186 BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Biyomedikal Mühendisliği; biyolojik sistemleri anlamak, modifiye etmek veya kontrol etmek amacıyla mühendisliğin prensiplerinden faydalanan interdisipliner bir alandır.

Amaçlar
Biyomedikal mühendisliği çalışmalarının amacı, öğrencileri biyolojik (yani insan ve hayvan) sistemleri anlamak, değiştirmek veya kontrol etmek için elektrik, kimyasal, optik, mekanik, hesaplamalı ve diğer mühendislik ilkelerindeki bilgilerini uygulayacak şekilde yetiştirmektir. Ayrıca, mühendisleri çeşitli ortamlarda problem çözücü, teknik girişimci ve araştırmacı olarak yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Üniversite Sınavında MF-4 Puanı, İlgili Önlisans Programlarından DGS İle Geçiş, Merkezi Yatay Geçiş, Yatay Geçiş.

Mezuniyet Koşulları
Program müfredatına uygun olarak düzenlenen öğrenci kataloglarında yer alan zorunlu dersleri, seçmeli dersleri, toplam 40 iş günü stajını, bir dönem işyeri eğitimini başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen mezuniyet şartlarını sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Üniversiteler, araştırma ve geliştirme enstitüleri, hastaneler, biyomedikal cihaz üreten firmalar, biyomedikal cihazların bakımı, onarımı ve geliştirmesini yapan firmalar.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Biyomedikal Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Program müfredatına uygun olarak düzenlenen öğrenci kataloglarında yer alan zorunlu dersleri, seçmeli dersleri, toplam 40 iş günü stajını, bir dönem işyeri eğitimini başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen mezuniyet şartlarını sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. SEVİLAY ÇETİN  scetin@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ŞÜKRÜ GÖKHAN ELÇİ  gelci@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli altyapı ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi.
2Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.
3Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi.
5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi.
7Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi.
8Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi.
9Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci.
10Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
11İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci.
12Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi.
13Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi.
14Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 101 BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
BMM 115 TIBBİ BİYOLOJİ 3+0 3 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 4 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 2 Zorunlu
KIM 111 GENEL KİMYA - I 3+0 3 Zorunlu
KIM 119 GENEL KİMYA LABORATUVARI - I 0+2 2 Zorunlu
MAIM 111 TEKNİK RESİM 2+1 3 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 4 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 2 Zorunlu
KIM 112 GENEL KİMYA - II 3+0 3 Zorunlu
KIM 120 GENEL KİMYA LABORATUVARI - II 0+2 2 Zorunlu
MAIM 104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM 2+1 3 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
MAT 237 LİNEER CEBİR 3+0 4 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 203 BİYOFİZİK 3+0 3 Zorunlu
BMM 229 BİYOTEKNOLOJİ 3+0 3 Zorunlu
BMM 231 DEVRE ANALİZİ 3+0 4 Zorunlu
BMM 233 DEVRE ANALİZİ LABORATUVARI 0+2 1,5 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 4 Zorunlu
MBM 219 MALZEME BİLGİSİ 3+0 4 Zorunlu
MAIM 211 MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ 3+0 4 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
BMM 111 ANATOMİ 2+0 2 Zorunlu
BMM 122 BİYOKİMYA 4+0 3 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 220 BİYOMEKANİK 3+0 4 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 4 Zorunlu
BMM 230 ELEKTRONİK DEVRELER-I 3+0 4 Zorunlu
BMM 232 ELEKTRONİK DEVRELER LABORATUVARI 0+2 1,5 Zorunlu
BMM 234 SAYISAL MANTIK TASARIMI 2+0 2,5 Zorunlu
BMM 236 SAYISAL MANTIK TASARIMI LABORATUVARI 0+2 1,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
BMM 387 DOKU MÜHENDİSLİĞİ VE REJENERATİF TIP 3+0 5 Zorunlu
BMM 202 FİZYOLOJİK SİSTEMLER 3+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 315 BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜLEME 4+0 5 Zorunlu
EEEN 343 SİNYALLER VE SİSTEMLER 3+2 5 Zorunlu
BMM 210 RADYASYON FİZİĞİ 2+0 3 Zorunlu
BMM 329 ELEKTRONİK DEVRELER II 3+0 3 Zorunlu
BMM 331 TIBBİ CİHAZLARDA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KURULMASI 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli -I- 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -I- 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -I- 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli -I-
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 308 BİYOSENSÖRLER 3+0 3 Zorunlu
BMM 312 BİYOMALZEMELER 3+0 3 Zorunlu
BMM 316 BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON 3+1 3 Zorunlu
BMM 346 GÖRÜNTÜ İŞLEME 2+2 4 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
EEEN 493 MİKRODENETLEYİCİLER 3+0 3 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli -II- 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -II- 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -II- 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli -II-
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 400 BİYOMEDİKAL STAJI 0+5 6 Zorunlu
ISME 400 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 24 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMM 402 MEZUNİYET TEZİ 1+1 3 Zorunlu
BMM 223 TIBBİ CİHAZ YASAL DÜZENLEMELERİ VE SÜREÇLER 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -III- 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -III- 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli -III- 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-1
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Teknik Seçmeli-1
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli -III-
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ANATOMİZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM Z**************
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ**************
BİYOFİZİKZ**************
BİYOKİMYAZ              
BİYOMALZEMELERZ**************
BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYONZ**************
BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜLEMEZ**************
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ**************
BİYOMEDİKAL STAJIZ**************
BİYOMEKANİKZ**************
BİYOSENSÖRLERZ**************
BİYOTEKNOLOJİZ**************
DEVRE ANALİZİZ******** **   
DEVRE ANALİZİ LABORATUVARIZ*******  *    
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ**************
DOKU MÜHENDİSLİĞİ VE REJENERATİF TIPZ              
ELEKTRONİK DEVRELER IIZ              
ELEKTRONİK DEVRELER LABORATUVARIZ*******  *    
ELEKTRONİK DEVRELER-IZ*********    
FİZİK LABORATUARI - IZ**  * ** *    
FİZİK LABORATUARI - IIZ**    ** *    
FİZYOLOJİK SİSTEMLERZ              
GENEL FİZİK - IZ**************
GENEL FİZİK - IIZ**  ***  *    
GENEL KİMYA - IZ******* ******
GENEL KİMYA - IIZ**************
GENEL KİMYA LABORATUVARI - IZ******* ******
GENEL KİMYA LABORATUVARI - IIZ******* ******
GENEL MATEMATİK - IZ**************
GENEL MATEMATİK - IIZ**************
GÖRÜNTÜ İŞLEMEZ              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ              
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
LİNEER CEBİRZ**************
MALZEME BİLGİSİZ**************
MEZUNİYET TEZİZ**************
MİKRODENETLEYİCİLERZ**************
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİZ****    ******
RADYASYON FİZİĞİZ**      ****  
SAYISAL MANTIK TASARIMIZ******** **   
SAYISAL MANTIK TASARIMI LABORATUVARIZ*******  *    
SİNYALLER VE SİSTEMLERZ**************
TEKNİK RESİMZ**************
TIBBİ BİYOLOJİZ**************
TIBBİ CİHAZ YASAL DÜZENLEMELERİ VE SÜREÇLERZ              
TIBBİ CİHAZLARDA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KURULMASIZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
UYGULAMALI MATEMATİKZ**************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
BEYİN ARAYÜZÜ UYGULAMALARIS              
ADLİ KİMYAS              
AKADEMİK TÜRKÇES              
AKILLI BİYOMALZEMELERS**************
ALMANCA - IS**************
ALMANCA - IIS**************
ARKEOMETALURJİS              
BAKIM TEKNOLOJİSİS              
BEDEN EĞİTİMİ - IS**************
BEDEN EĞİTİMİ - IIS**************
BİLEŞİKLERİN STEREOKİMYASIS**************
BİLGİSAYAR BİLİMLERİ İÇİN AYRIK YAPILARS              
BİLGİSAYAR BİLİMLERİNDE YENİ TEKNİKLERS              
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NÜMERİK ANALİZS              
BİLGİSAYAR MİMARİSİS              
BİLİM TARİHİS**************
BİYOAKIŞKAN MEKANİĞİ S              
BİYOANALİTİK İŞLEMLERS**************
BİYOİNFORMATİGE GİRİŞS**************
BİYOİNORGANİK KİMYAS**************
BİYOİSTATİSTİK S              
BİYOLOJİK KÜTLE SPEKTOMETRİSİNE GİRİŞS              
BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYONDA HİJYEN UYGULAMALARIS              
BİYOMEDİKAL MODELLEME VE SİMÜLASYONS              
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNDE İMALAT YÖNTEMLERİS              
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNDE MİKROBİYOLOJİ UYGULAMALARIS              
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNDE ROBOTİK VE BİYOMEKANİK UYGULAMALARS              
BİYOMEDİKAL TEKSTİLLERS              
BİYOMOLEKÜLLERE GİRİŞS**************
BİYOPOLİMERLERS**************
BİYOUYUMLULUKS**************
DC-DC DÖNÜŞTÜRÜCÜLERİN ANALİZİS              
DEVRE SENTEZİS              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS              
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES              
EĞİTİME GİRİŞS              
ENDÜSTRIYEL HIZLI PROTOTIPLEME TEKNIKLERIS**************
ENDÜSTRİYEL MAKİNE TASARIM TEKNİKLERİS**************
ENERJİ KULLANIMINDA VERİMLİLİKS              
ENERJİ VE ÇEVRES              
ETİK VE MÜHENDİSLİK MESLEK İLKELERİS              
ETKİLİ İLETİŞİMS**************
FABRİKA ORGANİZASYONUS              
FARMASÖTİK MÜHENDİSLİK TEKNOLOJİLERİS**************
FARMASÖTİK YARDIMCI MADDELERS**************
FOTOGRAFÇILIKS     *      **
FOTONİK YAPILARS              
FRANSIZCA - IS**************
FRANSIZCA - IIS**************
GEN MÜHENDİSLİĞİS              
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR (GDO) VE BİYOGÜVENLİKS**************
GENETİKS              
GİRİŞİMCİLİKS**************
GÜÇ ELEKTRONİĞİS**********    
GÜÇ ELEKTRONİĞİNDE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARIS**********    
GÜNCEL OLAYLAR SOSYOLOJİSİS              
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS            **
HIZLI TESPİT SİSTEMLERİS              
HÜCRE VE MOLEKÜLER BİYOLOJİS**************
HÜCRE VE SİNYAL İLETİM MEKANİZMALARIS              
İLK YARDIMS              
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS      *  *  **
İŞ HUKUKUS*    **  ** * 
İŞLETİM SİSTEMLERİS              
İŞLETME YÖNETİMİS              
KİMYADA AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA TEKNİKLERİS**************
KLİNİK MÜHENDİSLİĞİS              
KOMPOZİT MALZEME TEKNOLOJİSİS**************
KOMPOZİT MALZEME ÜRETİM YÖNTEMLERİS******* ******
KONTROLLÜ İLAÇ SALIM SİSTEMLERİ S              
MAKİNE ÖĞRENMESİ S              
MALZEME ANALİZ VE KARAKTERİZASYON YÖNTEMLERİS              
MANYETİK MALZEMELERS*****      *  
MEDİKAL SAĞLIK FİZİĞİS***** **  *  *
MESLEKI INGILIZCES              
MİKROBİYOLOJİS**************
MİKRODENETLEYİCİ UYGULAMALARIS              
MODELLEME VE SİMÜLASYON S**************
MODERN FİNANSMAN YÖNTEMLERİS              
MOTORLU TAŞITLARS**************
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİS              
MÜZİK - IS              
MÜZİK - IIS              
NANOMALZEMELERS*****   *  ** 
NANOTIPS              
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMAS              
NMR SPEKTROSKOPİSİS**************
NÖROMODULASYONS              
OLASILIK VE İSTATİSTİKS**************
OPTİK VE AKUSTİKS**************
OPTİMİZASYON TEKNİKLERİS              
ORGANİK KİMYAS**************
ORTEZ-PROTEZS              
ORTOPEDİK BİYOMATERYALLERS              
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS              
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS              
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS              
PAZARLAMA İLKELERİS     ** **  **
PLANLAMA VE PROJE YÖNETİMİS**************
RADYASYON GÜVENLİĞİS              
RADYASYON UYGULAMALARI VE NÜKLEER TEKNİKLERS              
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS              
RESİM - IS              
RESİM - IIS              
SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME BİYOKİMYASIS              
SALGINLARDA BİYOMEDİKAL MUHENDİSLİĞİ UYGULAMALARIS              
SANAT TARİHİNE GİRİŞ - IS              
SAYISAL ANALİZS              
SAYISAL İŞARET İŞLEMES              
SENTETİK BİYOLOJİS* ** ****  ** 
SINIF YÖNETİMİS              
SONLU ELEMANLAR METODU UYGULAMALARIS**************
STATİKS              
ŞEKIL BELLEKLI MALZEMELERS              
TAŞIT VE PERFORMANSS**************
TEKNOLOJİ TARİHİS**************
TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİS              
TEMEL MUHASEBES* *  * * **   
TEMEL TIBBİ TERMİNOLOJİS**************
TIBBİ CİHAZ TEKNOLOJİSİS              
TIBBİ CİHAZLARDA AR-GE VE FİKRİ MÜLKİYET UYGULAMALARIS              
TIBBİ CİHAZLARDA TEST KONTROL VE KALİBRASYONS              
TIP ELEKTRONİĞİS              
TIPTA YAPAY ZEKA UYGULAMALARIS              
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS              
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS              
ÜRETİM PLANLAMASIS              
VERİTABANI YÖNETİMİ VE MODELLEMESİS              
VETERİNER HEKİMLİĞİNDE BİYOMEDİKAL UYGULAMALARIS              
WEB TEKNOLOJİLERİS*********  ***
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi