213 İŞLETME-İNGİLİZCE

GENEL BİLGİLER
İşletme etkinlikleri, genel ekonomik faaliyetlerin bir organizasyon şeması altında gerçekleştirilmekte olan tedarik, üretim, pazarlama, muhasebe, finansman, yönetim-organizasyon, sayısal yöntemler ve işletme hukuku ile ilgili bir dizi işlem ve süreçlerdir.

Amaçlar
İşletme Bölümünün amacı; ülke ihtiyaçları göz önünde bulundurularak kamu ve özel sektörde başarılı olabilecek yetkinlikte öğrenciler yetiştirmek ve ülke kalkınmasında öncü rol oynayacak, sosyal sorumluluk bilinci yüksek, teorik ve pratik bilgilere sahip lider-yönetici adaylarını eğitmektir.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından yeterli puan almış olmaları gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
İşletme bölümü mezunları için geniş bir iş alanı bulunmaktadır. Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde yer alan şirketler İşletme bölümü mezunları için önemli iş imkânları sunmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İşletme (İngilizce) alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. DUYGU KOÇOĞLU  dkocoglu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. NİLSEN KUNDAKCI  nilsenk@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. UMUT UYAR  uuyar@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Teknolojik ve çevresel değişimlere hızlıca tepki verebilme
2Bilginin hızlı yer değiştirdiği bir ortamda güvenilir analizler yoluyla doğru karar verebilme
3Küreselleşen is çevresinde rekabetçi koşulların ortaya çıkardığı sorunlar karşısında sorumluluk alma
4Doğru karar almayı sağlayan uluslararası standartta bilgiye sahip olma
5Dinamik iş çevresinin gereklerini karşılayabilecek düşünme, etkin iletişim ve takım çalışması özelliklerini kazandırma ve geliştirme
6İş ahlakı ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırma
7Yönetim, muhasebe, pazarlama, üretim yönetimi ve sayısal yöntemler alanında temel kavramlar hakkında bilgi donanımı sağlama
8İş hukuku temel kavramlarını edindirme
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Grup 66Bu teknik, sınıfta oluşturulan altışar kişilik gruplar üzerinde öğrencinin dikkatinin odaklanmasında, ilgilerini çekmek için bir sorun ya da kavramın tanıtıldığı tekniktir. Adını, 6 dakikada verilen bir konuyu, 6 kişilik bir grubun tartışmasından almıştır. Grup sayısı sınıfın mevcuduna göre değişebilir. Gruplar bir dakika içinde bir lider ve sekreter seçerler. Bir dakikanın sonunda, tartışılacak sorun özetlenerek sunulur ve bu zamanla sınırlandırılır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için 6 dakika verilir. Etkinliğin en önemli özelliği, öğrencilerin tartıştıkları konuyu özetleme becerilerini kılavuzlamayı hedeflemesi gereğidir.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
BUSI 101 İŞLETMEYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
EKNM 103 MATEMATİK - I 3+0 5 Zorunlu
SBKY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
BUSI 103 MUHASEBE - I 3+0 5 Zorunlu
ECON 103 İKTİSADA GİRİŞ - I 3+0 5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
BUSI 102 BORÇLAR HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
BUSI 104 MUHASEBE - II 3+0 6 Zorunlu
EKNM 104 MATEMATİK - II 3+0 6 Zorunlu
ECON 104 İKTİSADA GİRİŞ - II 3+0 6 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 201 FİNANS MATEMATİĞİ 3+0 5 Zorunlu
BUSI 203 YÖNETİM ORGANİZASYON 3+0 5 Zorunlu
EKNM 201 İSTATİSTİK - I 3+0 5 Zorunlu
EKON 207 MİKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
BUSI 222 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ 2+2 5 Zorunlu
BUSI 314 GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİM 3+0 5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 206 MALİYET MUHASABESİ 3+0 6 Zorunlu
EKNM 202 İSTATİSTİK - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 318 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
ECON 211 MAKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
BUSI 107 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 3+0 4 Zorunlu
BUSI 324 TEKNOLOJİ YÖNETİMİ 3+0 3,5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 301 FİNANSAL YÖNETİM - I 3+0 5 Zorunlu
BUSI 329 PAZARLAMA - I 3+0 5 Zorunlu
BUSI 331 ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 301 SAYISAL YÖNTEMLER - I 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 302 FİNANSAL YÖNETİM - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 330 ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 332 PAZARLAMA - II 3+0 5 Zorunlu
ISLE 302 SAYISAL YÖNTEMLER - II 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Genel Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 427 SERMAYE PİYASASI VE FİNANSAL KURUMLAR 3+0 5 Zorunlu
BUSI 439 ÇOKULUSLU İŞLETMECİLİK 3+0 5 Zorunlu
BUSI 433 ULUSLARARASI PAZARLAMA - I 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BUSI 416 STRATEJİK YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKASI 3+0 5 Zorunlu
BUSI 434 ULUSLARARASI PAZARLAMA - II 3+0 5 Zorunlu
BUSI 407 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Genel Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ        
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ        
BORÇLAR HUKUKUZ********
ÇOKULUSLU İŞLETMECİLİKZ        
FİNANS MATEMATİĞİZ***** * 
FİNANSAL YÖNETİM - IZ********
FİNANSAL YÖNETİM - IIZ********
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİMZ        
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ********
İKTİSADA GİRİŞ - IZ        
İKTİSADA GİRİŞ - IIZ        
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİZ        
İSTATİSTİK - IZ********
İSTATİSTİK - IIZ********
İŞLETMEYE GİRİŞZ******* 
KARİYER PLANLAMAZ        
MAKRO İKTİSATZ        
MALİYET MUHASABESİZ * *****
MATEMATİK - IZ********
MATEMATİK - IIZ********
MİKRO İKTİSATZ********
MUHASEBE - IZ********
MUHASEBE - IIZ********
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞZ        
PAZARLAMA - IZ********
PAZARLAMA - IIZ********
PAZARLAMA ARAŞTIRMASIZ        
SAYISAL YÖNTEMLER - IZ        
SAYISAL YÖNTEMLER - IIZ        
SERMAYE PİYASASI VE FİNANSAL KURUMLARZ        
STRATEJİK YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKASIZ        
TEKNOLOJİ YÖNETİMİZ        
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİZ        
TÜRK DİLİ - IZ        
TÜRK DİLİ - IIZ        
ULUSLARARASI PAZARLAMA - IZ        
ULUSLARARASI PAZARLAMA - IIZ        
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - IZ        
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ - IIZ        
YÖNETİM ORGANİZASYONZ******* 
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
20. YÜZYIL SİYASİ TARİHİS        
AB SOSYAL POLİTİKASIS********
AB TÜRKİYE İLİŞKİLERİS        
AB VE TÜRKİYE EKONOMİK İLİŞKİLERİS        
AB YAPISI VE POLİTİKALARIS        
AİLE İŞLETMELERİNDE YÖNETİM S        
AKADEMİK TÜRKÇES        
ALMANCA - IS********
ALMANCA - IIS********
ARSA VE KONUT POLİTİKASIS        
AVRUPA BİRLİĞİ MALİYESİS        
AVRUPA BİRLİĞİNDE TİCARET VE FİNANSMANS        
AYRIK MATEMATİKSEL YAPILARS        
BANKACILIK YÖNETİMİS        
BENZETİM TEKNİKLERİS********
BİLGİ EKONOMİSİS        
BİLGİ TOPLUMUS        
BİLGİSAYAR AĞLARI VE YÖNETİMİS        
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MUHASEBES********
BİLGİSAYAR MİMARİSİS        
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS********
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-IS        
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-IIS        
BİLİMSEL HESAPLAMAS        
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜNCEL KONULARS        
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİKS        
BİLİŞİM TOPLUMUNDA AHLAKS        
BİREYSEL İŞ HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARIS        
BORÇLAR HUKUKUS        
BULANIK MANTIK MODELLERİ VE UYGULMALARIS********
BÜROKRASİS        
CEZA HUKUKUS        
ÇAĞDAŞ SİYASAL AKIMLARS********
ÇALIŞMA EKONOMİSİS********
ÇALIŞMA EKONOMİSİNDE NİCELİKSEL YÖNTEMLERS        
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE ENFORMEL SEKTÖRS        
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE SANATS        
ÇALIŞMA YAŞAMI VE TEKNOLOJİS        
ÇALIŞMANIN EKONOMİ POLİTİĞİS        
ÇEVRE SORUNLARI VE POLİTİKALARIS        
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİS********
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA S        
ÇİNCE - IS********
ÇİNCE - IIS********
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS********
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IS        
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IIS        
ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER VE YABANCI YATIRIMLARS        
DAVRANIŞSAL FİNANSS        
DENETİMS*******
DEVLET, TOPLUM VE SOSYAL POLİTİKAS        
DIŞ TİCARET POLİTİKALARIS        
DIŞ TİCARET UYGULAMALARIS        
DIŞ TİCARET VE KAMBİYO İŞLEMLERİS********
DIŞ TİCARET VE ULAŞTIRMA POLİTİKALARIS        
DIŞ TİCARETTE DENİZ VE HAVAYOLU OPERASYONUS        
DİJİTAL MALİ EKONOMİ VE E-DEVLETS        
DİNAMİK İKTİSADİ ANALİZS********
DÜNYA EKONOMİSİS********
DÜNYA EKONOMİSİNİN GÜNCEL SORUNLARIS        
E-DEVLET POLİTİKASIS        
E-DEVLET UYGULAMALARIS        
EĞİTİM EKONOMİSİS********
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS        
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES        
EĞİTİME GİRİŞS        
E-İŞLETMECİLİKS        
EKONOMETRİS********
EKONOMETRİ - IS        
EKONOMETRİ - IIS        
EKONOMETRİ - IIIS        
EKONOMETRİ - IVS        
EKONOMETRİK MODELLERS********
EKONOMİ POLİTİKS        
EKONOMİK BİRLEŞMELER VE AVRUPA BİRLİĞİS        
EKONOMİK BÜTÜNLEŞMELER VE AVRUPA BİRLİĞİS        
EKONOMİK KALKINMAS        
EKONOMİK KRİZLERS        
ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE KARAR VERMES        
EMTİA PİYASALARIS        
E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS        
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİS        
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİS        
ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYONS        
ENERJİ EKONOMİSİS        
ERGONOMİS        
E-TİCARETS        
E-TİCARET UYGULAMALARIS        
ETKİNLİK VE VERİMLİLİK ANALİZİS        
FİNANSAL EKONOMETRİS********
FİNANSAL EKONOMİS********
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİS        
FİNANSAL VERİ ANALİZİS        
FİRMA DEĞERLEMESİS        
FRANSIZCA - IS********
FRANSIZCA - IIS********
GELİR DAĞILIMI VE YOKSULLUKS        
GELİŞMEKTE OLAN EKONOMİLERDE MAKROEKONOMİK KONULARS        
GELİŞMEKTE OLAN PİYASALARS        
GİRİŞİMCİLİK VE İŞ TASARIMIS        
GİRİŞİMCİLİK VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜS********
GÜNCEL MALI YAKLAŞIMLARS        
HALKLA İLİŞKİLERS********
HAVACILIK YÖNETİMİS        
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE LOJİSTİĞİS        
HİZMET PAZARLAMASIS        
İDARE HUKUKUS********
İHRACAT İTHALAT YÖNETİMİS        
İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ - IIS        
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİS********
İKTİSADİ GÖSTERGELERİN ANALİZİ VE YORUMLANMASIS        
İKTİSADİ VE SOSYAL İSTATİSTİKLERS        
İKTİSAT TARİHİS        
İKTİSAT TEORİSİNDE SEÇİLMİŞ KONULARS        
İLERİ İNGİLİZCE - IS********
İLERİ İNGİLİZCE - IIS********
İLERİ MUHASEBES        
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞS        
İNOVASYON YÖNETİMİS***** * 
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ YAKLAŞIMIS        
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE UYGULAMALI ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİS        
İNTERNET VE PAZARLAMAS***** * 
İSPANYOLCA - IS********
İSPANYOLCA - IIS********
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLS        
İSTATİSTİKSEL KALİTE YÖNETİMİS        
İSTATİSTİKSEL KARAR KURAMIS********
İSTİHDAM VE İŞSİZLİKS        
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (İNGİLİZCE)S        
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (RUSÇA)S        
İŞ HUKUKUS        
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS        
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HUKUKUS        
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MAKRO ANALİZS        
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MİKRO ANALİZS        
İŞLETİM SİSTEMLERİS        
İŞLETME SERMAYESİ YÖNETİMİS        
İTALYANCA - IS********
İTALYANCA - IIS********
JAPONCA - IS        
JAPONCA - IIS        
KAMBİYO REJİMLERİ VE DIŞ TİCARETS        
KAMU EKONOMİSİS        
KAMU HARCAMALARI HUKUKUS********
KAMU MALİ DENETİMİS        
KAMU MALİYESİS********
KAMU PERSONEL YÖNETİMİS        
KAMU POLİTİKASI VE ANALİZİS        
KAMU YATIRIM PROJELERİNİN ANALİZİS        
KAMU YÖNETİMİS********
KAMU YÖNETİMİNDE SOSYAL GÜVENLİKS        
KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARS********
KARAR ANALİZİS        
KARAR DESTEK SİSTEMLERİS        
KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİS********
KARŞILAŞTIRMALI VERGİ SİSTEMLERİS        
KATEGORİK VERİ ÇÖZÜMLEMESİS********
KENT ANALİZİS        
KENT KÜLTÜRÜS        
KENT SOSYOLOJİSİS        
KENTLEŞME VE KENT POLİTİKASIS        
KENTSEL EKONOMİS        
KENTSEL VE BÖLGESEL İKTİSATS        
KİT'LER VE ÖZELLEŞTİRMES        
KONJONKTÜR DALGALANMALARI VE İKTİSAT POLİTİKASIS        
KONUT EKONOMİSİS        
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA SİSTEMLERİS        
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASIS        
KURUMSAL YÖNETİMS        
KURUMSAL YÖNETİM VE SOSYAL SORUMLULUKS        
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERS        
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELERS********
LİDERLİK KURAMLARIS        
LİDERLİK VE MOTİVASYONS        
LOJİSTIK PLANLAMA VE MODELLEMES        
MAKROİKTİSAT UYGULAMALARIS        
MALİYE POLİTİKASIS        
MALİYE TARİHİS        
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMAS        
MEKANSAL EKONOMİS        
MİKRO EKONOMETRİS        
MODERN POLİTİK İKTİSATS        
MODERN ÜRETİM YAKLAŞIM VE UYGULAMALARIS        
MUHAKEME VE KARAR VERMEYE GİRİŞ S        
MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMLERİS        
MULTİMEDYA SİSTEMLERİS        
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS        
NESNEYE DAYALI TASARIMS        
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS        
OLASILIKSAL SÜREÇLERS********
ONGORU TEKNİKLERİS        
OPERASYON YÖNETİMİNDE OYUNLAR VE ÖRNEK OLAYLARS        
OPTİMİZASYONS********
OYUN TEORİSİS********
OYUN TEORİSİ - IS        
OYUN TEORİSİ - IIS        
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS        
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS        
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS        
ÖRGÜTLERDE YÖNETSEL AHLAKS        
ÖRGÜTSEL GELİŞİMS        
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE ETKİLİ İLETİŞİM YÖNETİMİS        
ÖRGÜTSEL TAKIMLARIN YÖNETİMİS        
ÖRNEKLEMES********
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS        
ÖZEL SİGORTACILIK UYGULAMALARIS        
PANEL VERİ EKONOMETRİSİS********
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASIS********
PARAFİSKALİTE VE PARAFİSKAL YÜKÜMLÜLÜKLERS        
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS********
PERAKENDE YÖNETİMİS        
PORTFÖY YÖNETİMİS        
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİS        
PROJE VE RİSK YÖNETİMİS        
PROJE YÖNETİM İLKELERİS        
PSİKOLOJİ VE EKONOMIS        
REFAH VE GENEL DENGE TEORİSİS********
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS        
REKABET HUKUKUS********
REKABET VE YENİLİK EKONOMİSİS        
REKABETÇİ ÜSTÜNLÜKLER VE ULUSLARARASI TİCARETS        
REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİS        
RİSK YÖNETİMİ VE TÜREV ÜRÜNLERS        
RUSÇA - IS********
RUSÇA - IIS********
SAĞLIK EKONOMİSİS        
SAĞLIK EKONOMİSİNİN PRENSİPLERİS        
SAĞLIK HUKUKUS        
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİS        
SATIŞ YÖNETİMİS********
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARIS        
SAVUNMA EKONOMİSİS        
SAYISAL ÇÖZÜMLEMES********
SAYISAL SİSTEMLERS        
SERBEST BÖLGELERS        
SINIF YÖNETİMİS        
SİVİL HAVACILIĞA GİRİŞS        
SİVİL TOPLUM VE DEMOKRASİS        
SİYASAL PARTİLERS        
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞS        
SİYASET PSİKOLOJİSİS        
SOSYAL AĞ ANALİZİS        
SOSYAL BİLİMCİLER İÇİN VERİ ANALİZİS        
SOSYAL BİLİMLER İÇİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS        
SOSYAL BİLİMLERDE İNGİLİZCE PRATİKLERS        
SOSYAL DİYALOG VE ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİS********
SOSYAL DÜŞÜNCELER VE ÇALIŞMAS        
SOSYAL POLİTİKA TEMELLİ ULUSLARARASI PROJELERS        
SOSYAL POLİTİKA VE SOSYAL GÜVENLİKS        
SOSYAL PSİKOLOJİS        
SOSYAL YARDIM VE HİZMETLERS********
ŞİRKETLER MUHASEBESİS        
TAKIM YÖNETİMİ VE LİDERLİKS        
TARIM EKONOMİSİS        
TASARIM VE ANİMASYONS        
TEDARİK ZİNCİRİ ANALİTİĞİS        
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS        
TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİS        
TİCARET HUKUKUS        
TOPLAM KALİTE KONTROLÜS********
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS********
TOPLU İŞ HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARIS        
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARINA GİRİŞS        
TOPLUMSAL CİNSİYET VE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİS        
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS        
TÜRK VERGİ SİSTEMİS********
TÜRKİYE DE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ TARİHİS        
TÜRKİYE EKONOMİSİS********
TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİS        
TÜRKİYE İŞ GÜCÜ PİYASASININ UYGULAMALI ANALİZİS        
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE İŞGÜCÜ PİYASALARININ KARŞILAŞTIRILMALI ANALİZİS        
TÜRKİYE'DE DIŞ TİCARET VE YATIRIM POLİTİKALARIS        
TÜRKİYE'DE İŞGÜCÜ PİYASASI UYGULAMALARIS        
TÜRKİYE'NİN TOP. YAP. VE SOSYAL PLAN.S********
ULAŞIM SİYASETİ VE SİYASASIS        
ULAŞTIRMA EKONOMİSİ VE ÇEVRES        
ULUSLARARASI FİNANS SİSTEMLERİ VE KURUMLARIS        
ULUSLARARASI FİNANSAL VE EKONOMİK KURUMLARS********
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS        
ULUSLARARASI FİNANSMANS********
ULUSLARARASI GÖÇ VE SOSYAL POLİTİKAS        
ULUSLARARASI İKTİSATS        
ULUSLARARASI İKTİSAT - IS        
ULUSLARARASI İLİŞKİLERS        
ULUSLARARASI KAMU HUKUKUS        
ULUSLARARASI LOJİSTİK VE ULAŞIMS        
ULUSLARARASI PARA BANKACILIK VE FİNANS S        
ULUSLARARASI PARA EKONOMİSİS        
ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE AÇIK EKONOMİDE MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARIS        
ULUSLARARASI PAZARLAMA KANALLARIS        
ULUSLARARASI PERAKENDECİLİKS        
ULUSLARARASI SATIŞLAR VE MÜZAKERELERS        
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA VE KUR.S        
ULUSLARARASI TİCARET POLİTİKASIS        
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİS        
ULUSLARARASI TİCARET UYGULAMA ATÖLYESİS        
ULUSLARARASI TİCARET VE ÇEVRES        
ULUSLARARASI TİCARET VE VERGİLEMES********
UTOPYALARS        
UYGULAMALI DIŞ TİCARET İŞLEMLERİS        
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IS********
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IIS********
UYGULAMALI EKONOMİK ANALİZS        
UYGULAMALI E-TİCARETS        
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİKS        
UYGULAMALI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS        
UYGULAMALI KARAR BİLİMLERİS        
UZMAN SİSTEMLER VE UYGULAMA ALANLARIS        
ÜRETİM SİSTEMLERİS        
ÜRETİM YÖNETİMİS********
VAKA ANALİZİS        
VAKA ÇALIŞMALARI - IS        
VAKA ÇALIŞMALARI - IIS        
VARYANS ANALİZİ VE DENEY TASARIMIS********
VERGİ CEZA HUKUKUS********
VERGİ DENETİMİS********
VERGİ HUKUKU VE UYGULAMASIS        
VERGİ İCRA HUKUKUS        
VERGİ PSİKOLOJİSİS        
VERİ MADENCİLİĞİS        
VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALARS        
VERİMLİLİKS********
VERİTABANI YÖNETİMİ VE MODELLEMESİS        
YAPAY SİNİR AĞLARS        
YATIRIM ANALİZİ VE PÖRTFÖY YÖNETİMİS        
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİS********
YAZILIM PROJE YÖNETİMİS        
YENİLİK VE YARATICILIK YÖNETİMİS        
YEREL YÖNETİMLERDE GÜNCEL KONULARS        
YOKSULLUK EKONOMİSİS        
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİS******* 
YÖNETİM BİLİMLERİ İÇİN SOSYAL PSİKOLOJİS        
YÖNETİM EKONOMİSİS        
YÖNETİM MUHASEBESİS***   * 
YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS********
YÖNETİMDE HALKLA İLİŞKİLERS********
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IS        
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IIS        
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS        
YURTTAŞLIK VE SİYASETS********
ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - IS********
ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - IIS********
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi