL ANALİZS   * *    *      
ORGANOMETALİK KİMYAS* ** **   **     
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS                 
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS                 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS                 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS                 
POLİMER KİMYASIS   *  **         
POPÜLER BİYOLOJİS**** *    ***    
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS                 
RESİM IS              * *
RESİM IIS                *
SAĞLIK FİZİĞİS*  ** **  *** ** 
SINIF YÖNETİMİS                 
STEREOKİMYAS              
STOKİYOMETRİS** * **    *     
SU KİMYASIS***       *      
ŞİFALI BİTKİLERS****  * *  
TEKSTİL KİMYASIS***              
TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIMIS * * *  *    **  
TENİSS                *
TERMİK ANALİZ YÖNTEMLERİS********  **     
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS  ** *    *      
UYGULAMALI BİLGİSAYAR KULLANIMIS** * *        * *
VOLEYBOLS                *
YARATICI DRAMAS                *
YÜZEY ANALİZ YÖNTEMLERİS * *  *          
YÜZEY VE KOLLOİD KİMYASIS********* **     
YÜZMES                *
ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİS***      **      
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi