117 FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Eğitim Fakültesi bünyesinde, 1997-1998 öğretim yılında fen bilimleri öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Bununla birlikte Pamukkale Üniversitesi Çift Anadal Lisans Programı Yönergesinde yer alan şartları sağlayan öğrenciler, ikinci bir anadal olarak Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda da lisans diploması almak üzere öğrenim görebilmektedirler.

Amaçlar
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü'nün başlıca amacı; mesleğine karşı olumlu bir tutum içinde bulunan ve mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip, kişisel ve mesleki yaşamında öğrencileri için doğru bir model oluşturan, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmektir. Programın diğer bir amacı bilgiyi üreten ve teknoloji ile birlikte kullanabilen, yaratıcı ve ülke sorunlarına çözüm üretebilen öğretmenler yetiştirmektir. Anabilim Dalı’nın hedefi; bilimsel düşünen, araştıran, sorgulayan ve kendini sürekli yenileyen, özverili öğretmenler ve fen bilincine ulaşmış bireyler yetiştirmektir. Anabilim Dalı’nda yürütülen bilimsel çalışmalar, Fen Bilgisi Eğitimi alanındaki yenilikleri takip etmek, sorunlara çözüm aramak ve eğitimin kalitesini daha da arttırmayı hedeflemektedir.


Kabul Koşulları
Üniversiteye giriş sınavından ilgiii alandan yeterli puanı alan öğrenciler programda öğrenci olabilirler.

Mezuniyet Koşulları
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 146 saat teorik ve 44 saat uygulama olmak üzere 190 saatlik bir programdır. Program 4 yıllıktır ve 8 dönemi kapsamaktadır. Programdan mezun olabilmek için bütün dersleri başarı ile tamamlayarak 2.30 ortalamayı ve 240 AKTS'yi sağlamak gerekmektedir. Programın öğrenim dili Türkçedir.

İstihdam Olanakları
Mezun öğrenciler devlet okullarında ya da özel okullarda fen bilimleri öğretmeni olarak çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Yatay geçişle ya da ikinci üniversitesi olarak kayıt yaptıran öğrenciler PAÜ Eşdeğerlik, Muafiyet ve İntibak yönergesine uygun olarak üniversiteye ilk kayıt olduğu dönemd,e, kendisine tanınan son kayıt tarihinden itibaren üçüncü iş günü mesai sonuna kadar sistem üzerinden başvuru yapması gerekmektedir. 2 başlamasından sonraki üçüncü iş günü mesai sonuna kadar sistem üzerinden başvuru yapması gerekmektedir. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 146 saat teorik ve 44 saat uygulama olmak üzere 190 saatlik bir programdır. Program 4 yıllıktır ve 8 dönemi kapsamaktadır. Programdan mezun olabilmek için bütün dersleri başarı ile tamamlayarak 2.30 ortalamayı ve 240 AKTS'yi sağlamak gerekmektedir. Programın öğrenim dili Türkçedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. SERKAN SEVİM  ssevim@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini eğitim uygulamalarında en üst düzeyde kullanır.
2Fen eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerilerini etkili olarak kullanır.
3Fen bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci tasarlama ve çözümleme becerisi sergiler.
4Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini değerlendirir.
5Fen bilgisi eğitimi alanında bilimsel süreç becerilerini kullanır.
6Eğitim uygulamaları için çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
7Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarını yürütür.
8Yaşam boyu öğrenen bir birey olarak mesleki gelişimi için kararlılık gösterir.
9Bilim okuryazarı bir bireyin sahip olması gereken özellikleri sergiler.
10Mesleki ve etik ilkelere karşı duyarlılık sergiler.
11Fen ve fen eğitimi alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında çözüm önerileri sunar.
12Fen eğitiminde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
13Fene yönelik kavramları ve olguları tarihsel süreç içinde değerlendirir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 1005 GENEL MATEMATİK 1 2+0 2 Zorunlu
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3 Zorunlu
FBO 1101 FİZİK I 2+2 3 Zorunlu
FBO 109 GENEL FİZİK LAB. - I 0+2 2 Zorunlu
FBO 1103 KİMYA I 4+0 3 Zorunlu
FBO 1105 KİMYA LABORATUVARI I 0+2 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 1006 GENEL MATEMATİK 2 2+0 2 Zorunlu
FBO 1008 BİYOLOJİ 1 2+2 4 Zorunlu
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
FBO 1102 FİZİK II 2+2 3 Zorunlu
FBO 110 GENEL FİZİK LAB. - II 0+2 2 Zorunlu
FBO 1104 KİMYA II 4+0 3 Zorunlu
FBO 1106 KİMYA LABORATUVARI II 0+2 2 Zorunlu
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 2001 FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2+0 3 Zorunlu
FBO 2009 BİYOLOJİ 2 2+2 4 Zorunlu
FBO 2101 FİZİK III 2+2 4 Zorunlu
FBO 2103 KİMYA III 4+0 4 Zorunlu
OMB 3112 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 3 Zorunlu
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-1 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 2010 BİYOLOJİ 3 2+2 4 Zorunlu
FBO 2106 KİMYA IV 4+0 3 Zorunlu
FBO 2104 FİZİK IV 2+0 3 Zorunlu
FBO 2102 FEN ÖĞRETİM PROGRAMI VE PLANLAMA 2+1 5 Zorunlu
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-2 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 3003 FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 1+2 4 Zorunlu
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
FBO 3101 FEN ÖĞRETİMİ I 2+2 6 Zorunlu
FBO 3103 BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİ 2+1 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
OFD 311 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-3 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 3004 FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2 1+2 4 Zorunlu
FBO 3006 BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ 2+0 2 Zorunlu
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
FBO 3102 FEN ÖĞRETİMİ II 2+2 6 Zorunlu
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-4 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-4 2+2 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 4001 DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ 2+0 3 Zorunlu
FBO 4003 ÇEVRE EĞİTİMİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 12 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
FBO 2004 YER BİLİMİ 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-5 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-5 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBO 4002 FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI 2+0 3 Zorunlu
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 12 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
FBO 4102 BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİM 2+0 3 Zorunlu
FBO 414 ASTRONOMİ 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-6 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-6 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ASTRONOMİZ**  *** **** 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ       **    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ       **    
BİLİMİN DOĞASI VE ÖĞRETİMİZ*************
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMZ*************
BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİZ*************
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ  * *** * * 
BİYOLOJİ 1Z*************
BİYOLOJİ 2Z*********** *
BİYOLOJİ 3Z*  *** ******
ÇEVRE EĞİTİMİZ*  *** *  ***
DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİZ*************
EĞİTİM FELSEFESİZ ********** *
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ ************
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ ********** *
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ   *    **   
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ **********  
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ***  **  *** 
EĞİTİME GİRİŞZ ********** *
FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARIZ*************
FEN ÖĞRETİM PROGRAMI VE PLANLAMAZ*************
FEN ÖĞRETİMİ IZ*************
FEN ÖĞRETİMİ IIZ*************
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 Z* **** *** * 
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 2 Z* ******** * 
FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIZ*************
FİZİK IZ*   *  *  * 
FİZİK IIZ*   *  *  * *
FİZİK IIIZ*   *  *  * 
FİZİK IVZ**  **  * ** 
GENEL FİZİK LAB. - IZ*** ******** 
GENEL FİZİK LAB. - IIZ*** ****** * 
GENEL MATEMATİK 1Z********* ***
GENEL MATEMATİK 2Z********* ***
KARİYER PLANLAMAZ   * *** **  
KİMYA IZ**  ** ***   
KİMYA IIZ**  ** ***   
KİMYA IIIZ**  ** ***   
KİMYA IVZ*************
KİMYA LABORATUVARI IZ******* *  * 
KİMYA LABORATUVARI IIZ******* *  * 
OKULLARDA REHBERLİKZ   * *****   
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ* * * * **
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ     * *   * 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z********** * 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z*************
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ **  ******  
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ *** * ***   
SINIF YÖNETİMİZ **  ******  
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ   *  **     
TÜRK DİLİ - IZ       **    
TÜRK DİLİ - IIZ       **    
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ **  ******  
YER BİLİMİZ*************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
21. YÜZYIL BECERİLERİS       **    
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES     * *     
AKADEMİK TÜRKÇES       *     
ATÖLYE GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS             
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES       *     
BESLENME VE SAĞLIKS       *     
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS ** ******** 
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS       ***  *
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS    *  ***   
BİLİMİN TEKNOLOJİDEKİ UYGULAMALARIS***** ***  
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS*****  ** * *
CUMHURİYETE DAMGA VURAN TÜRK KADINLARS       **    
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS *     *     
ÇOCUK RESİMLERİ ANALİZİS       *     
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS *     *     
DÜŞÜNCE TARİHİS       *     
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS     * *     
EĞİTİM HUKUKUS       ***   
EĞİTİM TARİHİS       **    
EĞİTİMDE DRAMAS     * *     
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS*************
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS       *** * 
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMES *     *     
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS ** ** ****  
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES             
FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİS* *  ***** * 
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARIS*************
FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMIS************
FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLARS*************
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS       *     
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS             
GÖRSEL KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞS       *     
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS       *     
HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞIS     ***   * 
HİZMET EDEREK ÖĞRENMES      *     
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİS********** * 
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS        *   
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS       *     
JAPONCA 1S       *     
JAPONCA 2S       *     
JAPONCA 3S       *     
JAPONCA 4S       *     
KAPSAYICI EĞİTİMS     * *     
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİS       * *   
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS     * *     
KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİS************ 
KÜLTÜR VE DİLS       *     
MEDYA OKURYAZARLIĞIS       ***   
MESLEKİ İNGİLİZCES  *  *****   
MİKRO ÖĞRETİMS     * *     
MÜZE EĞİTİMİS       *     
MÜZİK TERAPİS      **    *
OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİS       *     
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS             
P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE S **** *****  
SANAT VE ESTETİKS       *     
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİS      ** *   
SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİS ****  ***   
STEM EĞİTİMİS*************
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS   *   ** *  
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS **********  
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİS             
TRAFİK EĞİTİMİS* **** *** **
TÜRK EĞİTİM TARİHİS       *     
TÜRK İŞARET DİLİS       *     
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS             
TÜRK MUSİKİSİS       *     
TÜRK SANATI TARİHİS             
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S             
TÜRKİYE’NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİS* * **** *
UYGARLIK TARİHİS       *     
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S       **    
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S             
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S             
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S       **    
YABANCI DİL I - ALMANCA IS             
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S             
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS       *     
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARIS* ** ******* 
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES       *     
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi