255 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Endüstri Mühendisliği Bölümü tarafından hazırlanan ve yürütülen 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. İlk öğrencilerini 2004-2005 akademik yılında kabul eden programın ilk mezunları 2008 yılında iş hayatına katılmıştır. Eğitim dili Türkçe olan programda, programı kazanan öğrencilere ilk yıl isteğe bağlı İngilizce Hazırlık Eğitimi olanağı sunulmaktadır. Dil yeterliliği olmayan öğrencilere hazırlık eğitimi almaları tavsiye edilmektedir. Programda güncel ve pratiğe yakın bir mühendislik eğitimi verilmesi temel ilke olarak benimsenmiştir. Programda yürütülen derslerin bir bölümü bölüm dışından konusunda uzman öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir. Sürekli gelişimin benimsendiği programın güncellenmesi için program geliştirme çalışmaları belirli dönemlerde yapılmaktadır. Program ile en güncel bilgiler, http://www.pau.edu.tr/endustri/tr internet alanından alınabilir.

Amaçlar
Bölümümüz lisans programının eğitim amaçları, mezunlarımızın kariyerlerinde aşağıdaki özelliklere sahip olarak değer yaratmalarını sağlamaktır: - Sürdürülebilirlik anlayışı içinde; üretim ve hizmet sistemlerini tasarlamak, uygulamak ve sürekli geliştirmek amacıyla verilere dayalı teorik ve uygulamalı araştırma-geliştirme çalışmaları yapmak ve uygulamak. - Liderlik, girişimcilik, etik ve sosyal sorumluluk becerilerini etkin kullanmak. - Yaşam boyu öğrenmeye ve araştırmaya dayalı gelişim yaklaşımını benimsemek.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Program müfredatına uygun olarak düzenlenen öğrenci kataloglarında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlayan, zorunlu iki stajını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen mezuniyet şartlarını sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Mezunlarımız iş hayatı içerisinde yer alan bilişim ve lojistik de dahil bütün üretim ve hizmet sektörlerinde çalışabilirler. Bu sektörlerde farklı sistemlerin tasarlanması, hayata geçirilmesi, daha etkili, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde devam ettirilmesinde her seviyede görev alabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Endüstri Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Program müfredatına uygun olarak düzenlenen öğrenci kataloglarında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlayan, zorunlu iki stajını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen mezuniyet şartlarını sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. AŞKINER GÜNGÖR  askiner@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIProf. Dr. OLCAY POLAT  opolat@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi OZAN ÇAPRAZ  ocapraz@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini, süreci ya da ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji boyutlarıyla, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5Karmaşık endüstri mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden yararlanabilme, gelişmeleri doğru yorumlama ve karar verme becerisi.
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınmaya dayalı sistemlerin geliştirilmesi adına proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi programlarını uygulama becerisi.
12Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13Bireysel girişimlerini, sahip olduğu özgüven ve bütünsel bakış açısı ile genele uyarlama ve toplumsal faydaya dönüştürebilme becerisi.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
MENG 107 TEKNİK RESİM 2+2 5 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 7 Zorunlu
IENG 107 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 3 Zorunlu
ING 1003 ORTA İNGİLİZCE-I 3+0 4 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 7 Zorunlu
IENG 109 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK 3+0 5 Zorunlu
IENG 471 ARGE VE İNOVASYON YÖNETİMİ 3+0 3 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 3 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
ING 1004 ORTA İNGİLİZCE-II 3+0 4 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 229 DOĞRUSAL CEBİR 3+0 7 Zorunlu
CENG 280 PROGRAMLAMA TEMELLERİ VE ALGORİTMA TASARIMI 4+0 4 Zorunlu
MAT 357 OLASILIK VE İSTATİSTİK 3+0 7 Zorunlu
IENG 220 MÜHENDİSLİKTE FİNANSAL ANALİZLER 3+1 3 Zorunlu
CENG 217 VERİTABANI YÖNETİMİ VE MODELLEMESİ 3+0 3 Zorunlu
ING 113 İLERİ İNGİLİZCE - I 3+0 3 Zorunlu
- Sosyal Seçmeli-I 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-3 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CENG 290 HESAP TABLOLARI VE UYGULAMALARI 4+0 4 Zorunlu
MENG 288 İMALAT YÖNTEMLERİ VE MÜHENDİSLİK MALZEMELERİ 3+1 4 Zorunlu
MAT 239 SAYISAL ANALİZ YÖNTEMLERİ 2+2 7 Zorunlu
IENG 317 İŞ ETÜDÜ 2+1 4 Zorunlu
IENG 477 UYGULAMALI İSTATİSTİK 3+0 5 Zorunlu
ING 114 İLERİ İNGİLİZCE - II 3+0 3 Zorunlu
- Sosyal Seçmeli-II 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-4 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-4

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IENG 305 SİMÜLASYON 3+1 5 Zorunlu
IENG 321 YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI 3+1 5 Zorunlu
IENG 319 ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROLÜ 3+0 4,5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
- Teknik Seçmeli-I 3+0 5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-I 3+0 5 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli-III 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-III
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-I

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
IENG 400 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ STAJI 0+0 5 Zorunlu
IENG 401 LİSANS TEZİ -I 1+1 3 Zorunlu
- Teknik Seçmeli-II 3+0 5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-II 3+0 5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-II 3+0 5 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli-IV 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-IV
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-II

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IENG 402 LİSANS TEZİ - II 1+1 4 Zorunlu
- Sosyal Seçmeli-V 2+0 3 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-III 3+0 5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-III 3+0 5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-III 3+0 5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-III 3+0 5 Seçmeli
- Disiplinlerarası Seçmeli 2+1 3 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Disiplinlerarası Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-V
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-III

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 400 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ARGE VE İNOVASYON YÖNETİMİZ*************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİKZ             
DOĞRUSAL CEBİRZ*************
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ STAJIZ*************
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ*************
FİZİK LABORATUARI - IZ             
FİZİK LABORATUARI - IIZ             
GENEL FİZİK - IZ*************
GENEL FİZİK - IIZ*************
GENEL MATEMATİK - IZ*************
GENEL MATEMATİK - IIZ*************
HESAP TABLOLARI VE UYGULAMALARIZ*********  **
İLERİ İNGİLİZCE - IZ             
İLERİ İNGİLİZCE - IIZ             
İMALAT YÖNTEMLERİ VE MÜHENDİSLİK MALZEMELERİZ             
İŞ ETÜDÜZ*************
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ*************
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ*************
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ             
KARİYER PLANLAMAZ             
LİSANS TEZİ - IIZ*************
LİSANS TEZİ -IZ*************
MÜHENDİSLİKTE FİNANSAL ANALİZLERZ             
OLASILIK VE İSTATİSTİKZ             
ORTA İNGİLİZCE-IZ             
ORTA İNGİLİZCE-IIZ             
PROGRAMLAMA TEMELLERİ VE ALGORİTMA TASARIMI Z             
SAYISAL ANALİZ YÖNTEMLERİZ*************
SİMÜLASYONZ*************
TEKNİK RESİMZ*************
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
UYGULAMALI İSTATİSTİKZ*************
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROLÜZ             
VERİTABANI YÖNETİMİ VE MODELLEMESİZ             
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASIZ             
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
AKADEMİK TÜRKÇES             
AVRUPA BİRLİĞİNDE DIŞ TİCARİ İŞLEMLERS             
BİLGİ TOPLUMUS             
BİLİM FELSEFESİS*************
BİLİM TARİHİS             
BİLİŞİMDE PROJE YÖNETİMİS             
ÇEVREYE DUYARLI ÜRETİM VE YÖNETİMS******* *****
DERİN ÖĞRENMES             
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS             
DIŞ TİCARETS             
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE ENDÜSTRİ 4.0S             
DİJİTAL PAZARLAMAS             
DİSİPLİNLERARASI MÜHENDİSLİK PROJESİS             
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARIS             
ENDÜSTRİ VE ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİS             
ENDÜSTRİDE DİJİTAL DÖNÜŞÜMS             
ENDÜSTRİDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İLERİ İMALAT UYGULAMALARIS             
ENDÜSTRİYEL PSİKOLOJİS*************
ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞS*************
ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMLERİS*************
ERGONOMİS*************
ETKİLİ İLETİŞİMS             
FELSEFES*************
FİNANSAL YÖNETİMS*************
FİYATLANDIRMA VE GELİR OPTİMİZASYONUS*************
GENEL İŞLETMES             
GÖRSEL PROGRAMLAMAS             
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS             
HİZMET SİSTEMLERİ YÖNETİMİS*************
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIS             
İNGİLİZCE KONUŞMA VE OKUMAS             
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS             
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİLS*************
İŞ HUKUKUS             
İŞ SÜREÇ YÖNETİMİS             
İŞ ZEKASINA GİRİŞS             
KALİTE PLANLAMA VE KONTROLÜS*************
KARAR DESTEK SİSTEMLERİS             
KARAR VERMEDE ANALİTİK YAKLAŞIMLARS*************
KİŞİSEL GELİŞİMS             
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS*************
KURUMSAL KAYNAK YÖNETİMİS             
LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS             
LOJİSTİKTE OPTİMİZASYONS*************
MAKİNE ÖĞRENMESİNE GİRİŞS             
MESLEKİ YABANCI DİL - IS*************
MESLEKİ YABANCI DİL - IIS*************
MOBİL PROGRAMLAMAS             
MODERN MANTIKS             
MÜHENDİSLİKTE PROJE YÖNETİMİS             
MÜHENDİSLİKTE VAKA ANALİZİS             
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS*************
NESNELERİN İNTERNETİ VE UYGULAMALARIS             
ORTA ALMANCA-IS             
ORTA ALMANCA-IIS             
ORTA FRANSIZCA-IS             
ORTA FRANSIZCA-IIS             
PAZARLAMA İLKELERİS             
PORTFÖY OPTİMİZAYONUS*************
PROBLEM ÇÖZMEDE SEZGİSEL YÖNTEMLERS             
PROE YÖNETİMİS             
PROGRAMLANABİLİR MANTIK DENETLEYİCİLERİS             
PROJE YÖNETİMİS*************
PSİKOLOJİYE GİRİŞS*************
ROBOT SİSTEMLERİNE GİRİŞS             
ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONUS             
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİS*************
SANAT TARİHİS             
SATINALMA VE PAZARLAMAS             
SİMÜLASYON TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞS             
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMIS             
SOSYAL AĞ ANALİZİS             
SOSYOLOJİS*************
STOK KONTROLÜS*************
STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİMS*************
SÜREÇ YÖNETİMİS             
TAHMİN YÖNTEMLERİS*************
TARIM EKONOMİSİS*************
TEDARİK ZİNCİRİ PLANLAMA & OPTİMİZASYON VE TEKNOLOJİLERİS             
TEDARİKÇİ ZİNCİRLERİNİN YÖNETİMİS*************
TEKNİK PROJE YÖNETİMİS             
TEKNOLOJİ TARİHİS             
TEMEL ALMANCA-IS             
TEMEL ALMANCA-IIS             
TEMEL FRANSIZCA-IS             
TEMEL FRANSIZCA-IIS             
TEMEL MUHASEBES             
TESİS TASARIMI VE PLANLAMASIS             
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS             
ÜRETİM SİSTEMLERİNDE DİJİTAL İKİZ UYGULAMALARIS             
VERİ ANALİTİĞİNE GİRİŞS             
VERİ MADENCİLİĞİS             
YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMAS*************
YALIN ÜRETİM TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARIS*************
YAPAY ZEKA İLE ÖNERİ SİSTEMLERİS             
YAPAY ZEKA UYGULAMALARIS             
YARATICI DRAMAS*************
YATIRIM DEĞERLENDİRMESİS*************
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS*************
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI UYGULAMALARIS             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi