251 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
1995 yılında eğitim öğretime başlamış olan tekstil mühendisliği bölümü lisans eğitimine gündüz öğretim programı ile devam etmektedir. 1995 yılından 2010 yılına kadar Türkçe olarak sürdürülen program, 2010-2011 eğitim öğretim yılından itibaren minimum %30 ingilizce içerik ile yürütülmektedir. Programa başlamadan önce gerekli İngilizce dil yeterliliği olmayan öğrenciler için iki sömestr ingilizce yabancı dil programı mevcuttur. Bölüm iki anabilim dalından oluşmaktadır. Tekstil Teknolojisi Anabilim Dalı: İplik Teknolojisi, Kumaş Teknolojisi, Konfeksiyon Teknolojisi, Tekstil Kalite Kontrol, Tekstil Makineleri ve Teknolojisi. Tekstil Bilimleri Anabilim Dalı: Tekstil Maddeleri, Tekstil Fiziği, Boya-Terbiye Teknolojisi.

Amaçlar
Tekstil mühendisliği programının amacı öğrencilerimizi mesleki ve teknik alanda bilgili tekstil mühendisliği mesleğinin evrensel gerekliliklerini yerine getirebilen mühendisler yetiştirmektir. Programda yer alan temel matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, temel tekstil mühendisliği dersleri ve ayrıca sosyal içerikli dersler ile etkin ve kapsamlı bir tekstil mühendisliği eğitim programının yürütülmesi hadeflenmektedir. Bölüm mezunlarımızın meslek hayatlarında karşılaşacakları problemlere yaklaşımları, tanımlamaları ve çözüm üretebilmeleri için tüm teknolojik ve modern mühendislik donanım ve bilgilerini kullanabilecek nitelikte yetişmeleri beklenmektedir. Ayrıca eğitim ve staj programlarımız öğrencilerimizin iletişim ve ekip çalışması yetekneklerinin gelişmesini, mesleki ve sosyal yaşamlarında etik kurallara saygılı bireyler olmalarını güçlendirecek şekilde planlanmıştır.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından yeterli puan almış olmaları gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Denizli bölgesel olarak dünyada önemli bir tekstil ve konfeksiyon üretim merkezidir. Programın mevcudiyeti bölgesel ve ulusal ve evrensel ölçekte yetişmiş insan gücü ihtiyacı, teknolojik araştırma geliştirme potansiyallerinin arttırılması için son derece önemli ve gereklidir. 2010 girişliler sonrası kataloglarındaki toplam kredi veya AKTS2nin en az %30'unu tamamlamak 2013 girişliler ve sonrasında en az 240 AKTS'yi tamamlamak ve en az 72 AKTS İngilizce dersi başarıyla tamamlamak

İstihdam Olanakları
Tekstil alanında faaliyet gösteren özel kuruluşlarda üretim, planlama ve pazarlama bölümlerinde görev alabilmektedirler. Bununla birlikte kamu kuruluşlarında uzman mühendis olarak istihdam edilebilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Tekstil Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Denizli bölgesel olarak dünyada önemli bir tekstil ve konfeksiyon üretim merkezidir. Programın mevcudiyeti bölgesel ve ulusal ve evrensel ölçekte yetişmiş insan gücü ihtiyacı, teknolojik araştırma geliştirme potansiyallerinin arttırılması için son derece önemli ve gereklidir. 2010 girişliler sonrası kataloglarındaki toplam kredi veya AKTS2nin en az %30'unu tamamlamak 2013 girişliler ve sonrasında en az 240 AKTS'yi tamamlamak ve en az 72 AKTS İngilizce dersi başarıyla tamamlamak

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. SEMA PALAMUTCU  spalamut@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. BUKET ARIK  barik@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi ALİ SERKAN SOYDAN  assoydan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, istatistik ve fen bilimleri (fizik, kimya) disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; çok değişkenli hesaplama, diferansiyel denklemler veya lineer cebir yoluyla ileri matematiği uygulayabilme becerisi
2Mekanik, mukavemet, malzeme ve termodinamik dallarında temel mühendislik bilgisi
3Tekstil mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
4Matematik, istatistik ve fen bilimleri (fizik, kimya) disiplinlerindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
5Tekstil mühendisliği disiplinindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
6Karmaşık tekstil mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
7Tekstil malzemeleri ve tekstil teknolojisi alanlarında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında (insan, malzeme, bilgi, teçhizat, enerji, ekonomi, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik olarak sorunlar, kısıtlar, koşullar ve boyutlarıyla), belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama veya geliştirme becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
8Tekstil mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
9Tekstil malzemelerinin özelliklerini ve üretim süreçlerindeki değişkenleri ölçebilme, kontrol edebilme ve teknik olarak yorumlayabilme becerisi
10Tekstil üretim sürecinde oluşan değişiklikleri ve bunların malzemelerin davranış özelliklerine etkilerini değerlendirebilme becerisi
11Elyaf, iplik, kumaş, terbiye ve konfeksiyon gibi temel teknolojik alanların en az birinde uygulamalı çalışma yapabilme becerisi
12Karmaşık tekstil mühendisliği problemlerinin veya tekstil mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
13Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
14Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; Türkçe dilinde etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
15En az bir yabancı dil bilgisi; yabancı bir dilde etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme
16Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
17Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;
18Tekstil mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
19Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
20Tekstil mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın tekstil mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; tekstil mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 101 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 2 Zorunlu
TENG 107 DOĞAL LİFLER 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
MENG 213 MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ 2+0 1,5 Zorunlu
KIM 124 ORGANİK KİMYA 2+0 4,5 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 6 Zorunlu
TENG 525 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI 1+2 1 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 3 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 3 Zorunlu
KIM 117 GENEL KİMYA 3+0 2,5 Zorunlu
KIM 135 GENEL KİMYA LABORATUARI 0+2 3 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1 4+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 104 TEKSTİL KİMYASI 2+0 5 Zorunlu
TENG 108 KİMYASAL LİFLER 2+0 4 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 3 Zorunlu
MENG 108 TEKNİK RESİM 1+2 2,5 Zorunlu
IENG 104 MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİ 2+0 2 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 6 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 3 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 3 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2 4+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 317 MUKAVEMET 3+0 4 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 6 Zorunlu
MENG 319 MALZEME BİLGİSİ 2+0 3 Zorunlu
TENG 215 GENEL İPLİK TEKNOLOJİSİ 2+0 4 Zorunlu
TENG 219 GENEL DOKUMA TEKNOLOJİSİ 2+2 4 Zorunlu
TENG 221 GENEL ÖRME TEKNOLOJİSİ 2+2 5 Zorunlu
TENG 224 TEKSTİL TERBİYESİNE GİRİŞ 2+2 4 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 200 STAJ - I 0+0 2,5 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 9 Zorunlu
MENG 316 DİNAMİK 3+0 2 Zorunlu
TENG 220 PAMUK İPLİKÇİLİĞİ TEKNOLOJİSİ VE MAKİNALARI 2+2 3,5 Zorunlu
TENG 222 ÖRME MAKİNALARI 2+0 2,5 Zorunlu
TENG 223 KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİ 2+0 2,5 Zorunlu
TENG 463 ÖN TERBİYE 1+2 2 Zorunlu
TENG 307 DOKUMA MAKİNALARI 2+2 2,5 Zorunlu
MENG 318 TERMODİNAMİK 2+0 2 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 305 KONFEKSİYON MAKİNALARI 2+2 4 Zorunlu
MENG 489 MAKİNE ELEMANLARI 3+0 3 Zorunlu
TENG 315 MEKANİZMA TEKNİĞİ 2+0 3 Zorunlu
TENG 306 DOKUSUZ YÜZEYLER 2+0 3 Zorunlu
TENG 473 BASKI TEKNOLOJİSİ 1+2 3,5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
TENG 333 BOYA TEKNOLOJİSİ VE MAKİNELERİ 2+2 4 Zorunlu
- Güz Seçmeli 2+1 4 Seçmeli
- Güz Seçmeli 2+1 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 300 STAJ - II 0+0 2,5 Zorunlu
TENG 317 MÜHENDİSLİK İSTATİSTİĞİ 3+0 5,5 Zorunlu
TENG 318 FİZİKSEL TEKSTİL MUAYENELERİ 1+2 3 Zorunlu
TENG 506 TEKNİK TEKSTİLLER 2+0 3 Zorunlu
TENG 455 MÜHENDİSLİK ETİĞİ 2+0 1,5 Zorunlu
KIM 418 POLİMER KİMYASI 2+0 5 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Bahar Seçmeli 2+0 4 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 2+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 401 KİMYASAL TEKSTİL MUAYENELERİ 1+2 7,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
TENG 612 TEKSTİLDE PROJE YÖNETİMİ 1+1 1 Zorunlu
TENG 610 TEKSTİLDE DENEYSEL TASARIM 1+1 1 Zorunlu
TENG 555 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNDE TASARIM 0+1 1 Zorunlu
- Sosyal Seçmeli-I 2+0 2 Seçmeli
- Güz Seçmeli 2+1 4 Seçmeli
- Güz Seçmeli 2+1 4 Seçmeli
- Güz Seçmeli 2+1 4 Seçmeli
- Disiplinlerarası Seçmeli 2+1 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Disiplinlerarası Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TENG 481 TEKSTİLDE KALİTE KONTROL 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
TENG 471 BİTİM İŞLEMLERİ 1+2 2 Zorunlu
TENG 609 LİSANS TEZİ 1+1 3 Zorunlu
- Sosyal Seçmeli-II 2+0 2 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 2+0 4 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 2+0 4 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 2+0 4 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 2+0 4 Seçmeli
- Teknik Seçmeli 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-II
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                    
BASKI TEKNOLOJİSİZ*************       
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ*************       
BİTİM İŞLEMLERİZ*************       
BOYA TEKNOLOJİSİ VE MAKİNELERİZ*************       
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ*************       
DİNAMİKZ*************       
DOĞAL LİFLERZ  *     **    *   **
DOKUMA MAKİNALARIZ*************       
DOKUSUZ YÜZEYLERZ*************       
FİZİK LABORATUARI - IZ   *  * *  * *      
FİZİK LABORATUARI - IIZ*  *       **  *    
FİZİKSEL TEKSTİL MUAYENELERİZ*************       
GENEL DOKUMA TEKNOLOJİSİZ*************       
GENEL FİZİK - IZ*  *           *    
GENEL FİZİK - IIZ*  *           *    
GENEL İPLİK TEKNOLOJİSİZ*************       
GENEL KİMYAZ*  *       **       
GENEL KİMYA LABORATUARIZ*  *    *  **  *    
GENEL MATEMATİK - IZ*  *                
GENEL MATEMATİK - IIZ*  *                
GENEL ÖRME TEKNOLOJİSİZ*************       
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ*************       
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ*************       
KARİYER PLANLAMAZ                    
KİMYASAL LİFLERZ*************       
KİMYASAL TEKSTİL MUAYENELERİZ*************       
KONFEKSİYON MAKİNALARIZ*************       
KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİZ*************       
LİSANS TEZİZ********************
MAKİNE ELEMANLARIZ*************       
MALZEME BİLGİSİZ*************       
MEKANİZMA TEKNİĞİZ*************       
MUKAVEMETZ*************       
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİZ*************       
MÜHENDİSLİK ETİĞİZ                    
MÜHENDİSLİK İSTATİSTİĞİZ*************       
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİZ * *                
ORGANİK KİMYAZ*  *                
ÖN TERBİYEZ*************       
ÖRME MAKİNALARIZ*************       
PAMUK İPLİKÇİLİĞİ TEKNOLOJİSİ VE MAKİNALARIZ*************       
POLİMER KİMYASIZ                    
STAJ - IZ*************       
STAJ - IIZ*************       
TEKNİK RESİMZ*************       
TEKNİK TEKSTİLLERZ*************       
TEKSTİL KİMYASIZ*************       
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARIZ       *            
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNDE TASARIMZ      *     *       
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ  * *   **    *   **
TEKSTİL TERBİYESİNE GİRİŞZ*************       
TEKSTİLDE DENEYSEL TASARIMZ           *        
TEKSTİLDE KALİTE KONTROLZ*************       
TEKSTİLDE PROJE YÖNETİMİZ              *   * 
TERMODİNAMİKZ*************       
TÜRK DİLİ - IZ                    
TÜRK DİLİ - IIZ                    
UYGULAMALI MATEMATİKZ*************       
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
AKADEMİK TÜRKÇES                    
AKIŞKANLAR MEKANİĞİS*************       
ALMANCA - IS*************       
ALMANCA - IIS*************       
ANALİZ VE KARAR VERME SİSTEMLERİS*************       
ATKI ÖRMECİLİĞİS*************       
AVRUPA BİRLİĞİNDE DIŞ TİCARİ İŞLEMLERS*************       
BEDEN EĞİTİMİ - IS*************       
BEDEN EĞİTİMİ - IIS*************       
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOKUMA TASARIMIS*************       
BİLİM FELSEFESİS                    
BİLİM TARİHİS*************       
BİLİMSEL YAZI TEKNİĞİS                    
ÇİNCE - IS*************       
ÇİNCE - IIS*************       
ÇÖZGÜ ÖRMECİLİĞİS*************       
DENEYSEL TASARIMS*************       
DENİM KUMAŞS                    
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS                    
DIŞ TİCARETS                    
DİSİPLİNLERARASI MÜHENDİSLİK PROJESİS                    
DOĞAL VE REJENERE LİFLERİN BOYANMASIS                    
DOKUMA KONSTRÜKSİYONU VE ANALİZİS*************       
DOKUMA KUMAŞ GEOMETRİSİS*************       
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS                    
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES                    
EĞİTİME GİRİŞS                    
EKOLOJİK TEKSTİLLERS*************       
ELEKTRİK MAKİNALARIS*************       
ENDÜSTRİ VE ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİS*************       
ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞS                    
ENERJİ YÖNETİMİS                    
ETKİLİ İLETİŞİMS                    
FELSEFES*************       
FRANSIZCA - IS*************       
FRANSIZCA - IIS*************       
GENEL İŞLETMES                    
GİRİŞİMCİLİK - IS*************       
GİRİŞİMCİLİK - IIS*************       
GİYSİ KALIPÇILIĞI - IS*************       
GİYSİ KALIPÇILIĞI - IIS*************       
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIS                    
ISI TRANSFERİS*************       
İKLİMLENDİRMES                    
İLERİ İNGİLİZCE - IS*************       
İLERİ İNGİLİZCE - IIS*************       
İMAL USULLERİS*************       
İNGİLİZCE KONUŞMA VE OKUMAS*************       
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS                    
İNŞAAT TEKSTİLLERİS*************       
İPLİK GEOMETRİSİS*************       
İPLİK MEKANİĞİS*************       
İPLİKÇİLİKTE YENİ TEKNOLOJİLERS*************       
İSPANYOLCA - IS*************       
İSPANYOLCA - IIS*************       
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİLS*************       
İŞ HUKUKUS                    
İŞLETME YÖNETİMİS                    
İTALYANCA - IS*************       
İTALYANCA - IIS*************       
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS                    
KAPLAMA VE LAMİNASYON TEKNOLOJİSİS*************       
KİŞİSEL GELİŞİMS*************       
KONFEKSİYON MALZEME BİLGİSİ VE MUAYENESİS*************       
KUMAŞ BİLGİSİS*************       
KUMAŞ MEKANİĞİS*************       
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS                    
MAKİNA DİNAMİĞİS*************       
MATLAB İLE MUHENDISLIK UYGULAMALARIS*************       
MEKATRONİKS*************       
MESLEKİ YABANCI DİL - IS                    
MESLEKİ YABANCI DİL - IIS                    
MİKRODENETLEYİCİLERS*************       
MODERN MANTIKS                    
MÜHENDİSLİKTE VAKA ANALİZİS                    
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS                    
MÜZİK - IS                    
MÜZİK - IIS                    
OBJEKTİF KUMAŞ ÖLÇÜM SİSTEMLERİS*************       
OTOMATİK KONTROLS*************       
OTOMOTİV TEKSTİLLERİS*************       
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS                    
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS                    
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS                    
ÖRME KUMAŞ ANALİZİS*************       
ÖRME KUMAŞLARDA DESENLENDİRMES*************       
ÖZEL DOKUMALARS*************       
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS                    
PAZARLAMA İLKELERİS                    
POLİMER KARAKTERİZASYONUS*************       
PROJE YÖNETİMİS*************       
PSİKOLOJİYE GİRİŞS                    
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS                    
RENK BİLGİSİ VE ÖLÇÜMÜS*************       
RESİM - IS                    
RESİM - IIS                    
RUSÇA - IS*************       
RUSÇA - IIS*************       
SANAT TARİHİS                    
SAYISAL OPTİMİZASYON TEKNİKLERİS*************       
SENTETİK VE KARIŞIM LİFLERİN BOYANMASIS********************
SINIF YÖNETİMİS                    
SOSYOLOJİS                    
STRATEJİK HEDEFLERLE YÖNETİMS                    
TEKNİK ALMANCA - IS*************       
TEKNİK ALMANCA - IIS*************       
TEKNİK İNGİLİZCE - IS*************       
TEKNİK İNGİLİZCE - IIS*************       
TEKSTİL İŞLETMELERİNDE FABRİKA ORGANİZASYONUS*************       
TEKSTİL LİF FİZİĞİ VE MEKANİĞİS*************       
TEKSTİL LİFİ ESASLI KORUYUCU YAPILARS*************       
TEKSTİL MAKİNALARINDA ELEKTROTEKNOLOJİS*************       
TEKSTİL MİKROSKOPİSİS*************       
TEKSTİL TAKVİYELİ KOMPOZİT YAPILARS*************       
TEKSTİL TERBİYESİNDE TEKNİK İNGİLİZCES*************       
TEKSTİL VE GİYSİ TARİHİS*************       
TEKSTİL YARDIMCI MADDELERİS*************       
TEKSTİL YÖNETİMİS                    
TEKSTİL YÜZEYLERİNDE KONFORS*************       
TEKSTİLDE GERİ DÖNÜŞÜMS********************
TEKSTİLDE İSTATİSTİK UYGULAMALARIS*************       
TEKSTİLDE İŞ VE ZAMAN ETÜDÜS*************       
TEKSTİLDE KONTROL SİSTEMLERİ VE OTOMASYONS*************       
TEKSTİLDE MALİYET HESAPLARIS*************       
TEKSTİLDE MUKAVEMETS*************       
TEKSTİLDE NANO TEKNOLOJİ UYGULAMALARIS*************       
TEKSTİLDE PAZARLAMAS*************       
TEKSTİLDE TEDARİK YÖNETİMİS*************       
TEKSTİLDE ÜRETİM PLANLAMAS*************       
TEKSTİLDE ÜRÜN TASARIMI - IS*************       
TEKSTİLDE ÜRÜN TASARIMI - IIS*************       
TEKSTÜRE İPLİKÇİLİĞİS********************
TEMEL İPLİK PROSESLERİ VE İPLİK PROFİLLEMES                    
TEMEL MUHASEBES                    
TIBBİ TEKSTİLLERS*************       
TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS                    
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS                    
YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMAS                    
YARATICI DRAMAS                    
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS                    
YÜKSEK PERFORMANSLI LİFLERS*************       
YÜN İPLİKÇİLİĞİS*************       
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi