213 İŞLETME-İNGİLİZCE

GENEL BİLGİLER
İşletme etkinlikleri, genel ekonomik faaliyetlerin bir organizasyon şeması altında gerçekleştirilmekte olan tedarik, üretim, pazarlama, muhasebe, finansman, yönetim-organizasyon, sayısal yöntemler ve işletme hukuku ile ilgili bir dizi işlem ve süreçlerdir.

Amaçlar
İşletme Bölümünün amacı; ülke ihtiyaçları göz önünde bulundurularak kamu ve özel sektörde başarılı olabilecek yetkinlikte öğrenciler yetiştirmek ve ülke kalkınmasında öncü rol oynayacak, sosyal sorumluluk bilinci yüksek, teorik ve pratik bilgilere sahip lider-yönetici adaylarını eğitmektir.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından yeterli puan almış olmaları gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
İşletme bölümü mezunları için geniş bir iş alanı bulunmaktadır. Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde yer alan şirketler İşletme bölümü mezunları için önemli iş imkânları sunmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İşletme (İngilizce) alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. DUYGU KOÇOĞLU  dkocoglu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIProf. Dr. NİLSEN KUNDAKCI  nilsenk@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ATAHAN YILMAZ  matahany@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Öğrencilerimiz, işletme biliminin temel fonksiyon ile kavramları ile ilgili bilgilere sahip olacaklar.
2Öğrencilerimiz, teorik alanda edindikleri bilgileri iş dünyası gerçekleri ile bağdaştırabilecekler.
3Öğrencilerimiz, iş hayatındaki projelerde ekipler halinde çalışma yeteneklerini geliştirecekler.
4Öğrencilerimiz, değişen üretim sistemlerinde sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
5Öğrencilerimiz, iş çevrelerinde hukuki ve ahlaki davranışlar ile sosyal sorumluluk ve çevre bilinci kazanacaklar.
6Öğrencilerimiz, bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ile aktaracaklar.
7Öğrencilerimiz, analitik düşünce bağlamında işletmeciliğin ulusal ve uluslararası dinamiklerini kavrayacaklar.
8Öğrencilerimiz, iş hayatı ile ilgili muhtemel problemleri tanıyacak, nitel ve nicel yöntemlerle çözme becerisi kazanacaklar.
9Öğrencilerimiz, makro ekonomik yapı ve finansal sistemler hakkında değerlendirme yetisi kazanacaklar.
10Öğrencilerimiz, değişen pazar koşullarına uyum sağlayacak güncel pazarlama yaklaşımlarını öğrenecekler.
11Öğrencilerimiz, bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilecekler.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.
Ters Yüz ÖğrenmeGrup öğrenmesinden ziyade bireysel öğrenmeyi merkeze alan bir pedagojik yaklaşım olarak tanımlanabilir. Ters yüz öğrenme, eğitmenin hazırladığı videolarla sunularak, öğretmen-öğrenci arasında yüz yüze geçirilecek zamanın daha anlamlı ve zengin öğrenme ortamı oluşturmasını sağlamaktadır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
BUSI 101 İŞLETMEYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
EKNM 103 MATEMATİK - I 3+0 5 Zorunlu
SBKY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
BUSI 103 MUHASEBE - I 3+0 5 Zorunlu
ECON 103 İKTİSADA GİRİŞ - I 3+0 5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
BUSI 102 BORÇLAR HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
BUSI 104 MUHASEBE - II 3+0 6 Zorunlu
EKNM 104 MATEMATİK - II 3+0 6 Zorunlu
ECON 104 İKTİSADA GİRİŞ - II 3+0 6 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 201 FİNANS MATEMATİĞİ 3+0 5 Zorunlu
BUSI 203 YÖNETİM ORGANİZASYON 3+0 5 Zorunlu
EKNM 201 İSTATİSTİK - I 3+0 5 Zorunlu
EKON 207 MİKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
BUSI 222 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ 2+2 5 Zorunlu
BUSI 314 GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİM 3+0 5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 206 MALİYET MUHASABESİ 3+0 6 Zorunlu
EKNM 202 İSTATİSTİK - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 318 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
ECON 211 MAKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
BUSI 107 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 3+0 4 Zorunlu
BUSI 324 TEKNOLOJİ YÖNETİMİ 3+0 3,5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 301 FİNANSAL YÖNETİM - I 3+0 5 Zorunlu
BUSI 329 PAZARLAMA - I 3+0 5 Zorunlu
BUSI 331 ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 301 SAYISAL YÖNTEMLER - I 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+1 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 302 FİNANSAL YÖNETİM - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 330 ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 332 PAZARLAMA - II 3+0 5 Zorunlu
ISLE 302 SAYISAL YÖNTEMLER - II 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Genel Seçmeli 3+2 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 427 SERMAYE PİYASASI VE FİNANSAL KURUMLAR 3+0 5 Zorunlu
BUSI 439 ÇOKULUSLU İŞLETMECİLİK 3+0 5 Zorunlu
BUSI 433 ULUSLARARASI PAZARLAMA - I 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+1 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 416 STRATEJİK YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKASI 3+0 5 Zorunlu
BUSI 434 ULUSLARARASI PAZARLAMA - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 407 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Genel Seçmeli 3+2 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ           
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ           
BORÇLAR HUKUKUZ********   
ÇOKULUSLU İŞLETMECİLİKZ***********
FİNANS MATEMATİĞİZ*     * *  
FİNANSAL YÖNETİM - IZ********   
FİNANSAL YÖNETİM - IIZ********   
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİMZ           
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ********   
İKTİSADA GİRİŞ - IZ           
İKTİSADA GİRİŞ - IIZ           
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİZ           
İSTATİSTİK - IZ **  **** *
İSTATİSTİK - IIZ **  **** *
İŞLETMEYE GİRİŞZ***********
KARİYER PLANLAMAZ           
MAKRO İKTİSATZ           
MALİYET MUHASABESİZ * *****   
MATEMATİK - IZ********   
MATEMATİK - IIZ********   
MİKRO İKTİSATZ********   
MUHASEBE - IZ***********
MUHASEBE - IIZ***********
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞZ***    *  *
PAZARLAMA - IZ***********
PAZARLAMA - IIZ******* ***
PAZARLAMA ARAŞTIRMASIZ***********
SAYISAL YÖNTEMLER - IZ**** ***  *
SAYISAL YÖNTEMLER - IIZ**** ***  *
SERMAYE PİYASASI VE FİNANSAL KURUMLARZ***********
STRATEJİK YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKASIZ***********
TEKNOLOJİ YÖNETİMİZ**** ***  *
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİZ           
TÜRK DİLİ - IZ           
TÜRK DİLİ - IIZ           
ULUSLARARASI PAZARLAMA - IZ***********
ULUSLARARASI PAZARLAMA - IIZ******* ***
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - IZ********  *
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - IIZ********* *
YÖNETİM ORGANİZASYONZ*******    
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
20. YÜZYIL SİYASİ TARİHİS           
AB SOSYAL POLİTİKASIS********   
AB TÜRKİYE İLİŞKİLERİS           
AB YAPISI VE POLİTİKALARIS           
AİLE İŞLETMELERİNDE YÖNETİM S           
AKADEMİK TÜRKÇES           
ALMANCA - IS********   
ALMANCA - IIS********   
ARSA VE KONUT POLİTİKASIS           
AVRUPA BİRLİĞİ MALİYESİS           
AVRUPA BİRLİĞİNDE TİCARET VE FİNANSMANS           
AYRIK MATEMATİKSEL YAPILARS           
BANKACILIK YÖNETİMİS           
BENZETİM TEKNİKLERİS********   
BİLGİ EKONOMİSİS           
BİLGİ TOPLUMUS           
BİLGİSAYAR AĞLARI VE YÖNETİMİS           
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MUHASEBES***********
BİLGİSAYAR MİMARİSİS           
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS********   
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-IS           
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-IIS           
BİLİMSEL HESAPLAMAS           
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜNCEL KONULARS           
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİKS           
BİLİŞİM TOPLUMUNDA AHLAKS           
BORÇLAR HUKUKUS***********
BULANIK MANTIK MODELLERİ VE UYGULMALARIS***********
BÜROKRASİS           
BÜYÜK VERİ VE MAKİNE ÖĞRENMESİS           
CEZA HUKUKUS           
ÇAĞDAŞ SİYASAL AKIMLARS********   
ÇALIŞMA EKONOMİSİS********   
ÇALIŞMA EKONOMİSİNDE NİCELİKSEL YÖNTEMLERS           
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE ENFORMEL SEKTÖRS           
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE SANATS           
ÇALIŞMA YAŞAMI VE TEKNOLOJİS           
ÇALIŞMANIN EKONOMİ POLİTİĞİS           
ÇEVRE SORUNLARI VE POLİTİKALARIS           
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİS********   
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA S           
ÇİNCE - IS********   
ÇİNCE - IIS********   
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS********   
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IS           
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IIS           
ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER VE YABANCI YATIRIMLARS           
DAVRANIŞSAL FİNANSS           
DENETİMS*******    
DEVLET, TOPLUM VE SOSYAL POLİTİKAS           
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ VE VERGİLENDİRMES           
DIŞ TİCARET POLİTİKALARIS           
DIŞ TİCARET UYGULAMALARIS           
DIŞ TİCARET VE KAMBİYO İŞLEMLERİS********   
DIŞ TİCARET VE ULAŞTIRMA POLİTİKALARIS           
DIŞ TİCARETTE DENİZ VE HAVAYOLU OPERASYONUS           
DİJİTAL EKONOMİS           
DİJİTAL MALİ EKONOMİ VE E-DEVLETS           
DİNAMİK İKTİSADİ ANALİZS********   
DÜNYA EKONOMİSİS********   
DÜNYA EKONOMİSİNİN GÜNCEL SORUNLARIS           
E-DEVLET POLİTİKASIS           
E-DEVLET UYGULAMALARIS           
EĞİTİM EKONOMİSİS********   
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS           
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES           
EĞİTİME GİRİŞS           
E-İŞLETMECİLİKS           
EKONOMETRİS********   
EKONOMETRİ - IS           
EKONOMETRİ - IIS           
EKONOMETRİ - IIIS           
EKONOMETRİ - IVS           
EKONOMETRİK MODELLERS********   
EKONOMİ POLİTİKS           
EKONOMİK BİRLEŞMELER VE AVRUPA BİRLİĞİS           
EKONOMİK KALKINMAS           
EKONOMİK KRİZLERS           
ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE KARAR VERMES********  *
EMTİA PİYASALARIS           
E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS           
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİS           
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİS           
ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYONS           
ENERJİ EKONOMİSİS           
ERGONOMİS           
E-TİCARETS           
ETKİNLİK VE VERİMLİLİK ANALİZİS           
FİNANSAL EKONOMETRİS********   
FİNANSAL EKONOMİS********   
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİS           
FİNANSAL VERİ ANALİZİS           
FİRMA DEĞERLEMESİS           
FRANSIZCA - IS********   
FRANSIZCA - IIS********   
GELİR DAĞILIMI VE YOKSULLUKS           
GELİŞMEKTE OLAN EKONOMİLERDE MAKROEKONOMİK KONULARS           
GİRİŞİMCİLİK VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜS***********
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARIS           
GÜNCEL MALI YAKLAŞIMLARS           
HALKLA İLİŞKİLERS**    ** **
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE LOJİSTİĞİS           
HİZMET PAZARLAMASIS           
İDARE HUKUKUS********   
İHRACAT İTHALAT YÖNETİMİS           
İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ - IIS           
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİS********   
İKTİSADİ GÖSTERGELERİN ANALİZİ VE YORUMLANMASIS           
İKTİSADİ VE SOSYAL İSTATİSTİKLERS           
İKTİSAT TARİHİS           
İKTİSAT TEORİSİNDE SEÇİLMİŞ KONULARS           
İLERİ EXCEL VE VERİ GÖRSELLEŞTİRMES           
İLERİ İNGİLİZCE - IS********   
İLERİ İNGİLİZCE - IIS********   
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞS           
İNOVASYON YÖNETİMİS***** *    
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ YAKLAŞIMIS           
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE UYGULAMALI ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİS           
İNTERNET VE PAZARLAMAS*** ******
İSPANYOLCA - IS********   
İSPANYOLCA - IIS********   
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLS           
İSTATİSTİKSEL KALİTE YÖNETİMİS**** **  *
İSTATİSTİKSEL KARAR KURAMIS********   
İSTİHDAM VE İŞSİZLİKS           
İŞ ANALİTİĞİS           
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (İNGİLİZCE)S           
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (RUSÇA)S           
İŞ HUKUKUS           
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS           
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HUKUKUS           
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MAKRO ANALİZS           
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MİKRO ANALİZS           
İŞLETİM SİSTEMLERİS           
İŞLETME SERMAYESİ YÖNETİMİS           
İŞLETMELER İÇİN VERİ BİLİMİS           
İTALYANCA - IS********   
İTALYANCA - IIS********   
JAPONCA - IS           
JAPONCA - IIS           
KAMBİYO REJİMLERİ VE DIŞ TİCARETS           
KAMU EKONOMİSİS           
KAMU HARCAMALARI HUKUKUS********   
KAMU MALİ DENETİMİS           
KAMU MALİYESİS********   
KAMU PERSONEL YÖNETİMİS           
KAMU POLİTİKASI VE ANALİZİS           
KAMU YATIRIM PROJELERİNİN ANALİZİS           
KAMU YÖNETİMİS********   
KAMU YÖNETİMİNDE SOSYAL GÜVENLİKS           
KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARS********   
KARAR ANALİZİS**** ******
KARAR DESTEK SİSTEMLERİS           
KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİS********   
KARŞILAŞTIRMALI VERGİ SİSTEMLERİS           
KATEGORİK VERİ ÇÖZÜMLEMESİS********   
KENT ANALİZİS           
KENT KÜLTÜRÜS           
KENT SOSYOLOJİSİS           
KENTLEŞME VE KENT POLİTİKASIS           
KENTSEL EKONOMİS           
KENTSEL VE BÖLGESEL İKTİSATS           
KONJONKTÜR DALGALANMALARI VE İKTİSAT POLİTİKASIS           
KONUT EKONOMİSİS           
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA SİSTEMLERİS           
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASIS           
KURUMSAL YÖNETİMS***********
KURUMSAL YÖNETİM VE SOSYAL SORUMLULUKS           
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERS           
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELERS********   
LİDERLİK KURAMLARIS           
LOJİSTIK PLANLAMA VE MODELLEMES**** ******
MAKROİKTİSAT UYGULAMALARIS           
MALİYE POLİTİKASIS           
MALİYE TARİHİS           
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMAS           
MEKANSAL EKONOMİS           
MİKRO EKONOMETRİS           
MODERN POLİTİK İKTİSATS           
MODERN ÜRETİM YAKLAŞIM VE UYGULAMALARIS***********
MUHAKEME VE KARAR VERMEYE GİRİŞ S           
MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMLERİS           
MULTİMEDYA SİSTEMLERİS           
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS           
NESNEYE DAYALI TASARIMS           
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS           
OLASILIKSAL SÜREÇLERS********   
ONGORU TEKNİKLERİS           
OPERASYON YÖNETİMİNDE OYUNLAR VE ÖRNEK OLAYLARS           
OPTİMİZASYONS********   
OYUN TEORİSİS********   
OYUN TEORİSİ - IS           
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS           
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS           
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS           
ÖRGÜTLERDE YÖNETSEL AHLAKS***********
ÖRGÜTSEL GELİŞİMS           
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE ETKİLİ İLETİŞİM YÖNETİMİS***********
ÖRGÜTSEL TAKIMLARIN YÖNETİMİS           
ÖRNEKLEMES********   
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS           
ÖZEL SİGORTACILIK UYGULAMALARIS           
PANEL VERİ EKONOMETRİSİS********   
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASIS********   
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS********   
PERAKENDE YÖNETİMİS           
PORTFÖY YÖNETİMİS*     ***  
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİS           
PROJE VE RİSK YÖNETİMİS           
PROJE YÖNETİM İLKELERİS***********
PSİKOLOJİ VE EKONOMIS           
REFAH VE GENEL DENGE TEORİSİS********   
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS           
REKABET VE YENİLİK EKONOMİSİS           
REKABETÇİ ÜSTÜNLÜKLER VE ULUSLARARASI TİCARETS           
REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİS           
RİSK YÖNETİMİ VE TÜREV ÜRÜNLERS           
RUSÇA - IS********   
RUSÇA - IIS********   
SAĞLIK EKONOMİSİNİN PRENSİPLERİS           
SAĞLIK HUKUKUS           
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİS           
SATIŞ YÖNETİMİS********   
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARIS           
SAYISAL ÇÖZÜMLEMES********   
SAYISAL SİSTEMLERS           
SERBEST BÖLGELERS           
SINIF YÖNETİMİS           
SİVİL TOPLUM VE DEMOKRASİS           
SİYASAL PARTİLERS           
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞS           
SİYASET PSİKOLOJİSİS           
SOSYAL AĞ ANALİZİS           
SOSYAL BİLİMCİLER İÇİN VERİ ANALİZİS           
SOSYAL BİLİMLER İÇİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS           
SOSYAL BİLİMLERDE İNGİLİZCE PRATİKLERS           
SOSYAL DİYALOG VE ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİS********   
SOSYAL DÜŞÜNCELER VE ÇALIŞMAS           
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİS           
SOSYAL POLİTİKA TEMELLİ ULUSLARARASI PROJELERS           
SOSYAL POLİTİKA VE SOSYAL GÜVENLİKS           
SOSYAL PSİKOLOJİS           
SOSYAL YARDIM VE HİZMETLERS********   
TAKIM YÖNETİMİ VE LİDERLİKS           
TARIM EKONOMİSİS           
TASARIM VE ANİMASYONS           
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS           
TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİS           
TİCARET HUKUKUS           
TOPLAM KALİTE KONTROLÜS***********
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS****  **   
TOPLU İŞ HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARIS           
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARINA GİRİŞS           
TOPLUMSAL CİNSİYET VE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİS           
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS***********
TÜRK VERGİ SİSTEMİS********   
TÜRKİYE DE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ TARİHİS           
TÜRKİYE EKONOMİSİS********   
TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİS           
TÜRKİYE İŞ GÜCÜ PİYASASININ UYGULAMALI ANALİZİS           
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE İŞGÜCÜ PİYASALARININ KARŞILAŞTIRILMALI ANALİZİS           
TÜRKİYE'DE DIŞ TİCARET VE YATIRIM POLİTİKALARIS           
TÜRKİYE'DE İŞGÜCÜ PİYASASI UYGULAMALARIS           
TÜRKİYE'NİN TOP. YAP. VE SOSYAL PLAN.S********   
ULAŞIM SİYASETİ VE SİYASASIS           
ULAŞTIRMA EKONOMİSİ VE ÇEVRES           
ULUSLARARASI FİNANS SİSTEMLERİ VE KURUMLARIS           
ULUSLARARASI FİNANSAL VE EKONOMİK KURUMLARS********   
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS           
ULUSLARARASI FİNANSMANS********   
ULUSLARARASI GÖÇ VE SOSYAL POLİTİKAS           
ULUSLARARASI İKTİSATS           
ULUSLARARASI İKTİSAT - IS           
ULUSLARARASI İLİŞKİLERS           
ULUSLARARASI KAMU HUKUKUS           
ULUSLARARASI LOJİSTİK VE ULAŞIMS           
ULUSLARARASI PARA BANKACILIK VE FİNANS S           
ULUSLARARASI PARA EKONOMİSİS           
ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE AÇIK EKONOMİDE MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARIS           
ULUSLARARASI PAZARLAMA KANALLARIS           
ULUSLARARASI PERAKENDECİLİKS           
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA VE KUR.S           
ULUSLARARASI TİCARET POLİTİKASIS           
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİS           
ULUSLARARASI TİCARET UYGULAMA ATÖLYESİS           
ULUSLARARASI TİCARET VE ÇEVRES           
ULUSLARARASI TİCARET VE VERGİLEMES********   
UYGULAMALI DIŞ TİCARET İŞLEMLERİS           
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IS********   
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IIS********   
UYGULAMALI EKONOMİK ANALİZS           
UYGULAMALI E-TİCARETS           
UYGULAMALI KARAR BİLİMLERİS           
ÜRETİM SİSTEMLERİS***********
ÜRETİM YÖNETİMİS***********
VAKA ANALİZİS           
VAKA ÇALIŞMALARI - IS           
VAKA ÇALIŞMALARI - IIS***********
VARYANS ANALİZİ VE DENEY TASARIMIS********   
VERGİ CEZA HUKUKUS********   
VERGİ DENETİMİS********   
VERGİ HUKUKU VE UYGULAMASIS           
VERGİ İCRA HUKUKUS           
VERGİ PSİKOLOJİSİS           
VERİ ANALİTİĞİNE GİRİŞS           
VERİ BİLİMİNDE BİTİRME PROJESİS           
VERİ MADENCİLİĞİS           
VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALARS           
VERİMLİLİKS********   
VERİTABANI YÖNETİMİ VE MODELLEMESİS           
YAPAY SİNİR AĞLARS           
YATIRIM ANALİZİ VE PÖRTFÖY YÖNETİMİS           
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİS***  **** *
YAZILIM PROJE YÖNETİMİS           
YENİLİK VE YARATICILIK YÖNETİMİS***********
YEREL YÖNETİMLERDE GÜNCEL KONULARS           
YOKSULLUK EKONOMİSİS           
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİS*******    
YÖNETİM BİLİMLERİ İÇİN SOSYAL PSİKOLOJİS           
YÖNETİM EKONOMİSİS           
YÖNETİM MUHASEBESİS***   *    
YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS********   
YÖNETİMDE HALKLA İLİŞKİLERS********   
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IS           
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IIS           
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS**** ******
YURTTAŞLIK VE SİYASETS********   
ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - IS********   
ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - IIS********   
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi