411 HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

GENEL BİLGİLER
2011 yılında İletişim Fakültesi’nin kurulması ile birlikte ortaya ÇIKAN Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ilk öğrencilerini 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında almış ve eğitim-öğretime bu şekilde başlamıştır.

Amaçlar
Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü olarak amacımız, bir iletişimci kimliğinde olması gereken karakteristik, mesleki ve bireysel iletişim becerilerine sahip, ülkesinde ve dünyada gelişen olaylara karşı duyarlı, dünyaya ve kendisine eleştirel düzlemde bakabilen, sorgulayıcı, her türlü örgütteki iletişim sorunlarını çözebilen, edindiği bilgilere ve çok yönlü düşünce becerisine göre stratejik planlamalar yapabilen, yaratıcı ve farklı iletişim çalışmaları üretebilen, toplumun ve mesleğin sahip olduğu etik değerlere saygılı, mesleğini keyif alarak yapabilecek profesyonel iletişimciler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Merkezi sınavdan gerekli puanı alarak merkezi atama ile yerleştirilmiş olmak programa başlamak için yeterlidir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak ve Pamukkale Üniversitesi lisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalama gerekliliğini sağlayarak tamamlamak zorundadırlar.

İstihdam Olanakları
Bu programdan mezun olanlar kamu ve özel sektörde iletişim, medya, halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, kurumsal iletişim vb. alanlarda halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı olarak görev yapabilmektedir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak ve Pamukkale Üniversitesi lisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalama gerekliliğini sağlayarak tamamlamak zorundadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. ALİ SOYLU+90 258 296 7516 asoylu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. OSMAN ÇALIŞKAN  osmancaliskan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1İletişim, işletme, pazarlama/pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, felsefe, ekonomi, siyaset bilimi, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma, girişimcilik, inovasyon, sanat, kültürel çalışmalar vb. alanlardaki bilgileri halkla ilişkiler ve tanıtım disiplinine uygular.
2Halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini ile ilgili süreçleri araştırır, planlar, uygular ve denetler.
3Halkla ilişkiler ve tanıtım disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini anlar ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurar.
4Araştırma yöntemlerine, nitel ve nicel araştırmalara yönelik kuramsal bilgisine dayanarak araştırma süreçlerini planlar ve uygular.
5Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarına ilişkin kuramsal bilgileri kampanya süreçlerine aktarır, kampanya hazırlar.
6Halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmalarının temel basamaklarına ilişkin araştırma, ölçme-değerlendirme süreçlerini oluşturur.
7Halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları ortamlarına ve uygulamalarına yönelik teknik bilgi, beceri ve deneyim elde eder.
8Kişilerarası iletişim ve kurumsal iletişim sorunlarını belirler, tanımlar, analiz eder, soruna yönelik uygun ve etkili iletişim çalışmalarını planlayarak uygular, temel iletişim becerilerini etkili şekilde kullanır.
9Halkla ilişkiler ve diğer iletişim alanlarıyla ilgili mesleki etik ilkelerinin farkındadır, mesleki sorumluluk bilincine sahiptir ve eleştirel düşünür.
10Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar.
11Reklamcılık ile ilgili temel süreçleri planlayabilir, reklam ortamlarına hakimdir ve onları etkili şekilde kullanabilir, yaratıcılık temelinde çeşitli ortamlarda reklam uygulaması yapabilir.
12Tüm iletişim alanlarına yönelik çalışmalarda bireysel ya da takım çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını yerine getirir.
13İş yaşamı dinamikleri çerçevesinde karar verebilir, fikirlerini açık bir biçimde ifade edebilir, duygularını yönetebilir, karşılaşılan sorunları çözebilir, topluluk önünde sunum yapabilir, etkinlik yönetebilir.
14Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları, tasarım, bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgiye sahip olur ve mesleki çalışmalarda etkin biçimde kullanabilir.
15Alanın gerektirdiği düzeyde literatürü takip edebilecek ve diğer ülkelerdeki meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. Türkçeyi gramer ve yazım kurallarına uygun şekilde kullanır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Grup 66Bu teknik, sınıfta oluşturulan altışar kişilik gruplar üzerinde öğrencinin dikkatinin odaklanmasında, ilgilerini çekmek için bir sorun ya da kavramın tanıtıldığı tekniktir. Adını, 6 dakikada verilen bir konuyu, 6 kişilik bir grubun tartışmasından almıştır. Grup sayısı sınıfın mevcuduna göre değişebilir. Gruplar bir dakika içinde bir lider ve sekreter seçerler. Bir dakikanın sonunda, tartışılacak sorun özetlenerek sunulur ve bu zamanla sınırlandırılır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için 6 dakika verilir. Etkinliğin en önemli özelliği, öğrencilerin tartıştıkları konuyu özetleme becerilerini kılavuzlamayı hedeflemesi gereğidir.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BİLGİKuramsal Olgusal 07
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
HIT 111 GENEL İŞLETME 2+0 4 Zorunlu
HIT 101 İLETİŞİME GİRİŞ 2+0 4 Zorunlu
SBO 113 SOSYOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
ISLE 333 PAZARLAMA İLKELERİ 3+0 3 Zorunlu
HIT 106 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 2+1 4 Zorunlu
PSK 279 PSİKOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
HIT 102 İLETİŞİM KURAMLARI 2+0 5 Zorunlu
HIT 103 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ 2+0 4 Zorunlu
HIT 209 SİYASET BİLİMİ 2+0 4 Zorunlu
ISLE 214 YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEORİLERİ 3+0 3 Zorunlu
SBY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 2+0 4 Zorunlu
HIT 104 PAZARLAMA İLETİŞİMİ 3+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HIT 201 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 3+0 5 Zorunlu
HIT 203 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 3+0 5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 5 Zorunlu
- Seçmeli 1 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+0 5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Ders 1 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Ders 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HIT 202 HALKLA İLİŞKİLERDE TEORİ VE UYGULAMALAR 3+0 5 Zorunlu
HIT 224 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - I 3+0 5 Zorunlu
HIT 226 REKLAM YÖNETİMİ 2+1 5 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Ders 2 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Ders 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HIT 303 İKNA EDİCİ İLETİŞİM 3+0 5 Zorunlu
HIT 325 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - II 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli 3 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+0 5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3 5+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HIT 302 KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
ISLE 410 STRATEJİK YÖNETİM 3+0 5 Zorunlu
HIT 301 İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI 3+0 5 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Ders 4 5+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 4 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 4 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Ders 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HIT 401 REKLAM KAMPANYA TASARIMI 3+3 10 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Ders 5 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 5 4+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 5 4+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 5 4+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Ders 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HIT 402 HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYA TASARIMI 3+3 10 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Ders 6 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 6 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 6 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli 6 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Ders 6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ               
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ               
GENEL İŞLETMEZ* *    * *     
HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYA TASARIMIZ*** ****** **  
HALKLA İLİŞKİLERDE TEORİ VE UYGULAMALARZ********** *** 
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞZ*************  
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ               
İKNA EDİCİ İLETİŞİMZ* *    *       
İLETİŞİM ARAŞTIRMALARIZ***  *  *  * * 
İLETİŞİM KURAMLARIZ*** *     *    
İLETİŞİM SOSYOLOJİSİZ* *      *     
İLETİŞİME GİRİŞZ*** ********* *
KARİYER PLANLAMAZ               
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİZ***   ***  **  
PAZARLAMA İLETİŞİMİZ* *        *   
PAZARLAMA İLKELERİZ* *      *     
PSİKOLOJİZ               
REKLAM KAMPANYA TASARIMIZ* * * *** ***  
REKLAM YÖNETİMİZ   **     **   
REKLAMCILIĞA GİRİŞZ   **  *  ***  
SİYASET BİLİMİZ* *      *     
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - IZ   * * *  *    
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - IIZ*  * *       * 
SOSYOLOJİZ*** * ** ****  
STRATEJİK YÖNETİMZ               
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİZ               
TÜRK DİLİ - IZ               
TÜRK DİLİ - IIZ               
YÖNETİM VE ORGANİZASYON TEORİLERİZ* *      *     
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ALGI PSİKOLOJİSİS*              
ANTİK MİTOLOJİS               
BİLGİSAYAR DESTEKLİ GRAFİK TASARIMIS*            * 
DEĞİŞİM SOSYOLOJİSİS*              
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİS               
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS               
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES               
EĞİTİME GİRİŞS               
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES*       *      
ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMIS*     *   *  * 
ETKİNLİK YÖNETİMİS***  ** *   *  
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS    * *   *  * 
GENEL FELSEFES* *            
GİRİŞİMCİLİKS* *     *   *  
GÖRSEL KÜLTÜRS               
GÖRSEL OKURYAZARLIĞA GİRİŞS               
GÖSTERGEBİLİM VE GÖRSEL ÇÖZÜMLEMES*          *   
GRAFİK TASARIMS*    **      * 
GÜNCEL OLAYLAR SOSYOLOJİSİS               
GÜNDEM YÖNETİMİS***  ** *  *   
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS*           *  
HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI VE ÖRNEK OLAY ANALİZİS*** ****** **  
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞIS*** ***** *    
HALKLA İLİŞKİLERDE ORTAM VE ARAÇLARS***  ** * ***  
HİZMET PAZARLAMASIS               
İLERİ İNGİLİZCE - IS              *
İLERİ İNGİLİZCE - IIS              *
İLETİŞİM ETİĞİS*       *      
İLETİŞİM TARİHİS*              
İLETİŞİM VE ELEŞTİREL DÜŞÜNCES* *    ***     
İNGİLİZCE - IS               
İNGİLİZCE - IIS               
İNGİLİZCE OKUMA KONUŞMA IS              *
İNGİLİZCE OKUMA KONUŞMA IIS*             *
İNOVASYON VE YENİLİKÇİLİKS* *            
İNTERNET REKLAMCILIĞIS* * *     *  * 
İNTERNETTE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARIS*** * * *   ** 
KAMU DİPLOMASİSİ VE LOBİCİLİKS***  **  *     
KAMU VE ÖZEL KURULUŞLARDA HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1S***  ***** *   
KAMU VE ÖZEL KURULUŞLARDA HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 2S*** ****** *   
KAMUOYU ARAŞTIRMALARIS**** * *     * 
KENT VE SİNEMAS*              
KİŞİLERARASI İLETİŞİMS       *       
KRİZ İLETİŞİMİS***  ***** *   
KÜLTÜR SOSYOLOJİSİS               
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMS* *    * *     
KÜRESELLEŞME VE İLETİŞİMS               
MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİS*** *     *    
MEDYA KÜLTÜR TOPLUMS* *   *  *     
MEDYA OKUR YAZARLIĞIS* *    **      
MEDYA PLANLAMASIS* * *** * *  * 
MEDYA PSİKOLOJİSİS*              
MESLEKİ İNGİLİZCE - IS*             *
MESLEKİ İNGİLİZCE - IIS* *           *
MULTİMEDYA REKLAM VE GRAFİK TASARIMIS* * * * * *  * 
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS*  *   *  * *  
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS*  *           
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS               
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS               
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS               
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS               
POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYAS               
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS               
REKLAM AJANSLARINDA ORGANİZASYON VE YÖNETİMS* * *     *    
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞIS*         *  * 
REKLAM KAMPANYALARI VE ANALİZİS* * *   * *    
REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES******  * *  * 
REKLAM YAZARLIĞIS* * *     *    
REKLAMCILIKTA ÖRNEK UYGULAMALARS               
REKLAMDA YARATICILIKS* * *     *    
SANAT VE ESTETİKS* *           
SINIF YÖNETİMİS               
SİVİL TOPLUM VE HALKLA İLİŞKİLERS***  **  *     
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİS* *      *     
SİYASAL İKNA VE ARGÜMANTASYONS **  ***       
SİYASAL İLETİŞİMS* *     *      
SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYA ANALİZİS*   *          
SİYASİ TARİHS* *            
SOSYAL ANTROPOLOJİYE GİRİŞS* *    *       
SOSYAL HAREKETLER SOSYOLOJİSİS*              
SOSYAL KAMPANYALARS*** **  *      
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALARS* *   *   *  * 
SOSYAL PSİKOLOJİS       **  **  
TASARIM VE ANİMASYONS               
TEMEL FOTOĞRAFÇILIKS          *  * 
TEMEL KOÇLUK BECERİLERİS               
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS               
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS* *    **  * * 
TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYAS               
TOPLUMSAL YAPI DÖNÜŞÜMLERİS*              
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS               
TÜKETİM KÜLTÜRÜS               
TÜRKÇE VE YENİ MEDYAS               
TV REKLAMCILIĞIS* * *     **   
ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLERS **  **  *     
WEB TASARIMIS* *          * 
YARATICI DRAMAS* *     *      
YARATICI DÜŞÜNME VE KONUŞMAS* *    *   *   
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS*   * *   *    
YENİ PAZARLAMA YAKLAŞIMLARIS               
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS*              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi